خواهد آمد امید مرد مردان فرو هشته به خون دل

زان باب رهیدی که فریدی تو

ای دل

چه کنم با تو

خون خوری و آه ستم سوز بری تو

غصه مدار بیش ازین

آن کوه استاده تا به جنتا و شیث 

دارالسلامی دارد 

به قامت خون فرو خورده تطمئن القلوب تو

باب ها دارد بهشت مردان وفادار به عهد

لیک

زان باب رهیدی که فریدی تو

اینک اخر الزمان

پرچم برافراشته ی صاحب زمان 

استواراست بر قامت اشدای تو

غم به کاشانه مبر

ای دل

منتظر باش 

خواهد آمد 

امید مرد مردان فرو هشته

به خون دل تو

"سبریزی"

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد.

فارس/حاج قاسم سلیمانی فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه امروز (13 دی‌ماه) در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

سرلشکر شهید قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان به دنیا آمد.

وی در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیـلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و چندی بعد نیز به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد.

وی که پس از پیروزی انقلاب، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او در ابتدای جنگ فرماندهی دو گردان از نیروهای کرمانی را برعهده داشت تا اینکه با پیشنهاد شفاهی سردار شهید حسن باقری، تیپ جدیدی از نیروهای کرمان را تشکیل داد که اندکی بعد در زمستان سال ۶۱ به لشکر ۴۱ ثارالله ارتقا یافت که شامل نیروهایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شد.

وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.

لشکر 41 ثارالله را باید جزو لشکرهای خط شکن سپاه در سال‌های دفاع مقدس نامید که نیروهای آن نقش بسزایی در عملیات‌های بزرگی مثل والفجر8، کربلای5 و... داشتند.

اگر برای بسیاری از همرزمان قاسم سلیمانی، جنگ در تابستان سال 67 به پایان رسید، ولی برای او آغاز دوران جدیدی در میادین نبرد بود.

وی به واسطه حضور در مرزهای شرقی و سابقه مبارزه با اشرا و باندهای مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان، در سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرماندهی کل قوا از کرمان به تهران فراخوانده و مسئولیت نیروی قدس سپاه به او سپرده شد.

از جمله نقاط درخشان فرماندهی سردار سلیمانی بر نیروی قدس، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبردهای متعددی ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز اسرائیل دیدیم.

در واقع قاسم سلیمانی توانسته بود استراتژی جمهوری اسلامی یعنی کمک به گروه های مبارز علیه اسرائیل را به خوبی دنبال کرده و هر روز در این مسیر گام های دیگری بردارد.

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» می‌خوانند.

اما این پایان ماجرا نبود. با توطئه جدید غرب و پشتیبانی مالی کشورهایی مانند عربستان سعودی، که به شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی تکفیری اعم از داعش و جبهه‌النصرة در منطقه انجامید، قاسم سلیمانی ماموریتی تازه یافت و آن هم مقابله با این تهدیدات در دو کشور عراق و سوریه بود.

سلیمانی در عراق «حشد الشعبی» و در سوریه «بسیج مردمی» (قوات دفاع وطنی) را شکل داد و با کمک آنها و هدایت و مشاوره نیروی قدس سپاه، طی 6 سال، بساط تروریست‌ها در این دو کشور تقریبا جمع شد.

در واقع باید این طور گفت که او و نیروهایش که با درخواست رسمی دولت‌های سوریه و عراق، به این دو کشور رفتند، مانع سقوط دمشق و بغداد شدند و هم او بود که با سفر به مسکو، نقش بسزایی در همراه کردن روسیه و پوتین برای ورود به میدان نبرد سوریه داشت.

شاید یکی از اهداف اصلی دشمنان برای سقوط سوریه، قطع کردن ارتباط ایران و حزب‌الله لبنان بود ولی با شکست داعش و نقش آفرینی نیروی قدس در سوریه و عراق، یک حلقه مستحکم به نام حلقه مقاومت تشکیل شد و زنجیره ایران، عراق، سوریه و لبنان و فلسطین را به هم متصل کرد.

جای تردید نیست که این موضوع خلاف خواست آمریکا و اسرائیل است ولی با فرماندهی «قاسم سلیمانی» در عمق میدان و تشکیل بسیج مردمی در سوریه و عراق این موضوع به واقعیت بدل گشت و اتحادی از جنس پاسداران، فاطمیون، زینبیون، حیدریون و... ایجاد کرد.

نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در مدیریت منطقه و مقابله با دشمنان، القابی چون «شبح فرمانده»، «قدرتمندترین فرد خاورمیانه» و «کابوس اسرائیل» را از سوی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، برای او به دنبال داشته است.

حضور موثر حاج قاسم در صحنه مبارزه با داعش و شکست این توطئه‌ صهیونیستی در منطقه باعث شد تا در اسفندماه ۱۳۹۷ نشان ذوالفقار بعنوان عالی‌ترین نشان نظامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار سلیمانی اهدا شود.

سرانجام این فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه امروز (13 دی‌ماه) در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

 

نظرت را بنویس
comments

بهمن اباد خبر - قاسم ملا

⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️ ✍️#نویسنده؛ آقای قاسم ملا 🥀به بهانه ی تسلیت شهادت سردار رشید و سر افراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و «دعای خالصانه او برای شهید شدن در راه خدا» سحرگاه جمعه 13 دی ماه و یک خبر غم انگیز خبر تا مغز استخوان مان را سوزاند باورش سخت بود و سوزناک همه ی خبر گزاری ها یک خبر را منتشر کردند؛ سردار سلیمانی همراه با یارانش در حمله ی امریکایی ها به شهادت رسید. نام سردار برای همه آشنا بود از کودکان عراقی و سوریه و لبنان گرفته تا... از همان ساعات اولیه که سردار رشید و شجاع اسلام در عراق به شهادت رسید یک پرسش دهان به دهان می چرخید؛سردار به کدامین جرم کشته شد؟ ناگهان این کلام تاریخی به ذهنم می آید که عدالت علی(ع) او را به شهادت رساند علی شهید عدالت شد! سردار با وفا و رشید اسلام که عمری در راه خدا جهاد کرد و قهرمانانه و مردانه و دلاورانه جنگید و با دفاع از مرز و بوم کشورمان ترورریست ها را قلع و قمع و امریکای فرصت طلب و نوکرانش را نا امید و روسیاه کرد سرانجام خود قربانی تروریست شد و به شهادت، آرزوی دیرینه اش رسید.جرم سردار مشهود است شکست اجیر شدگان داعش و طالبان و النصره و... امریکا که توان رویارویی با سردار و فرزندان جهاد را نداشت از ارتفاع، او و یارانش را هدف قرار داد و بی درنگ بانگ پیروزی سر داد ولی آیا این داستانِ خونوشتِ امریکا به همین جا ختم خواهد شد؟پاسخ این پرسش را به زمان واگذاریم که او بهترین پاسخ دهنده است ولی خواسته امت اسلامی معلوم است... نکته؛ و اما سردار! برای کسی چون شما که در نمازها و دعاها و ذکرها از خداوند طلب شهادت می کردید، مردن در رختخواب کوچک بود. هر کس آرزو و یا آرزوهایی دارد ولی چکیده ی آرزوی شما را می دانیم که شهادت در راه خدا بود و اگر غیر از این می شد تو کامیاب نبودی. هیچکس نقش بی مانند و بی بدیل سردار را در شکست دادنِ اهریمنِ داعش و بی آبرو کردن ارتجاع عرب و شکست و نا امید کردنِ آمریکا کتمان و فراموش نمی کند و هر گز نام و یاد و راه تو را فراموش نخواهد کرد باور داریم راه تو همچنان و بیش از پیش پر رهرو خواهد بود و انتقام خونِ پاکِ تو نیز گرفته خواهد شد.سلام و صلوات خدا بر شما و همه ی شهدای اسلام. ⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️ 📣کانال بهمن آبادخبر https://t.me/joinchat/AAAAAEBncmu9Ogb6skiBcg

بهمن اباد خبر - قاسم ملا

سلام به سردار رشید و سر افراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و قطره قطره های خون های بناحق ریخته اش و تبریک به مناسبت قبولیِ دعای خالصانه اش برای شهادت در راه خدا عجب دنیایی است! هر کس آرزویی در دل وتمنایی در سر دارد. برخی آرزوی پَستِ دنیایی دارند و بعضی آرزوهای بزرگ و آسمانی. حاجت های دنیایی و آخرتی و یا هردو نیز دیر یا زود بر آورده می شوند بعضی چون شهید والامقام قاسم سلیمانی از آنجا که مدام اذکار و دعاهای آسمانی دارند و به شهادت و ملکوت اعلا می اندیشند آسمانی می شوند. و قاتلان شقی و جنایت کار او هم که تن به خون ریزی و ویران کردن و کشتن انسان های بی گناه می دهند خود را در دنیا و آخرت رسوا و بی آبرو می کنند. اما؛ میان ماه من تا ماه گردون /تفاوت از زمین تا آسمان است. شهادت سردار سلیمانی بی شک ضایعه ای دردناک برای امت اسلام به ویژه شیعیان جهان است. شهید سلیمانی که سال ها با متجاوزین و تروریست ها فداکارانه و قهرمانانه و جانانه جنگید و از خود نام نیک به یادگار گذاشت سرانجام در سحر گاه جمعه قربانی تروریست ها شد و بدست امریکای تروریست پرور به شهادت رسید. آیا باید با شهادت سردار سلیمانی آمرکایی ها طبل و شیپور پیروزی به صدا در آورند یا باید با ترس و لرز و هول و هراس از شدتِ انتقام، شب را به روز و روز به شب رسانند؟پاسخ این پرسش با زمان است. بی شک راه شهید سلیمانی پر رهرو خواهد بود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما