ا زانتخابات مانند یک نعمت الهی پاسداری کنیم

باسمه تعالی

همیشه انتخابات آنهم انتتخابات مجلس در سبزوار با چالش های فراوانی روبرو بوده است.
سبزوار با وجود طیف های مختلف سیاسی وقومی از یک سو دارای فرصت های متعالی بوده و از دیگر سو حساسیت های فوق العاده ای را شاهد بوده است.
 اوج هنر مردم سبزوار در دوران دفاع مقدس و پیش ازآن در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی نمایان گردید.آنچنان که سیاست و قومیت نه تنها یک مزیت شناخته می شد بلکه با جلای جانی که تقوا بدان می داد آنچنان دوستی ها و صمیمیت ها شدت می یافت که کالبد جان جز با مفارقت روح دوستی ها رنگ کاستی ها نمی گرفت.
 لیکن این نمود در برخی از ادوار انتخابات مجلس، برخی مواقع دچار خلل گردید.واصلح بودن،توانمند بودن و متعهد و متخصص بودن جایش را به گرایش حزبی ،سیاسی ودر نهایت قومی داده است.
متاسفانه لشکرکشی های حزبی برای برخی از عزیزان جایی برای خرد دینی نگذاشته است تا آنجا که حتی نمی خواهیم فردی را که برای انتخاب او تلاش می کنیم بشناسیم فقط مبنای ما گرایش ،منش و یا قومیت اوست حتی نمی خواهیم قبول کنیم که ممکن است فرد مورد نظر از نظر تفکر و یا توانمندی و یا حتی اجرایی در تعارض باخواست خود وحتی منطقه باشد.
 چرا نباید بجای تخریب های بی مبنای احساسی، به منش های عقلانی رویکرد داشته باشیم؟
 فضای انتخابات باید برمبنای آموزه های دینی و اخلاق مداری پایه گذاری شود آیا این فرمایش گهر بار مقام معظم رهبری که " از انتخابات مانند یک نعمت الهی پاسداری کنند" بارفتارهای موجود به سامان می رسد؟ بیایید کفران نعمت نکنیم .
اینک در فضای انتخابات با بخش اعظمی از تفکرات نه برمبنای راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بلکه برخواست های فردی،سیاسی ، و قومی پایه ریزی شده والبته مطالبات هم رنگ غیر خدایی گرفته است و انتقادات هم این چنین شد.
پرسش های که پیش رواست آیا این رفتار منطبق بر فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی است که می فرماید: " اگر استقلال و آزادی می خواهیم همه باهم باشیم"
نمی گوییم انتقاد نکنیم نه حتما باید تحلیل باشد و نقد، اما عالمانه اما اخلاق مدارانه برمبنای خلق خوش حضرت رسول اکرم (ص) وبردباری حضرت علی (ع) .
اکنون که در شرایط انتخابات قرار گرفته ایم باید بپذیریم که هریک از کاندیداها معرف یک جایگاه فکری و یا حزبی خواهند بود.و مسلم است که این منش و روش برای آنها و طرفداران آنان محترم است وهرطیف باید احترام متقابل را رعایت کنند.بکوشیم صحنه انتخابات ،صحنه آگاهی ، شور وشعور اجتماعی و صحنه مسئولیت پذیری بر پایه قرب الهی باشد اکنون همه مسئول هستند کاندیداها باید مسئولیت خود را تنها متوجه ارائه تخصص های متعهدانه نمایند ومردم برپایه نیاز متعهدانه خود نه نگاه سیاسی و قومی به عرصه انتخابات گام نهند
" برادر و خواهر ایمانی بکوشیم تا همه مسئول باشیم و نه متهم
والبته بدینگونه از انتخابات به عنوان نعمتی الهی پاسداری کنیم

ولله عافیه والاخیر

سید مجتبی سروستانی / سردبیر مجله اینترنتی اسرارنامه

نظرت را بنویس
comments

یکی به میخ ودیگری به نعل سلام سبزوار به سایت جنجالی وپرتحرک سبزوار فشناخته شده است.این بار باز چه افکاری را در سر می پروراند که روزی به دنبال مچ گیری امینی برای استعفا ندادنش بود،دیروز حلالیت می طلبد و امروز زندگی نامه اش را به رخ میکشد.

دانشجوی رشته حقوق.رضایی

باسلام.پاسداری از انتخابات تنها وظیفه رای دهندگان نیست.لازم است همانطور که سعی در اگاه سازی مردم برای وحدت درانتخاب اصلح ترین کاندیدا راداریدبه کاندیداهای محترم یاداوری کنید همانطورکه خودشان درجریان هستندمجلس ونمایندگان قوه مقننه وقانون گذاری کشورراتشکیل میدهندودرنتیجه انجام کارهایی که خارج ازحیطه مسئولیت وقدرت سیاسیشان می باشد رابه مردم وعده ندهندچراکه نه تنهاثمره خلف وعدهای غیرواقعشان درانتخابات چهارسال اینده ببار خواهدنشست که حضورمردم دردیگرعرصه های سیاسی راکمرنگ خواهدکرد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما