ورزش سبزوار امید تازه توسعه در غرب خراسان رضوی

افتخار قهرمانی کشتی آزاد ایران در مسابقات اخیر کشور برای سومین سال متوالی در نخستین روزهای زمستان 92 نصیب کشتی گیران تیم ثامن الحجج سبزوار شد(منبع) تا تنها چند روز پس از کسب مقام قهرمانی آسیا توسط تیم والیبال نشسته (منبع) و قهرمانی ایران توسط تیم هندبال بانوان ثامن الحجج(منبع)، به همگان ثابت گردد ، مردمان دیار سربداران همواره برقله های بلند افتخار و شکوه خراسان جای دارند و صدر نشینی زیبنده آنان است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، خوشبختانه تعداد قهرمانی های سبزوار به همت سرمایه گذاری ارزشمند سیدابوالفضل میرعلی فرزند شایسته دیار سربداران و مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج در سال های اخیر به حدی است که اینک به عادت مردم شهرهای خراسان و البته همه اهالی ورزش ایران تبدیل شده که در هر بخش خبری صدا و سیما و یا در صفحات ورزشی روزنامه های کثیرالانتشار و یا سایت های پرمخاطب کشور ، در بیشتر روزها حداقل یک یا دو خبر از موفقیت های تیم های سبزوار را مشاهده کنند.وضعیتی که حتی بعضی شهرهای مراکز استان ها نیز از چنین استعدادی در عرصه ورزشی برخوردار نیستند.

 به ویژه در منطقه شمال شرق  کشور و سه استان خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی در کنار کلان شهر مشهد ، این تنها نام سبزوار است که همواره در محافل و مجامع ورزشی  شنیده می شود و به گوش دوستداران ورزش خراسان و ایران نامی آشناست.

این نقش و جایگاه ورزشی کنونی  که برای دارالمومنین سبزوار ایجاد شده ، بدون شک ظرفیتی قابل توجه است که در صورت برنامه ریزی صحیح توسط نمایندگان مجلس ، اعضای شورا و مسوولان ارشد شهرستان و البته حمایت مناسب مردم و رسانه ها می تواند به نقطه عطفی و امید تازه ای در امر توسعه پایدار منطقه سبزوار بزرگ تبدیل شود.

اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می شود که به یاد بیاوریم، دارالمومنین سبزوار سالهای زیادی است که در منطقه شمال شرق ایران ، برای هدف مهم تشکیل استانی  مستقل به اسم سربداران در حال تلاش است.

بدیهی است که در این مسیر  در کنار شمار زیادی از پتانسیل های ارزشمند این شهر نظیر برخورداری از فرودگاه بین المللی ، دانشگاه های معتبر و با سابقه ملی ، وجود شهرستان های اقماری ، داشتن فاصله مناسب از مرکز کنونی استان ، برخورداری از مرز مشترک با سایر استان ها و .... موفقیت های متعدد ورزشی تیم های سبزوار در سطح ملی و فراملی نیز می تواند به عنوان یک امتیاز مهم دیگر محسوب شود که وجاهت های لازم برای مرکز استان شدن را برای این شهر فراهم می آورد.
خصوصا اینکه اغلب ویژگی های نام برده از جمله موفقیت های ورزشی سبزوار ، به صورت امتیازاتی منحصر به فردند که سایر رقبای این شهر تا به حال موفق نشده اند ، چنین  امتیازاتی را در سطح گسترده برای خود فراهم آورند.
این در حالی است که نقش  ورزشی  یکی از مهمترین نقش هایی است که در دوران معاصر موجب شناخت شهرها وکشورها در سطح جهان شده است.
اگر به اطلاعات عمومی که هم اکنون از بعضی شهرها یا کشورهای خارجی در میان عموم مردم و به ویژه قشر جوان وجود دارد ، نگاه کنیم در می یابیم که اگر به دلیل وجود تیم های موفق ورزشی نبود شاید بسیاری از شهرهای معروف کنونی جهان ، هرگز در نظر  ایرانیان شناخته نمی شدند.

لذا موفقیت های ورزشی سبزوار در سال های اخیر به منزله سرمایه ای معنوی و ارزشمند است که فصل جدیدی از شهرت و اعتبار ملی و جهانی برای این شهراصیل خراسان فراهم آورده است.

اینک امید می رود با ادامه سرمایه گذاری های موفق باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج ، و نیز ورود سایر دلسوزان و صاحبان سرمایه و توانایی در دیار سربداران به عرصه فعالیت های ورزشی این شهر ، شاهد شکوفا شدن هرچه بیشتر استعدادهای ورزشی آن باشیم.
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار قطب ورزشی شرق کشور است / اکثر رشته های ورزشی پایه در سبزوار حضور دارند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما