بررسی کارنامه یک ساله شهرستان سبزوار

هیئت تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه در آخرین روزهای سال جاری ، کارنامه یک ساله فعالیت های شهرستان سبزوار را مورد بررسی قرار داده است.
در این بررسی سعی هیئت تحریریه اسرارنامه بر این بوده است که همه ابعاد سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی ، علمی و ... شهرستان سبزوار و بخش و روستاهای آن ، اعم از موارد مثبت و منفی را مد نظر قرار دهند و هیچ مورد با اهمیتی را از قلم نیاندازند.
ماحصل این بررسی دستیابی به فهرستی از حدود 35 مورد از رویدادهای عمده شهرستان سبزوار از ابتدای فروردین 90 تا روزهای پایانی اسفند 91 بوده است.
از ویژگی های بارز این مطلب این است که شما مخاطبین گرامی نیز می توانید به تکمیل شدن آن یاری برسانید .
به همین خاطر بخشی باعنوان فهرست ضمیمه مخاطبین در پایان این کارنامه تعبیه شده است ، که شما مخاطبین گرامی می توانید موارد مختلفی را که در این زمینه به ذهنتان می رسد به بخش نظرات همین مطلب ارسال کنید تا این موارد پس از تأیید هیئت تحریریه مجله اسرارنامه در متن مطلب پیش رو نمایش داده شود.
این تصمیم به خاطر آن گرفته شد که به علت کثرت موارد مثبت و منفی رخ داده در یک سال گذشته ، ممکن است برخی موارد از دیدگاه مجله اینترنتی اسرارنامه پنهان مانده باشد . لذا شما همشهریان گرامی می توانید با پیشنهادات خود مقاله مورد ذکر را تکمیل نمایید.
لازم به ذکر است این کارنامه فقط برای شهرستان سبزوار مشتمل بر 4 بخش مرکزی ، داورزن ، روداب و ششتمد تنظیم شده است و رویدادهای شهرستان های تازه تأسیس جوین ، جغتای و خوشاب را در بر نمی گیرد.
و اینک فهرستی از مهمترین رویدادهای شهرستان سبزوار در یک سال گذشته :
1- دولتی شدن پروژه راه آهن سبزوار و اختصاص بودجه ملی به این پروژه . ازآنجایی که امکان دسترسی به حمل و نقل ریلی یکی از زیرساخت های ضروری برای توسعه صنعت هر منطقه محسوب می شود ، تمامی شهر و بخش های جنوبی و مرکزی شهرستان سبزوار از جمله خود شهرسبزوار و نیز بخش های روداب ، ششتمد ، داورزن به مرور زمان دچار یک محرومیت شدید صنعتی شدند و رشد روزافزون بیکاری جوانان در این مناطق یکی از آسیب های مستقیم عدم توسعه صنعتی شهرستان بود. همین موضوع باعث شده بود که احداث راه آهن سبزوار به یکی از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان تبدیل شود و به همین خاطر بسیاری از مسئولین و نمایندگان ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در سبزوار وعده اتصال سبزوار به راه آهن سراسری را سردهند ، اما هیچیک عملاً نتوانستند در این مسیر  گام موثری بردارند.این پروژه سرانجام پس از سالها شعارهای مختلف این مسئول و آن مسئول
کم کم درحال تبدیل شدن به یک آرزوی محال برای مردم شهرستان بود تا اینکه با پیگیری مسئولین و نمایندگان شهرستان در سال 90 پروژه راه آهن سبزوار که تا پیش از این نیمه دولتی بود ، به صورت تمام دولتی درآمد و از محل اعتبارات ملی برای آن بودجه مناسبی در نظر گرفته شد تا بتواند عملیات اجرایی آن عملاً آغاز گردد.
2- فعال شدن کارگاه راه آهن سبزوار در مسیر سلطان آباد—خوشاب : مدتی بعد از اینکه پروژه راه آهن سبزوار به یک پروژه ملی تبدیل شد ، کارگاه احداث این پروژه در حدفاصل سلطان آباد تا سبزوار فعال گردید . و تعداد زیادی از مهندسین و کارگران و ماشین آلات راه سازی در این کارگاه مشغول کار شدند. بعد از شروع عملی این پروژه با سفر معاون وزیر راه و بازدید از آن ، زمان بهره برداری از راه آهن سبزوار 2 سال دیگر تخمین زده شد.
3- ورود محموله تجهیزات پالایشگاه پتروشیمی ستاره خراسان به سبزوار : شهرستان سبزوار از چندین سال گذشته تا کنون به عنوان یکی از مناطق ذخیره و پخش فرآورده های نفتی در شمال شرق کشور است. به گونه ای که هم اکنون نفت مورد نیاز بسیاری از شهرهای خراسان رضوی و حتی شهرستان های خراسان شمالی از جمله بجنورد از طریق سبزوار تأمین می گردد. اما این پتانسیل نفتی سبزوار  تا سالها بلااستفاده مانده بود . تا اینکه در حدود دو سال قبل به دنبال فراهم شدن تدریجی زیرساخت های صنعتی در شهرستان سبزوار توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی به این شهر جلب شد و منجربه آن شد که مجتمع پتروشیمی و پالایشگاهی ستاره خراسان در بهمن ماه 89 در سبزوارکلنگ زنی شود. در آن زمان بسیاری گمان می کردند انجام این پروژه بزرگ صنعتی که درواقع بیشتر از آنکه یک طرح منطقه ای باشد ، یک پروژه با اهمیت ملی است که توسط بخش خصوصی انجام می گیرد ، به زودی متوقف خواهد شد و هیچ پشتوانه اجرایی عمیقی پشت سرآن نخواهد بود. اما خوشبختانه با همت بخش خصوصی و تلاش و همکاری مردمان دیار پرافتخار سربداران این پروژه پا گرفت و مکان یابی شد و درمدت یک سال با 30 درصد پیشرفت فیزیکی مواجه شد. در اسفند ماه جاری نیز اولین محموله تجهیزات ضروری این پالایشگاه از خارج از کشور وارد سبزوار شد و در محل شروع به نصب گردید.
به گفته مقامات آگاه در این زمینه ، محموله ای که هم اکنون وارد سبزوار شده است درواقع در حکم قلب این مجتمع بوده و بعد از وارد شدن این تجهیزات به کشور بقیه قسمت های کار را می توان از حالا تمام شده فرض کرد. به طوری که مدیرعامل این مجتمع اخیراً در یک مصاحبه با خبرگزاری های معتبر ملی اعلام کرد فاز اول این مجتمع در تیرماه سال 91 به بهره برداری خواهد رسید.
4- انجام اولین پرواز عتبات عالیات ازفرودگاه سبزوار فرودگاه سبزوار که از ابتدا با کارکرد فرودگاه بین المللی ساخته شده بود ، متأسفانه تا سال ها پس از افتتاح تنها به یک الی سه پرواز داخلی به تهران محدود مانده بود. اما سرانجام در سالهای اخیر توسعه مناسبی پیدا کرد. هرچند این توسعه هنوز منجر به سوددهی اقتصادی فرودگاه بین المللی سبزوار نشده اما آینده ای روشن برای این فرودگاه را متصور ساخته است.
5- قهرمانی تیم کشتی ثامن الحجج سبزوار در کشور. با ورود موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج به میدان حمایت از ورزش دیار پرافتخار سربداران در سال 90 چندین افتخار ملی و استانی برای تیم های سبزواری کسب شد که مهمترین این افتخارات قهرمانی کشتی ثامن الحجج سبزوار در کشور بود.
7- نتایج خوب تیم هندبال ثامن الحجج سبزوار در دو دسته آقایان و خانم ها
8- وقوع چند فقره قتل در اثر درگیری های خیابانی بین جوانان . متأسفانه همه آنچه در سال گذشته در سبزوار اتفاق افتاد موارد مثبت و خوشحال کننده نبود . مواردنفرت انگیزی از قتل وجنات های مختلف اجتماعی و خانوادگی برخی از موارد منفی بود که در یک سال گذشته در شهر سبزوار شاهد وقوع این حوادث بودیم. بسیاری معتقدند چندفقره قتلی که در سبزوار اتفاق افتاده بود ، به دلیل بیکاری جوانان و عدم ترویج فرهنگ صحیح مدارای اجتماعی در شهرستان سبزوار است.
9- سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به سبزوار در این سفر خانم دکتر دستجردی به سبزوار بحث تأسیس دانشکده دندانپزشکی در سبزوار مورد بررسی قرار گرفت و چند طرح و پروژه بهداشتی و درمانی در این شهرستان افتتاح شد.
10- سفر وزیر جهاد کشاورزی به سبزوار دراین سفردکتر خلیلیان به سبزوار حدود 25 مصوبه با آورده های مالی چشمگیری برای شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب حاصل شد و چند مورد افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی به انجام رسید.
11- سفر وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری به سبزوار . در این سفر که یکی از قطب های دانشگاهی شرق کشور محسوب می شود توانست مجوز تأسیس ، گسترش و توسعه چند مورد از دانشگاه های قبلی و جدید خود را از مقام عالی وزارت علوم دریافت کند. در ماه های بعد از این سفر شاهد تأسیس چند دانشگاه دیگر در سبزوار بودیم.
12- سفر وزیر دادگستری به سبزوار
13- سفر وزیر ورزش و جوانان به سبزوار. در این سفر دکتر عباسی از نزدیک مسائل و نیازهای مهد هندبال ایران را مورد بررسی قرار داد و برای احداث سالن 7 هزارنفری هندبال در این شهرستان توافق نامه هایی به امضا رسید و همچنین مقرر شد ورزشگاه 15 هزارنفری سبزوار به عنوان بزرگترین ورزشگاه شهرستان های خراسان رضوی ظرف مدت یکسال به بهره برداری برسد.
14- فرورفتن روند احداث نیروگاه 1000 مگاواتی برق سبزوار درحاله ای از ابهام.این نیروگاه که یکی از زیرساخت های اصلی رونق صنعت خطه پرافتخار سربداران است و برق مورد نیاز بسیاری از صنایع فعلی و صنایعی را که در آینده در شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب راه اندازی بشوند را تأمین خواهد کرد ، برای مدتی به یکی از سوژه های خبری رسانه های محلی تبدیل شده بود.
نیروگاه برق سبزوار برای اولین بار در سال 86 کلنگ زنی شد. اما بسیاری از کارشناسان آن زمان معتقد بودند از آنجایی که حتی هنوز مطالعات اولیه احداث چنین نیروگاهی در سبزوار به درستی انجام نشده است ، این می تواند یک اقدام نمایشی از جانب مسئولین وقت شهرستان به ویژه نمایندگان مجلس هفتم باشد که در واپسین ماه های خدمت خود در مجلس با کلنگ زنی این پروژه قصد آن دارند که مجدداً رأی اعتماد مردم  سبزوار را به دست آورند.
عملاً نیز پس از انجام این کلنگ زنی هیچ اقدام عملی برای اجرای نیروگاه 1000 مگاوات برق در سبزوار صورت نگرفت. تا اینکه در دوره نمایندگی دکتر محسنی ثانی و حاج علی بروغنی مجدداً بحث احداث این پروژه مطرح شد. و این بار نیز پس از چندسال از طرح اولیه ، همچنان صحبت از کلنگ زنی نیروگاه می  شد. کلنگ زنی ای که حتی چند مرتبه نیز تاریخ آن در سال 90 توسط رسانه های محلی اعلام شد ، اما هربار به تأخیر افتاد و اینک هنوز معلوم نیست این پروژه بالاخره چه زمانی کلنگ زنی خواهد شد.
حال آنکه خطه پرافتخارسربداران که در 4 سال اخیر با انجام چندین پروژه صنعتی بزرگ و کوچک در شهرها و روستاهای خود شاهد رشد سریعی در بُعد صنعتی بوده است به احداث چنین نیروگاهی برای تأمین برق مورد نیاز خود احتیاج فراوان دارد.
البته چندی قبل در برخی رسانه های محلی گزارشی از عملیات اجرایی نیروگاه برق سبزوار منتشر شد که نشان از آن می داد این بار مسئولین و نمایندگان شهرستان بدون سر و صدا در حال پیگیری و پیش بردن این پروژه عظیم ملی ومحلی در سبزوار هستند .
این گزارش هم اکنون نیز هنوز در آرشیو خبرهای وبسایت دکتر محسنی ثانی موجود است . علاقه مندان می توانند برای مطالعه آن به این آدرس مراجعه کنند :
http://www.mohseni-mr.ir/home/archives/2845

15 - تغییرنام دانشگاه تربیت معلم به حکیم سبزواری.این دانشگاه که تا همین امسال با نام تربیت معلم سبزوار شناخته می شد به خاطر نام ناصحیحش زمینه ساز بروز سوء تفاهم ها و اشتباهات فراوانی در ارتباط با دانشجویان ، اساتید ، کارکنان ، خانواده های دانشجویان و ... می شد. خوشبختانه این مشکل در سال 90 و به دنبال سفر وزیر علوم به سبزوار ، برطرف گردید.
16- تأسیس دانشگاه صنایع و معادن ایران واحد سبزوار. این دانشگاه از ترم بهمن سال جاری شروع به پذیرش دانشجو کرد. و سومین دانشگاه صنایع و معادن در خراسان رضوی است. قبل از سبزوار در شهرهای مشهد و گناباد این دانشگاه راه اندازی شده بود. وجود دانشگاه صنایع و معادن در هر شهری می تواند یک زیرساخت مهم برای توسعه صنعتی و معدنی آن منطقه باشد.
17- سفر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد کشور. در این سفر چندین طرح و پروژه عمرانی دانشگاه آزاد سبزوار مورد بهره برداری قرار گرفت و برای انجام چند پروژه با  اهمیت دیگر تصمیم عملی گرفته شد. شاید مهمترین این پروژه ایجاد دانشگاه علوم و تحقیقات در سبزوار بود که چند ماه بعد تحقق یافت.و در مورد بعدی به این موضوع اشاره مفصل تری خواهیم داشت.
18- اخذ مجوز تأسیس دانشگاه علوم و تحقیقات سبزوار و معرفی اولین رئیس این دانشگاه در سبزوار. در سفری که رئیس دانشگاه آزاد کشور در خرداد 90 به سبزوار داشت تصمیم گرفته شد واحد علوم و تحقیقات در سبزوار احداث گردد. در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تنها دانشجویان مقاطع تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکترا پذیرفته می شوند .رئیس این دانشگاه در بهمن ماه سال جاری در سبزوار تعیین شد و مقرر گردید  بنای آن در زمینی بالغ بر 100 هکتار احداث گردد. دانشگاه علوم تحقیقات سبزوار دومین واحد علوم تحقیقات در استان خراسان رضوی است.
19- تأسیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار . تأسیس این دانشکده از مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی بود که قرار بود در یکی از شهرهای سبزوار ، نیشابور احداث گردد. اما پس از پیگیری های مسئولین و نمایندگان سبزوار و نیز به خاطر ارجحیت موقعیت دانشگاهی سبزوار نسبت به دیگر شهرهای کاندید شده ، امتیاز احداث این دانشگاه به سبزوار داده شد. دانشکده علوم قرآنی سبزوار دولتی است و قطعاً تأثیرمهمی در راستای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در دارالمومنین سربداران خواهد داشت.
20- برگزاری انتخابات مجلس نهم و انتخاب محمدرضا محسنی ثانی و رمضانعلی سبحانی از حوزه انتخابیه سبزوار . این انتخابات هرچند در صحت کامل انجام شد و مورد تأیید همه مراجع قانونی قرار گرفت اما حاشیه های زیادی داشت. به خصوص در ایام قبل از انتخابات متأسفانه بازار تهمت ها و بداخلاقی های انتخاباتی توسط برخی افراد و برخی ازستادهای تبلیغاتی نامزدهای شکل گرفت وشدت یافت در صورت عدم وجود آگاهی کافی  بین  مردم می توانست منجر به واردآمدن بدترین ضربه ها به پیکر پیشرفت و توسعه دیار سربداران  باشد
21- برگزاری سمینار ملی جبر در دانشگاه حکیم سبزواری . این همایش سه روزه با حضور حدود 200 تن از اساتید برجسته ریاضیات از کل کشور و نیز چند نفر میهمان خارجی از کشورهای آسیایی در بهمن ماه سال 90 در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد. همایش ملی جبر به صورت همه ساله و هرسال در یکی از دانشگاه معتبر دولتی کشور برگزار می شود. سال قبل از این همایش جبر در تبریز برگزار شده بود.
22- معرفی حسین مقصودی به عنوان شهردار سبزوار پس از 9 ماه انتظار.شهر سبزوار پس از مهندس عیدی حدود 9 ماه بدون شهردار باقی ماند و اعضای شورای شهر هرچه کردند نتوانستند گزینه مناسبی را که مد نظرشان بود ، برای این پست بیابند اما سرانجام پس از 9 ماه در شهریور ماه سال 90 حکم حسین مقصودی در سمت شهرداری سبزوار صادر شد و او رسماً بر این جایگاه تکیه زد.
23 - دریافت لوح تقدیر یونسکو توسط شهردار سبزوار به خاطر فعالیت های مفیدچندماهه اش. هنوز حدود 4 ماه از حضور مقصودی در شهرداری می گذشت که انجام شمار زیادی از خدمات مفید وی برای سبزوار باعث شد که در همایش »هزار شهر ، هزار زندگی« لوح تقدیر یونسکو از آن این شهردار سبزواری شود.
24- نصب چندین تندیس و المان فرهنگی در شهر سبزوار بی شک یکی از اقدامات خوب و ماندگار شهرداری و شورای محترم شهر سبزوار درسال 90 نصب چندین و چند المان و تندیس فرهنگی از جمله المان های چاووش ، زعفران ، بسیج ، انقلاب ، ... درمیادین مختلف شهر سبزوار است. نصب چنین المان هایی می تواند به ایجاد و حفظ هویت بومی و محلی دریک شهرکمک کند و شناخت و معرفی آن را برای مسافران و گردشگران آسان سازد.
25- تأسیس دانشگاه هلال احمر سبزوار . دانشگاه جامع علمی کاربردی هلال احمر نیز در سال 90 در سبزوار تأسیس شد. اهمیت این دانشگاه در این است که تا کنون تنها در مراکز استان ها استقرار می یافته است . اما اینک به خاطر موقعیت دانشگاهی سبزوار و جایگاه این شهر به عنوان اولین مرکز جمعیتی ، سیاسی وفرهنگی خراسان رضوی پس از مشهد مقدس ، برای اولین بار دانشگاه هلال احمر در یک شهر غیرمرکز استان تأسیس شد.
لازم به ذکر است شهرستان سبزوار یکی از سه شهر مرکز منطقه ای هلال احمر در خراسان رضوی است.  به جز سبزوار مشهد و تربت حیدریه دیگر شهرهایی هستند که هریک در موقعیت جغرافیایی خود ، شهرستان های اطرافشان را تحت پوشش قرار می دهند.
26- افزوده شدن چندین رشته دانشگاهی جدید در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های حکیم سبزواری ، علوم پزشکی ، آزاد ، پیام نور
27- عدم پیشرفت مناسب در استادیوم 15 هزارنفری سربداران . این استادیوم بزرگترین استادیوم شهرستان های خراسان رضوی بعد از مشهد است. ولی متأسفانه با وجود همه نیازی که شهرستان های غرب خراسان رضوی به این استادیوم دارند ، تا سال 90 پیشرفت چندان مطلوبی در ساخت آن حاصل نشد. تا اینکه سرانجام با حضور وزیر ورزش و جوانان به سبزوار در دی ماه سال جاری اعتبارات لازم برای این پروژه اخذ شد و مقرر گردید تا اردیبهشت یا بهمن ماه سال 91 به بهره برداری کامل برسد.
28- پیشرفت مناسب در روند ساخت بیمارستان 250 تخت خوابی حشمتیه سبزوار . حشمتیه که قدیمی ترین بیمارستان سبزوار است ، چندسال قبل به طور کامل تخریب شد و عملیات بازسازی آن آغاز گردید. و تا پایان سال 90 پیشرفت فیزیکی بنای این بیمارستان به بیش از 70 درصد رسید .
29- افتتاح چندبخش بهداشتی و درمانی جدید در بیمارستان واسعی سبزوار با افتتاح این بخش 29- ها نیاز بسیاری از بیماران سبزواری از سفر به مشهد و تهران برطرف گردید
افتتاح پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی سبزوار
30- راهیابی تئاتر اژدهاک از سبزوار به جشنواره بین المللی تئاتر فجر. امسال در این جشنواره حدود 30 تئاتر حضور پیدا کرده بودند که اغلب این تئاترها درتهران یا دیگر شهرهای کشور تهیه شده بودند.
31- اجرای موفقیت آمیز چند تئاتر پرمخاطب  ازجمله نمایش قفس ، ستایش ، رام کردن زن سرکش و... در سبزوار
33- افزایش چشمگیر نزولات جوی در سال زراعی جاری . بارش باران رحمت الهی از ابتدای مهرماه امسال در سبزوار نیز مانندبسیاری از نقاط کشور از رشد چشمگیری برخوردار شد.
این رویداد به خوشحالی کشاورزان انجامید و نوید بخش سال پربرکتی از لحاظ کشاورزی و باغی بود.
34- وقوع چند مورد بارش سیل آسا در شهر و روستاهای مختلف شهرستان که متأسفانه منجر به بروز برخی تلفات جانی و مالی شد.یکی از این بارش های شدید در اوایل مهرماه در شهر سبزوار روی دادکه در مناطق پایین شهر خساراتی به بار آورد.همچنین موارد دیگری از این بارش ها در بخش ششتمد و روستاهای بخش داورزن روی داد که خساراتی ایجاد کرد.
سیل ششتمد منجر به درگذشت یکی از همشهریان عزیز سبزواری شد که  وی رئیس شورای اسلامی روستای شامکان از توابع ششتمد بود.
35- اعلام  رسمی مسئولین و نمایندگان شهرستان درمورد ارتقاء قریب الوقوع بخش داورزن به شهرستان. به طوری که چنانکه گفته شد تمامی مراحل قانونی و زیرساختی ارتقاء داورزن به شهرستان در سطح شهرستان انجام شده و پرونده این ارتقاء به وزارت کشور ارسال شده است تا تصمیم نهایی در آن سطح گرفته شود. البته در ماه های پایانی سال 90 به خاطر نزدیکی به ایام انتخابات پرونده اغلب مباحث مربوط به تقسیمات کشور موقتاً بسته شد تا انتخابات مجلس تحت الشعاع این موضوعات قرار نگیرد ، اما همه شواهد حاکی از آن است که در نخستین ماه های سال 91ارتقاء داورزن به شهرستان به صورتی رسمی اعلام خواهد شد.
36- افتتاح چند پروژه گازرسانی ، آبرسانی ، راه روستایی و  طرح هادی روستایی درتعدادی از روستاهای بخش مرکزی و داورزن ، ششتمد و روداب...
37-  کلنگ زنی کارخانه تولیدپودر با اهمیت P.C.C برای اولین بار در خاورمیانه. این کارخانه توسط بخش خصوصی در سبزوار شروع به احداث کرده است و از آنجایی که محصول تولیدی  آن یک محصول مادر است ، می تواند علاوه بر اشتغالزایی مناسب در منطقه به ایجاد صنایع جانبی دیگر نیز کمک کند.
38- وقوع چند مورد تصادفات جاده ای در محور سبزوار—روداب—کارخانه سیمان (این جاده به دلیل امنیت پایین جان عده زیادی از همشهریان را گرفته است و به جاده مرگ معروف شده است.) مسئولین و نمایندگان شهرستان رسیدگی به این مسیر را در دستور کار خود قرار داده اند وامید می رود که در سال 91 مشکل این بخش نیز حل شود.

نویسنده : مجله اینترنتی اسرارنامه

ضمیمه مخاطبین :
برای انتشار نظرات شما در این قسمت باید مطالب مورد نظرتان را در قسمت نظرات همین مطلب ارسال کنید.با تشکر...
1– توکلی : افتتاح خانه سالمندان پدر در جنوب شهر سبزوار توسط خیرین بخش خصوصی
2– گروه علوم اجتماعی ششتمد : ادامه عملیات اجرایی آزاد راه حرم تا حرم
این آزاد راه در مهرماه سال 89 در دو منطقه سمنان و سبزوار کلنگ زنی شد و از همان زمان یکی از فعالترین کارگاه های این پروژه شهر سبزوار بوده است. گفتنی است این آزادراه که بین شهرهای قم تا مشهد امتداد یافته است تنها در تعداد معدودی از شهرهای موجود در مسیر خود ایستگاه ورودی و خروجی دارد . این شهرها عبارتند از تهران ، گرمسار ، سمنان ، سبزوار
3– قاسمیان : آغاز عملیات اجرایی فرهنگسرای امام رضا (ع) سبزوار
اين مجموعه در زميني بالغ بر 3 هزار مترمربع با هزينه اي بالغ بر 30 ميليارد ريال در مدت 2 سال در ضلع جنوبی مجتمع فرهنگی تفریحی شهدای گمنام ساخته می شود و یکی از بزرگترین پروژه های فرهنگی شهرستان سبزوار در دهه های اخیر است. این شهر به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی و اولین قطب دانشگاهی و فرهنگی استان پس از مشهد مقدس حقیقتاً نیازمند چنین فرهنگسرایی بود . اما متأسفانه سال های سال جای خالی این مجموعه در سبزوار احساس می شد. تا اینکه در اردیبهشت سال 90  احداث این مجموعه عظیم فرهنگی در سبزوار آغاز شد .
4- برغمدی : موفقیت فیلم کوتاه پیاده رو از سبزوار در جشنواره فیلم اترک در خراسان شمالی.
این جشنواره در آخرین روزهای سال 90 در استان خراسان شمالی برگزار شد و فیلم پیاده رو ساخته عباس عمرانی بیدی از سبزوار در این جشنواره مقام برتر کسب کرد.
روزهای گذشته در مطلبی مفصل که در بخش رویدادهای اسرارنامه منتشر شد به این موضوع پرداختیم. برای مطالعه این مطلب روی پیوند زیر کلیک کنید:
کارنامه هنری سبزوار در سال 90 ، با جشنواره اترک درخشانتر شد
5- مژده . س : رونمایی از سرود ویژه شهرستان سبزوار برای نخستین بار.
در دو سال گذشته به ابتکار استاندار خراسان  رضوی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی ، ایده ساخت سرودهای ویژه شهرستانی در هریک از شهرهای خراسان رضوی مطرح شد و سبزواری ها نیز مانند سایرین به استقبال گرمی از این پروژه رفتند.و سرانجام در زمستان 90 در سفر دکتر مرضیه دستجردی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به سبزوار از این سرود ویژه سبزوار که از زیباترین  سروده های شهرستان های استان است ، رونمایی شد.
در این سرود به بحث ایثار و شهادت ، مفاخر و علمای بزرگ  ،ابنیه و آثار تاریخی و فرهنگی ، آداب و رسوم و سنن ، اعتقادات و استعدادها و مواهب خدادادی سبزوار  توجه شده اظهار داشت: در این سرود همچون دیگر سرودهای استان به 3 موضوع بارگاه امام رضا (ع) و میهن و شهادت توجه جدی شده است.
کار ساخت این سرود از سال 89 آغاز شد و شعر این اثر از استاد شنوایی متخلص به شهاب سبزواری، موسیقی از محمد امیر استیری می باشد تنظیم و تدوین این اثر را نیز مهدی احمدی و کارگردانی ان را نیز رضا نامنی از کارگردانان صدا و سیمای خراسان رضوی به اتفاق همکارانشان در دفتر خبر انجام داده اند.
6-...
7-...
8- ...
.
.
.

نظرت را بنویس
comments

جاوید

کاش کارنامه دو ساله شم بررسی می کردید

مژده.س

با سلام. سال نو برشما مبارک. طرح خوبی انجام داده اید. ای کاش مسئولین شهرستان بتوانند بخوانند تا بدانند سال جدید باید چه کارهایی بکنند. من یک مورد مهم را به پیدا کرده ام که تا کنون کسی به آن اشاره نکرده سال 90 از سرود ویژه سبزوار رونمایی شد. که سرود بسیار زیبایی است ودر استان جزء سرودهای برتر شناخته شد. از گروه تنظیم کننده این سرودهم باید تشکر کرد.

برغمدی

یک مورد دیگر : موفقیت فیلم کوتاه پیاده رو از سبزوار در جشنواره فیلم اترک در خراسان شمالی .

قاسمیان

فرهنگسرای بزرگ امام رضا رو از قلم نیندازید. لطفاً این فرهنگ سرا برای سبزوار خیلی با اهمیت است. همچین فضایی نداشت. من زیاد اطلاعات ندارم ولی می دانم که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. بی زحمت خودتان تکمیلش کنید و حتماً بنویسید. نوروزشما هم مبارک

سرزمین سربداران

با سلام منم یه مدتی هست یعنی از قبل از انتخابات یه مقدار ذهنم مخدوش شده نسبت به اینکه شما کاملا وابستگی به اقای محسنی دارین یه وقت یه نفر از یه شخصی خوشش میاد و ازش حمایت میکنه یه وقت یه نفر نسبت به تعهداتش باید از یه نفر حمایت کنه

محمد

یکی از اتفاقهای خوب در سال 90 بازگشایی سایت محسنی نامه توسط عده ای از نوچه های ایشون بود

محمد

احسان آقا مگه هنوز نفهمیدی اینجا (به قول مخاطبین محسنی نامه است نه اسرارنامه)

احسان

بهتر بود یک دفعه می نوشتید فهرستی از دست آوردهای دکتر محسنی . ای بابا انتخابات تموم شد شما هنوز دست از تبلیغات برای دکترجونتون برنداشتید. اینا همه که گفتید اغلب کارهایی بود که محسنی به صورت مستقیم و غیرمستقیم توش دست داشته . انگار دیگه در این سبزوار .............. هیچکس دیگه ای هیچ کار نکرده که شما فقط کارهای محسنی رو بیان می کنیید!!! خجالت داره...

گروه علوم اجتماعی راهنمایی منطقه ششتمد

با سلام. در مورد 34 رئیس شورای اسلامی روستای شامکان ششتمد صحیح است. مورد بعدی آغاز عملیات پروژه آزادراه حرم تا حرم ......

توکلی

در سال گذشته خانه سالمندان پدر هم در سبزوار افتتاح شد. توسط یکی از خیرین سبزواری . این خانه در جنوب شهر سبزوار قرار دارد. لطفاً اطلاع رسانی کنید مردم برای عید بروند به این پدران هم سربزنند. تشکر.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما