خطر اختلاف افکنی ، نشراکاذیب، تهمت زنی و تمسخر مردم و مسئولین در برخی رسانه های محلی غرب خراسان

منطقه غرب خراسان رضوی در سالهای اخیر در زمینه های سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، ورزشی ، دانشگاهی و ... شاهد موفقیت های ارزشمندی بوده است. به عنوان مثال ارتقاء 5 بخش این منطقه به شهرستان های تازه تأسیس بین سالهای 87 تا 91 ، تأسیس دانشکده های جدید ، توسعه و ارتقاء دانشگاه های قدیمی ، بین المللی شدن فرودگاه سبزوار و افزایش پروازهای داخلی آن، رونق فعالیت های رسانه ای ، ایجاد فضای اتحاد و همدلی در میان مسئولین ارشد شهرستان به عنوان پدیده ای کم سابقه ، سفر بسیاری از وزرا و مسئولان بلندپایه کشوری خارج از نوبت سفرهای استانی دولت به سبزوار ، کسب رتبه های برتر ورزشی در کشور و استان ، زیباسازی میادین و خیابان ها و حرکت به سمت بهبود مبلمان شهری ، احداث پارک ها و فضاهای سبز تفریحی ، ساخت المان های فرهنگی در برخی میادین شهر ، برگزاری چندین و چند جشنواره و سمینار علمی ، فرهنگی و هنری در سطح ملی ومحلی و ... همه این موارد نشان از آن می دهد که هرچند منطقه غرب خراسان رضوی  هنوز به جایگاه واقعی و مناسب خود در معادلات ملی و منطقه ای نرسیده است ، اما گروه های مردمی و مسئولین محلی با وجود همه انتقاداتی که ممکن است به عملکرد آنان وارد باشد ، در تمام سالهای اخیر حرکت های خوبی در مسیر توسعه این منطقه انجام داده اند ، که باعث زبانزد شدن سبزوار در استان و حتی از برخی جهات در کشور گردیده است به طوری که هم اکنون اوضاع و احوال این منطقه دائماً در کانون توجه سایر نواحی قرار دارد.

زنگ خطر!
با وجود این حرکت های روبه جلو و امیدوارکننده ، امروز به نظر می رسد یک زنگ خطر جدی در منطقه غرب خراسان رضوی به صدا در آمده است و آن هشداری است نسبت به تلاش آگاهانه یا نا آگاهانه برخی افراد و گروه هایی که با توسل به شیوه هایی پست نظیر اختلاف افکنی ، نشراکاذیب ، تهمت زنی و تمسخر مردم و مسئولین در برخی رسانه های محلی قصد مانع تراشی در مسیر حرکت منطقه غرب خراسان رضوی به سمت توسعه پایدار را دارند.
این تلاش که گاهی به شکل کاملاً آگاهانه و توطئه آمیزی رخ می نماید در برخی رسانه های محلی به خوبی قابل  مشاهده و پیگیری است . به طوری که یکی از وبسایت های محلی منطقه سربداران ، در ماه های اخیر و در فواصل کوتاهی دائماً سعی کرده است با انتشار مطالبی سیاه نمایانه از اوضاع و احوال سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی منطقه، روحیه عزت نفس و خودباوری مردم ومسئولین محلی را در جهت اهداف شخصی مدیران آن وبسایت ، تضعیف کرده و با ایجاد جوّ اختلاف و بی اعتمادی در فضای عمومی شهرستان همگان را به جان یکدیگر بیاندازد و از آن میان اهداف و مقاصد خود را عملی سازد.
حال آنکه حفظ روحیه عزت نفس اجتماعی یک جامعه چنان با اهمیت است که در صورت هرگونه تهدید این عزت نفس عمومی با فعالیت های ناسالم رسانه ای ، ممکن است توان وانگیزه حرکت صحیح از مردم آن جامعه گرفته شود.
این موضوع خود بحث با اهمیت ومفصلی است که اینجانب قبلاً در تحت عنوان مقاله ای با نام «کاهش عزت نفس عمومی سبزواری ها در صورت ادامه عملکرد ضعیف رسانه های محلی» در وبسایت سبزوار فرهنگ بدان پرداخته است.
برای مطالعه متن کامل این مطلب می توانید به پیوند زیر مراجعه نمایید:
http://sabzevarfarhang.com/essays.php?id=2517

نبرد در دو جبهه
رفتار منافقانه و اخلالگرانه ای که در اوضاع سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی غرب خراسان رضوی از جانب تعداد اندکی از رسانه های محلی و وبسایت های خبری صورت می گیرد ، درحالی است که در شرایط سخت فعلی کشورمان دائماً ازجانب رسانه های تحت مدیریت دشمنان داخلی و خارجی ، هدف هجمه هایی ناجوانمردانه قرار می گیرد ، و لذا برهمه رسانه های ملی و محلی که می خواهند دراین ایام حساس در خط مصلحت انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران حرکت کنند ، لازم است ضمن بیان منصفانه انتقادات ، روحیه خودباوری ، اتحاد و همدلی و غرور ملی و محلی را در قلب و ذهن و فکر مخاطبین خود ایجاد نمایند. مگر آن دسته از رسانه ها که اصلاً از ابتدا با هدف مبارزه با مردم و ارزش  های ملی و محلی کشورمان تأسیس شده اند.
گذشته از جبهه دشواری که به طور کلی ایران اسلامی در حال حاضر با آن روبه است و  می توان از آن به عنوان "جبهه دفاع ملی" یاد کرد ، خطه پرافتخار سربداران در غرب خراسان رضوی نیز در جبهه ای دیگر در یک شرایط بسیار حساس محلی قرار دارد. منطقه ای که سالهاست برای رها شدن از دام بروکراسی و تمرکزگرایی بیش از حد مدیران مشهدی در استان خراسان رضوی درتلاش برای تشکیل استانی کوچک و مستقل بوده و در این راه درگیر رقابت های عمدتاً ناسالم و ضربه زننده ای از جانب برخی نواحی شده است و اینک به خاطر وجود همین رقابت های ناسالم ، حفظ روحیه اتحاد ، تلاش همدلانه و خودباوری در میان مردم و مسئولین غرب خراسان رضوی بسیار ضروریست.
 اما گویی برخی افراد ، گروه ها و رسانه های محلی اصلاً برایشان مهم نیست که خیر و مصلحت مردم منطقه درچیست؟ چرا که از لابه لای فعالیت هایشان مشخص می شود ، آنها تنها به دنبال منافع حزبی و جناحی خود هستند که شاید همه یا برخی از این منافع به دلایل مختلف در دوره کنونی به خطر افتاده باشد. دلایلی نظیر شکست در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی یا انتخاب و انتصاب مدیران ارشد شهرستان برخلاف میل و منافع آنها.
لذا این گروه با انتخاب روش های ناسالمی نظیر نشر اکاذیب ، تمسخر ارزش ها و فعالیت های مردم و مسئولین محلی ، اختلاف پراکنی بین نمایندگان ، مسئولین و مردم مناطق مختلف و اتهام زنی های بدون سند و مدرک از طریق برخی رسانه ها و روش های خاص خود ، به دنبال متشنج کردن فضا و ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.

اهدافی که مشخصاً دنبال می شود :
برخی اهدافی که توسط جریان مخالف پیشرفت و توسعه منطقه غرب خراسان رضوی واز طریق فعالیت های ناسالم رسانه ای دنبال می شود عبارتند از :
1- به هم زدن اتحاد بین مسئولان ارشد شهرستان به ویژه دو نماینده غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تا مجدداً خاطره تلخ برخی دوره های اختلاف نمایندگان که به عقب ماندگی بیش از حد سبزوار و بخش و روستاهای آن انجامید ، تکرار شود.
2- تخریب گری ، تهمت زنی و نشر اکاذیب علیه شخصیت های حقیقی و حقوقی که بیشترین فعالیت های مثبت را در ماه های اخیر برای سبزوار انجام داده اند. از جمله این شخصیت ها که به شدت مورد هجمه گروه مخالف پیشرفت منطقه سربداران قرار گرفته است حسین مقصودی شهردار سبزوار است.
به طوری که مشاهده می شود در برخی وبسایت های محلی انواع و اقسام توهین های خانوادگی و تهمت فسادهای  مالی و اداری ، مطالب تمسخرآمیز و ... علیه شهردار سبزوار منتشر می شود.
حال آنکه اغلب این مطالب فقط حرف هایی است که بدون سند و مدرک کافی توسط یک یا چندنفر شخص وبسایت نویس ، منتشر می گردند و همان افراد که تا این اندازه درمطالب منتشره خود منتقد سینه چاک عملکردهای مقصودی هستند ، بدون اثبات واقعی ادعاهایشان ، تنها به تشویش اذهان عمومی مردم سبزوار اکتفا کرده و هرگز از پناه گاه  اینترنتی خود بیرون نمی آیند و به جز انتشار شایعات متعدد درمورد شهردار سبزوار ، دست به هیچ اقدام قانونی صحیح و محکمه پسندی در این زمینه نمی زنند . یقیناً خودشان هم می دانند این حرف ها بیشتر در حد جنگ نرم روانی و رسانه ای است.
3- ایجاد اختلاف بین مردم شهرها و روستاهای منطقه . از جمله اختلاف افکنی بین دو قومیت ترک و فارس و به ویژه تحریک عواطف قومی مردمان منطقه جوین علیه دیگر مناطق غرب خراسان رضوی.
در این مورد جریان مخالف وحدت و توسعه منطقه غرب خراسان رضوی سعی می کند با به بازی گرفتن عواطف قومی مردم شهرها و روستاهای مختلف و به خصوص با سوء استفاده از وجود دو قومیت ترک و فارس در منطقه فضای تفرقه و چنددستگی را بین مردم شهرستان های جوین ، جغتای ، خوشاب ، سبزوار ، ششتمد و داورزن ایجاد کند.
توجه به این نکته ضروریست که اختلافات قومی پدیده شومی است که در طول چندین دهه گذشته استکبار  جهانی درمقیاسی وسیعتر دائماً سعی کرده است آن را در کشورهای جهان سوم و به ویژه در جوامع اسلامی مخصوصاً در داخل مرزهای ایران ایجاد نماید.
این در حالی است که مردمان فهیم کشورما و به خصوص منطقه سبزوار بزرگ (شامل 6 شهرستان سبزوار  ، خوشاب ، جغتای ، جوین ، داورزن و ششتمد) به خوبی می دانند که توسعه وپیشرفت یک منطقه ، ضامن توسعه و پیشرفت دیگر نواحی همجوار است. و لذا هرگز نسبت به توسعه دیگر مناطق مخالفت و حسادت نمی ورزند و سعی نمی کنند با بهانه های مختلف فضای  وحدت دوستانه مناطقشان را برهم بزنند.
هریک از سه محور گفته شده یعنی تلاش برای اختلاف افکنی بین دو نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، تلاش برای تخریب وهجمه به اقدامات شهرداری سبزوار و ایجاد اختلافات قومی بین شهرستان های جوین و جغتای با دیگر شهرستان های خطه سربدارن که توسط برخی افراد ، گروه ها و رسانه های محلی مخالف توسعه و آبادانی منطقه غرب خراسان رضوی و البته در پوشش انتقادگری انجام می شود خود  به تنهایی قابل توضیح وتحلیل  مفصلی است که در این مکان برای جلوگیری از طولانی شدن کلام قصد پرداختن دقیق به آن وجود ندارد. اما شما گرامیان می توانید با دنبال کردن اخبار و تحلیل های برخی رسانه های محلی در چندماه اخیر وتجزیه و تحلیل محتوایی مطالب  آنها به خوبی این موضوع را دریابید.
ضمناً تحریریه اسرارنامه در صورت لزوم در  آینده به هریک از این مسائل درمطالب مجزایی خواهند پرداخت.

مردم می فهمند
آنچه در مورد تصمیم و اقدامات آگاهانه یا ناآگاهانه برخی افراد ، گروه ها و رسانه های محلی برای مانع تراشی در مسیر پیشرفت و توسعه غرب خراسان رضوی ذکر شد ، همه تلاش های از قبل لو رفته ای است که مردم فهیم خطه سربداران شامل شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، ششتمد ، خوشاب و داورزن به خوبی از آن آگاهند وبه راحتی فریب چنین توطئه هایی را نمی خورند.
با این حال اسرارنامه به عنوان یک مجله تحلیلی و فرهنگی محلی و نیز سایر رسانه های متعهد محلی جزء وظایف خود می دانند که در مواقع ضروری روشنگری  های لازم را در این زمینه انجام دهند و موانع پیشرفت و توسعه خطه سربداران را تشریح کرده و بیش از پیش به مخاطبینشان بنمایانند.

آن روی سکه
هرچند در این مقاله به عنوان موضوع محوری بحث از تلاش ها و فعالیت های مخرب گروه هایی سخن گفتیم ، که در شرایط فعلی بنا به دلایل شخصی خودشان ، مخالف پیشرفت وتوسعه خطه سربداران هستند ، اما این بیانگر تمام واقعیت موجود درمنطقه نیست. بلکه این سکه روی دیگری نیز دارد و خوشبختانه در نقطه مقابل اینگونه فعالیت های ناسالم رسانه ای و غیررسانه ای ، عده ای از خادمان امور عمرانی و فرهنگی و اجتماعی نیز هستند که فعالیت های خوبی در راستای کمک به پیشرفت وتوسعه پایدار شهرستان های غرب خراسان رضوی انجام می دهند.
در واقع در این کارزار نیز به رسم همیشه تاریخ ، در مقابل نیروی شر ، نیروهای خیر نیز وجود دارند که با نیت های صحیح و با هدف خدمت به مردم و اطاعت از خدای متعال پابه عرصه گذاشته اند و فعالیت می کنند.
از جمله این فعالان سازندگی ، می توان به صاحبان و دست اندرکاران رسانه های سالم محلی اشاره کرد که در انتشار صحیح و به موقع اخبار و تحلیل ها و انتقادات منصفانه منطقه می کوشند و سهم موثری در آگاه سازی مخاطبین خود ایفا می کنند.
برخی از رسانه های محلی که در مقطع کنونی فعالیت مستقل و سازنده ای را از خود به نمایش گذاشته اند عبارتند از : پایگاه های خبری صبح سبزوار ، سبزوار پیام ، سبزوار ما ، سبزوارنیوز ، سبزوارآنلاین ، سبزوارفرهنگ و تعدادی از وبسایت ها و وبلاگ های موجود در شهرها و روستاهای منطقه که اگربخواهیم به تمام آنها اشاره کنیم مطلب بسیار طولانی می شود اما اسرارنامه معمولاً در طول فعالیت خود از مطالب این رسانه های متعهد و موفق استفاده کرده و به معرفی آنها می پردازد.
به امید پیروزی نهایی جریان خیر بر شر در همه نقاط جهان...
نویسنده : ضمیر سبز کویر

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
تحلیلی بر فعالیت های رسانه ای در غرب خراسان رضوی
نظرت را بنویس
comments

قاسمیان

واقعا ممنونم ااز تحلیل عمیقتان. هنوز بعد از چند ماه که این مقاله را دوباره می خوانم انگار دارد حرف روز را می زند. همان چند ماه قبل هم که تازه منتشر کرده بودید نظرم را فرستادم . بعضی ها واقعا علنا تصمیم به اختلاف افکنی ، نشر اکاذیب ، تهمت زنی و تمسخر مردم ومسولان در غرب خراسان رضوی گرفته اند. متأسفانه از سایت ها هم استفاده می کنند. سایت هایی مثل .................... که معلوم است مدیران آن واقعاً افرادی خشک مقدس و افراطی هستند و شاید بتوان آنها را خوارج دوراان معاصر نامید. خیلی وقت ها مطالبی که در آن سایت منتشر می شود من مطمئنم اصلا نویسندگانش اصلا سبزواری نیستند و شاید مثلا...................ها که در رقابت شدید با سبزوار هستند مطالب و نظرات راا با اسم های دروغین ارسال می کنند و مدیران بی فکر آن سایت هم فکر می کنند کارشان خوب است و مطالب توهین آمیز و ا ختلاف برانگیز را به هوای نقد منتشر می کنند. مثلا چه توهین ها و تخریب های غیرمنصفانه ای که علیه ثامن الحجج و میرعلی منتشر نکرده اند تا به حال ولی هیچ فرد سزبواری نیست که از موفقیت هایورزشی شهرش خوشحال نشود ، اینها یاا سبزواری نیستند یا غیرت ندارند هرکدامش که باشد معنیش این ا ست که ما نباید به حرف های آنها توجه کنیم. ضمنا ازوقتی با شما عزیزان بیشتر آشنا شدم خیالم راحت تر شده است.و با اعتماد بیشتری مطالبتان رااا می خوانم و قبول می کنم. ای کاش برای بقیه هم خودتان را معرفی کنید اینطوری مخاطبانتان خیالشان راحت می شود وبیشتر قبولتان می کنند.وقتی نمی شناسندتان هزارجور فکر می کنند ولی وقتی بشناسند و ببینند چه زحماتی می کشید خیالشان راحت می شود بهتر جذبتاان می شود.

***ستاره باروزن ***

یونس خان راست بگو کی هستی و از چی اینقدر سوختی؟ نکنه یکی از کسانی هستی که فکر می کردید خیلی زرنگید ، اما اسرارنامه با انتشار مطالب روشنگرانه دست شما ها رو کرد. برای همین با این همه عقده آمده ای و داری فحاشی می کنی. اسرارنامه نامه شما هم اینقدر لی لی به لالای این افراد نگذار و با احترام باهاشن حرف نزن. این ها افراد بی لیاقتی هستند که می خواهند از آزادی بیان موجود در این رسانه سوءاستفاده کنند.به نظرمن نظراتشان را نباید تأیید کنید چون کسی که به یک رسانه با این تعداد بالای مخاطبین توهین کند در واقع دارد به همه مخاطبین آن رسانه توهین می کند. و ارزش انتشار ندارد.

یونس

اسرارنامه سبزوار = اعتقادات پوشالی، تفکر پوشالی، مطالب پوشالی اسرارنامه سبزوار = هوچی‌گری

همشهری

باسلام خدمت دوستای گلم.بعدازنوشتن این مفاله جومثبتی براهالی رسانه های اینترنتی منطقه حاکم شد وخوشبختانه نوع مقاله ها به شکل مثبتی تغییرکرد.باورکنین مشکلاتی که درسبزوارهست درتمام شهرهای بزرگ وکوچک ایران هستش واین افراداون جامعه هستندکه بایداونوحل کنن واین موضوع زمانی اتفاق میفته که همه بخوان این اتفاق بیفته چونکه کسی دلش برای شهردیگه نمیسوزه ودوستای گلم که اینقدرتنگ نظرن وفقط تمام مشکلات رودرسربداران میدونندواقعادراشتباهن.30سال گفتند سبزوارنمیتونه به جایی برسه چی شدجزعقب افتادن؟حالا2سال که جو برگشته وهمه دارند کمک میکنند متاسفانه یک عده ازخودمون کاسه داغترازآش شدند.اجازه بدین این قطارپیشرفت سبزواربه راه خودش ادامه بده.چندتاموضوع به نظرم رسیدباتوجه به جومثبت بوجوداومده درمنطقه سربدارن که نشان ازوابستگی بیش ازپیش منطقه درجهت توسعه داره1پیوندهای قومی درمنطقه 2درگیربودن اقتصاد (بانک)صنعتی(سیکل کامل سیمان) اداری(ادارات مرکزی) تجاری وکشاورزی(مناطق سردسیروگرمسیر) 3پیوندهای مذهبی 4آ؛شنایی کامل مردم منطقه باهم وحس وابستگی برای توسعه 5نفوذمدیران ونمایندگان مردمشهرستانهای تازه تاسیس درسبزوار(بعنوان مرکزسیاسی) 6 مرکزیت عالی سبزواربعنوان قطب دانشگاهی وفرودگاه بین المللی وراههای ارتباطی) 7موقعیت عالی ووابسته بهم حمل ونقل وسایل سبک وسنگین 8عدم توسعه مناطق جداشده ازمنطقه بدلیل عدم آشنایی به منطقه جدید ونفوذنداشتن درمدیران رده بالا 9تاریخ باشکوه ومقتدرمنطقه 10 بالا رفتن سطح سواد مردم ودوربودن ازاحساسات تفرقه افکنانه 11...

علی

جا داره که بگم این سایت اسرار نامه بود که زمان انتخابات راه اندازی شد.وبه اصطلاح مطالبش از اتاق فکر فیروزه ای ها بیرون می آمد.وشخصی مثل آقای ........... پشت این سایت هست. از مدیران این سایت و مطالبشون کاملا میشه فهمید که دلشون پیش ....................و ...............هاست. و دفاع کردن از حسین مقصودی خیلی طبیعیه . چون حسین مقصودی نیروی ..................... ست. و تو تبلیغات مجلس برای ...................... خیلی زحمت کشید.پس باید سایت شما طرفدارش باشه.

ناظر

دلم برای مقصودی و طرفداراش می سوزه . شما بدبخت ها اینقدر بیچاره اید می آید وقت صرف می کنید مقالات مفصل می نویسید و نظرات طولانی می دید بعد مخالفاش میان خیلی راحت بدون اینکه زحمتی بکشن براتون رأی مخالف می دن. الآن اگه نگاه کنید قسمت نظراتو می بینید که مخالف های حرف های شما هم کم نیستند که رأی مخالف دادن.و حتی از موافق ها بیشترن.این یعنی شما الکی دارید خودتونو تیکه تیکه می کنید.حرف بی حساب می زنید.عزیزان یک کم عاقل باشید.

مهدی

از مقاله بسیار روشنگرانه اسرارنامه جدا سپاسگزاریم . حقیقتا دو نماینده داریم صاحب تخصص مخلص و بانفوذ و مهمتر از همه متحد ( به کوری چشم کوردلان ). امیدواریم این همدلی و اتحاد را تا پایان دوره ی خدمتشان حفظ کنند و برای پیشرفت هر چه بیشتر دیار سروقامتان و سربداران تلاششان را مضاعف کنند . از زحمات بیدریغ شهردار بومی و عزیزمان واقعا تشکر میکنیم من که ساکن تهران هستم تابستان که سفری به سبزوار داشتم تلاش و کار و پیشرفت رابه چشم دیدم واقعا به تمام غیور مردانی که برای آبادانی سبزوار تلاش می کنند دست مریزاد می گوییم . ممنون

پرهیزگار

من که همه جوره طرفدار اقدامات مقصودیم. اصلاً قبول پارتی بازی کرده ، رانت خواری کرده و ... نه که بقیه نمی کنن. یعنی اونایی که اینقدر به مقصودی گیر میدن معتقدند بقیه همه صاف و سلامت و صحیح و درستن و شهر در امن و امانه؟ حالا خوبی مقصودی اینه که اگر پارتی بازی هم میکنه به مردمم خدمت می کنه. تازه میشه یک جور دیگه نگاه کرد. شایدم مقصودی اصلاً اهل پارتی بازی و رانت خواری و سوء استفاده نیست و جلو ا ین کارا هم می ایسته واسه همین اونایی که دست و پاشون بسته شده و منافعشون به خطر افتاده دارن باهاش می جنگن. اینجوریم میشه نه؟ چه این باشه چه اون من یکی که از عملکرد مقصودی راضیم.

شاهد-روابط عمومی سامانه رصد

در سامانه رصد بخوانید پرونده شهردار سبزوار زیر بغل رسانه ها http://www.rasad.net/ShowNews.aspx?ID=32

فاطمی

از عجایب کار این آقایان تخریب کننده و مخالف توسعه سبزوار این است که وقتی برای تخریب و شهردار محبوب شهرمان مطلب کم می آورند ، می آیند و به خاطر میادین و خیابان های غیراستانداردی که چهل پنجاه سال قبل ساخته شده ، به مقصودی انتقاد وارد می کنند. یک مطلبی منتشر کرده بودند اخیراً که میادین سبزوار و خیابان هایش را به تمسخر گرفته بودند و بعد به این نتیجه رسیده بودند که سازندگی سبزوار یک گریم و بزک بیشتر نیست. خوب هرکسی می فهمد این مطالب مطالب ناامیدکننده بی فایده است. یعنی حالا دیگر باید نشست و دست رو دست گذاشت. اینها اگر یکی از نیروهای خودشان روی کار می آمد یعنی چه کار می کردند؟ فقط به یک کسانی نمی خواهند سبزوار پیشرفت کند. اگرنه این همه اقدامات خوب مقصودی مثال زدنی است.

شهردار دوست

سلام . به قول شما مردم ما واقعاً مردیم فهیم و آگاهند. حتی اگر گاهی دررفتارهای ظاهریشون عمق درک و بینش سیاسی و اجتماعیشون رو نشون ندن اما بسیار زیرک و تیزهوشن. مثلاً در همین مورد که شما درمورد رفتارناسالم بعضی رسانه های محلی اشاره کردید ، افراط گری این گروه بالاخره واکنش های شدیدمردم آگاه سبزوار را به دنبال آورده و ممکنه بیشتر هم بشه. به طوری که من حتی توی صف های نونوایی و تاکسی و بقیه جاهای معمولی که دریکی دو هفته اخیر رفتم دائماً شنیدم مردم از اقدامات مسئولین شهر به خصوص مقصودی که خودش یک شخصیت مردمی است حمایت می کنند و همه میگن یک عده می خوان مقصودی رو زمین بزنن. وبعد میگن اونایی که می خوان مقصودی رو به زمین بزنن همونایی هستن که منافعشون به خطر افتاده و مقصودی نگذاشته مثل بودجه های شهری به جیبشون سرازیر بشه.حالا مسلماً دارن برای مقصودی میزنن. تازه غیراز مردم عادی رسانه ها هم همه به خوبی با درک شرایط فعلی دارن ورود خوبی به بحث حمایت از شهرداری سبزوار پیدا می کنند. مثلاً سایت صبح سبزوار با انتشار مطلب شانتاژممنوع خیلی واضح تر و دقیق تر از اسرارنامه به بحث حمایت از مقصودی وارد شده. حتماً بریدبخونید.

***ستاره بارون***

کدوم آمدم چولمنگیه که فرق انتقادو از تخریب تشخیص نده؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا با این کارا گور خودشونو می کنن. مردم الآن خیلی رو وحدت حساس شدن . هرکس کاری کنه که وحدتو به هم بزنه خودشو پیش مردم خراب کرده. گیردادناشون به مقصودی و محسنی و بقیه فعالین شهرم واسه مردم رنگی نداره. انگار تو شهر نه پلیس هست نه دادگستری هست نه قانون هست نه حتی یک دونه بسیجی وجود داره که اگر اینقد فساد کنه یک اداره هیچ کس جلوشونگیره. فقط و فقط یکی دوتا سایت نویس شدن ناجی شهر!!!! خوب مسلمه که این بیچاره ها از کجا دارن میوسوزن. به خصوص این سایت ...................... که کاملاً تکلیفش روشنه. دقیقاً از حدود سه هفته به انتخابات مجلس سال 90 افتتاح شد واولین مطالبش هم هممه علیه محسنی بود. اما وقتی خیط شد و مردم برای ................ تره خورد نکردن حالا شمشیرو از رو بستن. و باز دارن برای انتخابات شورای شهر نقشه میکشن که نیروهاشونو به شورا بفرستن و مدیریت شهرو به دست بگیرن.اما چون این سایت خودشو لو داده به نظرم سنگین تراینه که اینباردیگه اینقدر ضایع وارد میدون نشه. والسلام نامه تمام .**********قربون همه بامراما ****************************************************

قاسمیان

سلام برشما. مقاله تان را کامل خواندم. مطلب کاملی بود.همیشه این سایت را می خوانم. می خواهم بگوییم خیلی جای نگرانی نیست. اینهایی که این کارها را می کنند هیچ کاری از پیش نبرده ا ند تا به حال. مگر نمی بینید این همه که به حساب خودشان به شهردار سبزوار هزارجور فحش و تهمت و افترا زدند یا در زمان انتخابات محسنی را کوبیدند نه شهردار عوض شد ، نه کارهایش را قطع کرد و محسینی هم باز دوباره با افزایش رأی نسبت به دوره قبل به عنوان نماینده اول شهرستان به مجلس رفت. پس یعنی اینها هیچ کاره اند . شما هم زیاد کاری به کارشان نداشته اباشید . چندتا آدم بی قدرت و فلک زده دور هم در دو سه سایت به قول خودتان خاله زنکی جمع شدند مثل سریال برره مراسم نخودچی خورون راه می اندازند و پشت سر این و آن حرف میزنند. هرچه قدر حرفهای شمسی خانم و عقدس خانم و کبری خانم هایی که تا ده دوازه سال قبل سرکوچه ها می نشستند و پشت سر دیگران حرف می زدند به جایی می رسید حرف های این شمسی خانم ها وعقدس خانم های مدرن که حالا توی اینترنت می نشینند و هی ......... می زنند ، به جایی می رسد. می بینید که مقصودی کماکان دارد کار خود را می کند . محسنی هم در مجلس است و دیگران هم به کارخود مشغولند . پس دیگر جای نگرانی نیست. اگر می توانستند کاری بکنند تا حالا کرده بودند.

کاظم

بله این هم حرفی است برای خودش . به هرحال من هم قبول دارم که باید برای اطلاع رسانی مردم هم که شده حتی اگر آنهایی که عمداً مطالب تخریبی را منتشر می کنند روششان را تغییر ندهند اما شما و بقیه رسانه های سالم باید برای اطلاع مردم هم که شده این مقالات را انتشار دهید. فقط مراقب باشید که وقتی این کار را می کنید ممکن است هزار جور تهمت و افترا به پای خودتان ببندند. به هرحال آنان که تهمت زدن و توهین کردن برایشان آسان شده ، بعید نیست به خود شما هم که در مقابلشان قرار گرفته اید تهمت بزنند و توهین کنند. خدا پشت و پناهتان باشد چون شما امروز در خط مقدم یک جبهه هستید.

فاطمی

عرض سلام دارم و خسته نباشید و خداقوت. امروز مجله اینترنتی اسرارنامه به یکی از پایگاه های معتبر شهر سربداران تبدیل شده که با انتشار مطالب پرمغز خود سهم مهمی در آگاه سازی اجتماعی مردم از برخی جریانات پشت پرده و سودجویی سودجویان دارد. امیدوارم با همین کیفیت مطالبتان را ادامه دهید ما مردم هم هرجور بتوانیم حمایت می کنیم.خدابه به همراه

فاتحه

شما فاتحه کار رسانه ای را خوانده اید. آیا کسی تا به حال به شما نگفته یکی از اصلی ترین وظیفه های رسانه های سالم انتقادگری است؟ باید آنقدر انتقاد کرد که مسئولان در جهت خدمت به مردم خواب و قرار راحت نداشته باشند.اما شما فقط مجیزه گویی و مدیحه سرایی مسئولین می پردازید و اصلاً وظیفه انتقادی رسانه را فراموش کرده اید. واقعاً که دیگر امیدی به پیشرفت و توسعه غرب خراسان رضوی نیست با وجود رسانه هایی چون شما فاتحه خوانده اید فاتحه ...

علی مزینانی

متاسفانه این اختلاف وچنددستگی تا کنون نتوانسته سبزواربزرگ را به حق قانونی خود برساندگاهی چهره های مطرح که با رأی مردم برجایگاه رفیع دولتی تکیه زدند یادشان رفت که قبل ازاین یک سبزواری بوده اند بیایید دست دردست هم دهیم وزادگاهمان را بسازیم شاهدان کویرمزینان

کاظم

مطلب خوبی بود. کامل بود و به بسیاری از حقایق این روزها پرداخته بود. اما چه فیاده دارد؟ من فکر نمی کنم این افرادی امثال مدیران سایت ...............................دست از این توطئه گری ها و دو به هم زنی هاشان بردارند. اگر هم اینها دست بردارند باز کسان دیگری پیدا می شوند. مثل وقتی که سایت سلام سبزوار بسته شد و باز بعد این سایت .................. سر در آورد. اما کلاً از این جور مطالب اگر بازهم منتشر کنید خیلی لازم است به نظرمن . تا مردم آگاهتر شوند.

کورش

بابا یه دسته ده تا دستمال یزدی برداشتید !!!! جو گیرید شما با اینهمه تحلیل های مزخرف و پرت و پلا. یه قدمی تو واقعیت بزنید و خیلی جوگیر نشید خوبه ها. خوبه ازتون شکایت کنم بابت سوء استفاده ای که از اسم ادارات میکنید تو جریان تبلیغات سایت در پیتی کتاب اول و رانت هایی که از شهرداری و شورا میگیرید و کثافت کاری هاتون. چهل تا سایت که بازدید همشون جمعا به ده مورد در روز نمی رسه راه انداختید و فکر میکنید که چی. یارو برنامه نویس مشهدی سر کتاب اول همچین تو پاچه تون کرده هنوز هم فکر میکنید چیزی میفهمید؟؟؟ جمع کنید بابا .

همکار

با سلام و احترام، همکاران گرامی با تشکر از نشر این خبر. جای بسی خرسندی است که هنوز سایت ها و دوستانی پیدا می شوند که بدور از توجه به همه مسائل و بدون هیچ قصد و غرض های مغرضانه ای ما را در توسعه و عمران شهری کمک و یاری می کنند. بله دوستان همراه همیشگی ما، متاسفانه در ماه اخیر شاهد برخی بی مهری ها از سوی برخی همکاران بودیم بگونه ای که غرض ورزی ها نه تنها شهردار پرتلاش که حتی اکثر کارکنان خدوم شهرداری و حتی وب سایت شهرداری و شخص بنده را نیز نشانه رفت. در هر صورت خرسندیم که هنوز هستند کسانی که ما را علیرغم همه مشکلات در راستای آبادانی این کهن شهر تاریخی و فرهنگی همراهی می کنند. با تشکر علی اکبری

همشهری

باسلام.افرادحقیربرای عقده گشایی وبزرگ شدن همیشه افرادبزرگ راموردتمسخرقرارمیدادند.این موضوع چیزجدیدی نیست خوشبختانه شهردارمصمم شده برای پروژه های بزرگتروباکیفیتتر.برای مردم جوین وجغتای نیازی به ناراحتی نیست چونکه عدم توسعه وپیشرفت اسفراین بعدازجداشدن وپیوندقومی وقبیله ای بابرادران وخواهرانشان درمنطقه سربداران وازهمه مهمتردرگیربودن توسعه وپیشرفت این منطقه درگرو پیونداین شهرهای منطقه است.وامابه کوری چشم بدخواهان بخصوص سایتهای کوتوله نماینده های شهرمون بسیارهماهنگترشدندوخبرهای خوش ازمجلس برای سبزوارمیرسه.اخباری که معمولابرای رای آوردن میذارن درماههای پایانی دوره نمایندگی.تمامی کارهاتقسیم شده ومنتظراخباربسیاربسیارخوشی درآینده نزدیک باشین .حدودیکماه قبل درمشهدنمایندگان سربداران درحضورجناب واعظ طبسی کارهای مهمی کردندکه اجازه بدین خودشان به موقع اعلام میکنند.فقط بدونین که 2فرماندارجدیدشهرستانهای جدیدمنطقه اعلام میشه وحدود6شهربه منطقه اضافه میشه و...بقیه ماجراروتاقبل ازپایان این دوره ریاست جمهوری میبینین.ولی مسئله مهم خواستن برای ما شدنه وهیچ ناراحتی ازمسائل بالانداشته باشین مردم آگاهند.مردم سبزواردرهمه جاازشهردارشون تعریف میکنندویک جمله معروف سرزبونهاهستش واون اینه که سبزوارکی اینجورآبادبودتاقبل ازاومدن مقصودی؟خداخیرش بده.درموردجوین وجغتای بخاطروابستگی قومی وقبیله ای همیشه مثل برادروخواهران خودشون میدونن ومردمی سخت کوش ومیمان دوست میدونن.ایکاش اجازه میدادن این کوتوله ها که خودمردم این مناطق جواب این حقیران رومیدادند.خوشبختانه نظرمردم درخصوص نماینده هاهم به همین صورت است ومردم دعامیکنن نماینده های شهرشون روبخاطراینهمه کارهای خوبی که درمدت کوتاه عمرنمایندگیشون انجام دادند.درهرصورت خودتون همه چیزوبعدازخدابسپارین به نماینده هاتون.ممنون
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما