یادداشت سردبیر / ویژه ایام انتخابات

کاندیداها و پرسش های تازه

نتایج نظرسنجی یک نهاد فرهنگی که به صورت میدانی در سبزوار انجام پذیرفته است نشان می دهد بخش اعظم مطالبات مردم سمت و سوی " توسعه زیر ساخت ها " و پس ازآن " اقتصاد را نشانه رفته است " .
اگر چنین باشد که به گمان هم چنین می نمایاند در عرصه انتخابات چه باید کرد؟انتخاب کدام گزینه از کدام طیف و یا جناح ما را به سر منزل مقصود بهتر رهنمون می سازد.
نگارنده معتقد است همه کاندیداها ،با توجه به مشروعیتی که از سوی شورای نگهبان دریافته اند صالح هستند ولی باید در این مرحله اصلح متخصص بر پایه نیازهای منطقه را شناسایی کرده و براساس مصلحت زمانی به انتخاب آن مبادرت نمود چراکه اصولا عقلانی و منطقی نیست برای مطالبه ای که داریم متخصص حتی اصلحی را انتخاب نماییم که در رشته مورد نیاز ما تخصص ندارد
به نظر شما بااین معیارها نامزدهای انتخاباتی به چه پرسش هایی باید پاسخ بدهند؟
بی گمان بخشی از پرسش ها چنین خواهد بود...
1- اگر توسعه زیر ساخت های شهرستان و اقتصاد از مطالبات اصلی مردم است کدامیک از نامزدهای محترم در این زمینه توانمند تر هستند این توانایی ها شاخص های مهمی را در بر می گیرد که آنان باید پاسخ ارائه نمایند شاخص ها:
الف: تجارب مسئولیت ها و ظرفیت ها یی که نامزدها پیش از این تاکنون داشته اند
ب: برنامه هایی که برای تحقق آن ارائه نموده اند
ج: توانایی ها و تجارب گذشته خود را چگونه تاکنون به ثمر نشانده اند البته با یک قید: برای " مردم حوزه انتخاباتی "
اصولا نامزدی که تاکنون واجد توانایی بوده ، ولی برای توسعه شهرستان خود گامی برنداشته ،آیا از حال به بعد می تواند مفید باشد؟
2-کدامیک از جناح بندهای موجود کشور وبه تبع،کاندیداهای آنان در منطقه ،ظرفیت پاسخ به مطالبات را در خطه ی سربداران دارند؟
3- به طور حتم باید بتوانند افق های جدیدی را همچون فرهنگ آنهم فرهنگ مبتنی برآموزه های دینی- فرا روی موکلین خود قرار دهند که شاید از مطالبات مردم نباشد اما ضرورت آینده آن را ایجاب نماید
4- چه کسانی واجد شرایط هستند البته بارویکرد شاخص های پرسش اول پاسخ آسان نخواهد بود.
5- هرچند وظیفه اصلی نماینده قانون گذاری و نظارت بر اجرای صحیح آن است اما آیا ورود به منازعات سیاسی ،دسته بندی ها و مجادلات خبری ،قومی و جزیره ای برای نماینده شهرستان که سمت و سوی توسعه را مطالبه می نماید مفید است؟
6- آیا اسرار نامه پذیرای نظارات نامزدهای انتخاباتی بوده و بویژه از دیدگاه های مخاطبان که در حقیقت آنان را باید موکلین خود بداند استقبال می نماید.
نظرداشت: نتایج نظر سنجی که با محورهای مورد اشاره انجام شده بدین قرار است :
توسعه زیر ساخت های شهرستان :62 درصد
توسعه اقتصاد 30 درصد
توسعه فرهنگ 5 درصد
توسعه سیاست 3درصد
بااحترام : سید مجتبی سروستانی / سردبیر مجله اینترنتی اسرارنامه

نظرت را بنویس
comments

کربلایی مصطفی برقبانی

سلام دوست عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه و ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید. ان مطلبی با عنوان (بی توجهی مسئولین به قرآن و حامیان و جامعه ی قرآنی کمتر از آتش زدن قرآن نیست!!!)منتظر حضور بزرگوار هستم. www.khademoshohada1.blogfa.com www.khademoshohada1.blogfa.com ایشالله شهید شید شهادت بنده ی حقیر التماس دعا

سبزواری

اسم سردبیرتون واقعی نیست داداش خوتی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما