بحثی پیرامون انتخابات در سبزوار

یک چایی همیشه داغ

دوستان و همراهان گرامی اسرارنامه ، با سلام.
همین حالا یک لیوان چای داغ کنار میز کامپیوترخود بگذارید و پس از مطالعه این صفحه ، به بحث داغ ما وارد شوید. و با نظرات ارزشمند خود این بحث را داغ تر کنید.
فقط حواستان باشد ، آنقدر داغ این بحث نشوید که چایتان سرد شود.
 
* * *

هم اکنون حدود دو ماه از انتخابات مجلس شورای اسلامی می گذرد. و تا چهارسال دیگر در کشور انتخاباتی برای مجلس در کار نیست.
پس اگر در مجله اینترنتی اسرارنامه بحثی در مورد هریک از نمایندگان منتخب مردم درمجلس ، یا نامزدهای انتخاباتی ، و به طور کلی در مورد انتخابات های گذشته و پیش رو شکل بگیرد ، نمی توان آن را تحت تأثیرنیت های انتخاباتی و در جهت تبلیغ کردن برای یک فرد ، به شمار آورد.چرا که از حالا تا چهارسال بعد یا به عبارتی دیگر از حالا تا حدود 1460 روز بعد خیلی چیزها قابل تغییر ، تردید و فراموشی است.
از موضوع فوق وقتی می توان یقین حاصل کرد که بدانیم اولین جرقه های طرح این بحث نه از بین اعضای هیئت تحریریه اسرارنامه بلکه از بیرون و توسط همشهریان عزیزمان زده شده است.
علی نورآبادی یکی از همشهریان ومخاطبان همیشگی مجله اینترنتی اسرارنامه در روزهای گذشته با ارسال یک مطلب به این مجله در نقدی بریکی از رفتارهای انتخاباتی که این نویسنده همشهری ما به دکتر محسنی ثانی نسبت داده بود ، اولین چراغ شروع چنین بحثی را روشن کرد.
پس از انتشار مطلب علی نورآبادی و نقد اسرارنامه براین مطلب در بخش رویدادها ، برخلاف تصور اولیه ای که داشتیم ، ظرف دو روز از جانب همشهریان عزیزمان بحث های داغی در ارتباط با این موضوع شکل گرفت و این مطلب به فهرست پربازدید ترین مطالب اسرارنامه اضافه شد.و بدین ترتیب برای ما ثابت شد که با وجود تمام شدن انتخابات و با اینکه پس از روز 12 اسفند ، به یک باره همه بحث های انتخاباتی در رسانه های محلی و محافل سیاسی و اجتماعی شهر فروکش کرد ، اما فکرهای انتخاباتی در ذهن و عواطف انتخاباتی در دل های همشهریان بیدار و زنده باقی مانده است . به طوری که انتشار یک مطلب می تواند هنوز مباحث فراوانی را در این زمینه برانگیزد.
اما این مباحث در روزهای بعد از انتخابات ، با روزهای قبل از آن تفاوتی اساسی خواهند داشت. تفاوتی از این قرار که در آن زمان به خاطر وجود هیجانات انتخاباتی در جامعه اغلب بحث ها از مسیر منطقی خارج شده و به سمت تعصبات و جانبداری یا مخالف های عمدی با برخی نامزدها پیش می رفت .
 لیکن امروز که از هیجانات خاص انتخاباتی در جامعه خبری نیست می توان فتح بابی خوبی برای شروع یک سلسله بحث های منطقی و منظم و نتیجه بخش را در وبسایت ها و رسانه های محلی شهرستان داشت. چراکه هرچند مسأله انتخابات مجلس نهم به پایان رسیده  است ، اما وظایف و فعالیت های مجلس نهم تازه از این به بعد قرار است شروع شود. پس رسانه های سالم و شهروندان متمدن در سرزمینی به دیرینگی سبزوار و تمام شهرها و روستاهای عزیز خطه پرافتخار سربداران باید در طول این مدت به خوبی محافظان و دنبال کنندگان آرمان های زیبای مطرح شده در روزهای انتخابات باشند ، گفتگوهای سالم و غیرجانبدارانه ای را مطرح کنند و ارتباط خود را با مردم و نمایندگان مردم حفظ نمایند.
به همین خاطر جا دارد از همشهری عزیزمان آقای علی نورآبادی فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه امام صادق تهران ، که به صورتی ناخواسته ، پس از دو ماه با انتشارمطلبی که هرچند به لحاظ محتوایی نقدهای فراوانی به آن وارد بود ، اما به خوبی این فتح باب را در اسرارنامه انجام داد ، تشکر کنیم.
مجله اسرارنامه این کار را در راستای تقویت و ایجاد فرهنگ صحیح گفتگو و بررسی عمیق مسائل روز جامعه در بین مخاطبین خود که عمدتاً هم استانی های عزیز شهرو بخش های غرب و جنوب و مرکزی خراسان رضوی از جمله سبزوار ، داورزن ، خوشاب ، جغتای ، نیشابور ، ششتمد ، روداب ، کاشمر و بردسکن و ... هستند انجام می دهد.
جهت ورود به این مبحث می توانید در ابتدا به مطالعه مطلب  نوشته شده توسط آقای علی نورآبادی و نظرات داغ مخاطبین اسرارنامه در موافقت یا مخالفت با آن مطلب در بخش رویدادهای اسرارنامه بپردازید.
حتی اگر نخواستید وارد بحث شوید ، حتماً این مطلب و بخش نظرات مفصل آن را مطالعه کنید. مطالب جدید و دیدگاه های جالب مطرح شده از جانب مخاطبین و نویسندگان اسرارنامه ارزش حداقل یک بار خوانده شدن را دارد.
برای مطالعه مطلب مذکور روی اینجا کلیک کنید.

اما اگر تمایل پیدا کردید در بحث شرکت کنید یادتان باشد از هم اکنون چهار سال فرصت داریم که به صورتی عمیق به این مسائل بیاندیشیم :
در انتخابات مجلس نهم چه کرده ایم و در انتخابات مجلس دهم باید چه بکنیم؟
آیا در انتخابات نهم مجلس توانسته ایم در عمل نمایندگان اصلح را انتخاب کنیم؟
اگر موفق بوده ایم ، که انشاالله چنین است ، باید چگونه از این موفقیت نهایت استفاده را ببریم؟
اگر موفق نبوده ایم ، دلیل این شکست چه بوده است و باید چه کار کرد؟
انتخابات در شهر و حوزه انتخابیه محل زندگی ما تا چه اندازه ، براساس ملاک های واقعی و صحیح صورت می گیرد؟
احساسات کور قومی و قبیله ای ، منفعت طلبی های شخصی و جناح بازی های سیاسی تا چه اندازه در انتخابات شهرما تأثیرگذار هستند؟
آیا اصلاً این موارد وجود دارد یا نه ؟
شیوه های صحیح تبلیغات نامزدها شامل چه چیزهایی است؟
کدام نامزد انتخاباتی بیشترین هزینه ها را انجام داد و تبلیغات کدام نامزد موفق تر بود؟
شیوه های تبلیغی انتخابات های بعدی در حوزه انتخابیه محل زندگی شما چه تغییراتی خواهد کرد؟
نظراتتان را با ما در میان بگذارید. مطمئن باشید مجله اینترنتی اسرارنامه همچون گذشته تمامی نظرات شما را حتی اگر با دیدگاه های این مجله در تضاد باشد ، به شرط عدم توهین به اشخاص یا ارزش های مذهبی ، ملی و محلی ، نمایش خواهد داد.
پیروز باشید...
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
انتخابات مجلس شورای اسلامی در سبزوار / تهدیدها و فرصت ها
نظرت را بنویس
comments

کارمند بانک

من یک کارمند بانکم یک روز یکی از مشتریان امد به شعبه برای چک برگشتی اقدام می کرد و به دلیل خوب نبودن حسابش به او دسته چک ندادم و ردش کردم او گفت بذار نمایندم به مجلس برود گفتم نماینده کیست گفت اقای س از او نامه گرفته ام (البته چند تا کاغذ پاره نشانم داد) تا وام بگیرم و . . . من هم گفتم با این اوصاف وای به حال چهار سال اینده در اینجا از نمایندگان محترم شهر می خواهم این گونه افراد را اطراف خود دور کنند که این موجب بد نامی برای شما نمایندگان محترم می شود

سید

سلام ... ببخشید که یه مدتی آپ نمی کردم .... با مطلب جدیدی در خدمتتونم ... و ممنون از حضور گرمتون در این مدت .... فقط کافی دعایی کرد تا در خلیج فارس مَدی (جزر و مد ) اتفاق بیفته انوقت امارت می شود تایتانیک خلیج فارس و آیندگان باید تعریف کنند که یه روزی یه حاکمی خیلی حرف می زد و ادعاهای گنده تر از دهنش داشت ...

به عمل کار برآید، به سخندانی نیست

مهمترین فرهنگ سازی که برای انتخابات لازم است ، این است که مسئولین و نامزدهای انتخاباتی یاد بیگرند ، هر شعار زیبایی را با جرأت و اطمینان تمام قبل از انتخابات سرندهند ، بعد در آن بمانند و نتوانند جمع و جورش کنند. یک شعار بدهند ، ولی به آن عمل کنند. به خدا دنیا گلستان می شود...

فوت

فوت فوت فوت چه قدرم داغ شده بحثتون ! وای خدا سوختم فوت فوت فوت یک هفته است این بحث رو اینجا گذاشتید فقط 4 نفر آمدن نظر دادن. برید جمع کنید. به نظرم بهتره اسم این قسمت رو بگذارید چای سرد تا چای داغ از بس خنکه! ولی حسابی خیط شدیدا !! فوووووووووووووووووووووووووووووووت

مرتضی

آنقدرهم که شما می گویید ، تا انتخابات های بعدی فاصله نداریم. به زودی انتخابات شورای اسلامی شهر وروستا درراه است ، و دو سال دیگر انتخابات ریاست جمهوری است که اگر بخواهیم فرهنگ سازی کنیم از همین حالا باید کار کنیم.

.

آقا می خواهید خوب بدانید از نظر من همین الان هم هیچ کدام از ملاک های صحیح انتخاب نماینده اصلح در حوزه انتخابیه ما و در کل کشور رعایت نمی شود. همه یا براساس قومیت گرایی انتخاب می کنند یا براساس رابطه فامیلی یا براساس دشمنی ها ودوستی های شخصی و یک عده هم که کلاً همین طور اگر هم رأی بدهند همه چیز را به سخره می گیرند و رأی می دهند. شما نگاه کنید در همین منطقه جوین و جغتای فقط قومیت گرایی کورکورانه حرف اول انتخاب رامی زد. ورد همه زبان های مردم شده بود ، که این دور باید یک نماینده از جوین بفرستیم مجلس .داورزنی ها هم وضع بهتری نداشتندهمه می گفتند باید یکی از سه نامزد داورزنی را انتخاب کنیم.اما تیغشان آن قدر برندگی نداشت و حتی یک نفر را هم نتوانستند بفرستند. رودابی ها و ششتمدی ها اگر قومیت گرایی نکردند چون هیچ نامزدی ازان منطقه نداشتند. در خوشاب هم عده زیادی فقط به صرف اینکه نصرآبادی خوشابی بود می خواستنئد به او رأی بدهند بدون اینکه نگاه کنند این نامزد جوان وکم تجربه آیا می تواند نماینده شود؟ اصلاً عده خیلی کمی به این فکر می کنندکه نماینده باید همه ملاک های مناسب را در خودداشته باشد. ملاکهایی مثل عضویت در جبهه پایداری و اصول گرایان و اصلاح طلبان ... نیز درشهرهایی مثل سبزوار همه کشک است. اصلاً کسی به این چیزها کار ندارد.شاید در تهران ومشهد این چیزها مهم باشداما در اینجا مهم نبود. اگر می خواهیم انتخابات های سالم و صحیحی داشته باشیم وظیفه همه به خصوص شما رسانه ها این است که در موقعیت های مناسب ملاک های صحیح انتخاب را به مردم معرفی کنند. اما متأسفانه رسانه های محلی ما در سبزوار از این بابت ضعیف هستند. شما هم که دراین اسرارنامه وارد این مباحث میشوید باید پررنگ تر و حرفه ای تر وارد شوید.و نظرات و مسائل کارشناسان سیاسی و اجتماعی شهر را هم بپرسید و منتشر کنید. اما از اینکه سعی خودتان را می کنید بازهم ممنوتان هتسیم.

رضا احمدی

همین الانم بحثایی که میشه خیلی منطقی نیست. همه فقط می خوان حرف خودشونو به هر شکلی که شده به بقیه بقبولونن. طرفدارای نامزدهاییم که رأی نیاوردن هنوز داغن و وقتی باهاشون حرف می زنی خیلی از سراحساسات صحبت میکنن. من فکر می کنم خیلی کمن افرادی که بتونن تو این رابطه بدون احساسی شدن بحث کنن. ولی به قول شما الآن وقت این بحثاست. چون ایام نزدیک به انتخابات اصلاهمه اونقدر داغن که هرچی بگی نمی شنون. ولی فایده ای نداره.

آرش

سلام آقا اینکه می خواین یک بحث مهم رو در مورد یکی از موضوعات مهم جامعه راه بندازید خیلی خوبه اما فکر نکنم شما واقعاً بتونید این کار را بکنید چون شما اصلاً خودتون در انتبخابات طرفدار محسنی بودید حالا نمی توانید بی طرف باشید در ایزن بحثها.یک رسانه بی طرف باید باشه.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما