به بهانه پخش فیلم سینمایی دیگری

یک فنجان چای داغ مهمان بچه های فیلمساز سبزواری

این جمعه - نهم آبان - فیلم سینمایی دیگری از سیمای جمهوری اسلامی شبکه تهران پخش شد این فیلم به کارگردانی مهدی رحمانی، نویسندگی مهران کاشانی و تهیه‌کنندگی محمدعلی نجفی ساخته سال ۱۳۸۸ است و در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۸۹ اکران شده‌است.

"پسری همراه مادرش در یک روستا زندگی می‌کند. او که پدرش را از دست داده، ناچار است همراه با مردی که به زودی ناپدری‌اش می‌شود به تهران سفر کند. در تهران برای آنها اتفاق‌های مختلف می‌افتد."

اما آنچه برای ما مهم است و در تیتراژ پایانی فیلم و نیز در بانک جامع اطلاعات سینمای ایران آمده است حضور پر رنگ هنرمندان سبزواری است که در تولید این فیلم نقش داشته اند. دستیار اول کارگردان این فیلم آقای کاظم ملایی ودستیار طراح صحنه و لباس آن آقای محمد اکبری است.

کاظم ملایی با کوله باری از تجربه و پس از کسب عناوین برتر داخلی و خارجی برای آثار فاخر خود، قصد داشت برای نخستین بار اولین فیلم بلند سینمایی خود را در سال جاری جلوی دوربین ببرد او حتی موفق شد با تهیه کننده به نام کشور،آقای پورهاجری که تولید آثار بسیاری را در کارنامه خود دارد پس از اخذ مجوز ازمعاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت در تولید فیلم را ،از وی کسب نماید اما این نهایت کار نبود چرا که برای تولید این پروژه نیاز به سرمایه گذار دیگری نیز بود؛ پس از آنکه معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل کمبود اعتبار امکان همکاری برایش میسر نشد رایزنی برای نهادهای خصوصی ،پیش رو قرار گرفت اما متاسفانه با وجود پیگیریهای بسیار این امر محقق نشد و هیچ نهادی در شهرستان که وجهه کشوری داشته و یا دولتی یا نیمه دولتی متمکن بودند حاضر به همکاری نشدند هر چند سازندگان فیلم اذعان می داشتند که دنبال مشارکت بلاعوض نیستند و حاضرند از طریق امور تبلیغاتی و یا مشارکت در فروش فیلم ،شرایط بازگشت را سرمایه فراهم نمایند اما متاسفانه این مهم با وجود پیگیریهای مجددانه یکی از نمایندگان شهر، محقق نشد و فیلمی که باعث می شد مسیر جدیدی برای معرفی فرزندان دیرینه های پایدار باشد در بوته ی از فراموشی قرار گرفت .

بسیاری از هنرمندانی که کاظم ملایی را می شناسند معترفند که او یکی از خلاق ترین هنرمندان این خطه است که با وجود جوانی، در مقیاس جهانی درخشیده است .

اما محمد اکبری،اوهم که به تازگی فیلمبرداری تله فیلم نامیرا را به پایان برده است و باید به او، بابت این تلاش پر ثمرش تبریک گفت؛ در اسفند سال گذشته طرح نوشته ای را با مضمون زائران آقا امام رضا (ع) ارائه نمود که تمام واقع آن در شهر سبزوار سپری می شد این طرح به همت کارگردان برجسته ی شهرمان آقای حامدی خواه* موفق شد مجوز ساخت را از شبکه دوی سیما اخذ نماید و قرار شد با کارگردانی آقای حامدی خواه و مجموعه ای از بهترین نویسندگان کشوری و همراهی موثر آقای محمد اکبری امکان تولید فراهم شود  لیکن دریغ از همکاری نهادهای مدعی حمایت از آثار فاخر با مضمون فرهنگ و معارف ثامن الحجج(ع) که حتی حاضر نشدند پاسخ مستدلی ارائه نمایند و این در حالی بود که حمایت از آثاری صرفا تبلیغاتی را به سهولت انجام می دادند.

بگذریم اینها نمونه ای کوچک از خیل بسیار هنرمندان بزرگ شهرستان هستند که بجای قدر، غدر می بینند.

 

*حکایت رضا حامدی خواه که خود دارای تجربه متمادی در زمینه فیلم سازی است و بهمراه برادرش تهیه کننده سریال ها و فیلم های تلویزیونی بسیاری بوده اند، نیز جداگانه است؛ چرا که با وجودهمراهی تهیه کننده سریال مختارنامه برای تولید فیلم وی ، امکان ساخت اثر سینمایی وی نیز فراهم نشده است.

نظرت را بنویس
comments

فاطمی

آفرین به کاظم ملایی ///// امیدواریم بزودی بتواند فیلم سینماییش را بسازد /// با آرزوی توفیق برای آقای اکبری و تمام هنرمندان این خطه

خودم تنهایی !!!!

سلام ، اسرارنامه عزیز \r\nمتن بالا ؛ هم باعث افتخار است و هم موجب اندوه ... \r\nدوستان هنرمند ذکر شده جزوه معدود هنرمند خلاق و جوان سبزوار هستند که با بی مهری عده ای ... یا سبزوار گریز می شوند و یا منزوی . و این بسی جای تاسف است که سلیقه ی شخصی بعضی ها دخیل است در همه امور شهرمان و \" آنچه به جایی نمی رسد فریاد است \"
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما