برای فروش بیشتر چگونه بنویسیم؟

اغلب اوقات درسراسرجهان دنیای تبلیغات در معرض اتهام قرارگرفته وبه شدت مورد انتقادواقع میشوداماگفتنی است که نوک حمله این انتقادهااغلب به سوی آن دسته از تبلیغاتی است که صرفاهدفی جزارائه یک اثرهنری وخلاق ندارند.
اما هدف از تبلیغات این نیست که مورد خوشا یند وعلاقه مردم قرار گیردتنها فروش کالا مطرح میشودیک نویسنده هوشیاربه علاقه مردم اهمیتی نمیدهدالبته چه بهترکه کار اوازنظرمردم خوشایند باشد.اماتبلیغات وسیله ای است برای رسیدن به هدف وهدف چیزی جز افزایش میزان  فروش وافزایش سود برای تبیلغ کننده نیست.
نویسنده تبلیغات فطرتاهنرمندودوستدار هنر است به طورطبیعی به جانب تبلیغاتی گرایش می یابدکه ازنظرزیبایی جذاب ودلفریب است امازیبایی یک تبلیغ به مفهوم موثربودن آن نیست گاهی اوقات یک تبلیغ بسیارکم بهاوبدون رنگ وروغن وبه زبانی ساده وروشن به گوش شنونده میرسد که بزرگترین تاثیرممکن رابرجامی نهد.
این بدین مفهوم نیست که تمامی تبلیغات شمادر کیفیتی ناچیز ومحدودانجام شودویااین نوع تبلیغات دارای بهترین فروش ممکن هستند منظور این است که شکل طنین وتجسم ذهنی تبلیغات شمابایستی در کالایتان منعکس شودنه آنچه دردنیای تبلیغات مدروز استویااز نظرزیباشناسی مقبول طبع هنرمندان وهنر دوستانی است که عملاازبازاریابی وفروشندگان به هربهای ممکن اجتناب میکنند دردنیای تبلیغات خلاقیت درمقابل هنر فروشندگی قرار میگیرد.
مفهوم خلاقیت در این زمینه اندکی با زمینه هنروزیباشناسی متفاوت است به جای خلق یک اثرزیبای هنری شماناگزیرازکاوش عمیق ویزگیهای یک کالاهستیدتادلایل تمایل مخاطب رابرای خریداری ان روشن سازید ومجموعه این دلایل رادر نسخه تبلیغاتی خودارائه دهیدنسخه ای که مخاطب شمارابه سهولت متقاعد به خریدکالا خواهد کرد.درواقع تبلیغات به منظورفروش است ونه ارائه یک اثر هنری.
اگر شماباسرآغازخوبی تبلیغ خودراشروع کنیدباید به نتیجه آن اعتماد داشته باشیدزیرا بزرگترین نویسندگان تبلیغات نیز بااستفاده از سرآغاز محقر قادر به نجات تبلیغات خود از ورطه نابودی نخواهد بود.
برای اینکه تبلیغات شما پولساز باشد وایجاد درآمدبرای شمانماید بایدباماهمراه شویددر ادامه به بیان مطالبی می پردازیم که بودجه ای که برای تبلیغات  درنظر گرفته اید به عنوان هزینه برای شما تلقی نگرددبلکه باعث افزایش میزان فروش وسودشمامیشود.   
نویسنده : زهره فرزانه ، کارشناس مدیریت بازرگانی
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما