یادی از شهید تخریب چی و غواص سبزواری، سردار رشید علیرضا مطهری زاده

در روزهایی که به برکت بازگشت و تشییع پیکر 175 شهید غواص عملیات کربلای 4 ، فضای کشور بار دیگر آکنده از عطر معنویت آلاله های سرخی شده است که جان خود را فدای دفاع از کیان ایران اسلامی کردند، فرصت مناسبی فراهم آمده است، تا یک بار دیگر یاد  همه شهدای گلگون کفن 8 سال دفاع مقدس زنده شود و خانواده، دوستان و همرزمان و اقوام دور و نزدیک شهدای معزز به مرور خاطرات آنان بپردازند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، محمدرضا پویانده یکی از همشهریان سبزواری است که هم راستا با همین شور و حال معنوی ایجاد شده در سراسر ایران، عکسی از یک شهید سرافراز دیار سربداران را در برخی شبکه های اجتماعی منتشر کرده است که هرچند جزء 175 شهید غواص عملیات کربلای 4 نبوده است، اما با همان لباس غواصی در جبهه های جنگ حضور یافته و سرانجام در عملیات مرصاد به شهادت رسیده است.

شهیدی که محمدرضا پوینده تصویری از وی را منتشر کرده است، شهید علیرضا مطهری زاده تخریب چی و غواص دلاوری است که در 5 مرداد 67 در شلمچه به فیض شهادت نائل شده است.

پوینده که با شهید مطهری زاده نسبت فامیلی نزدیک دارد، پس از  انتشار یک قطعه عکس از این شهید سرافراز، در متنی کوتاه نوشته است:

«پسر عمه عزیزم، سردار شهید علیرضا مطهری زاده، یک شریف زاده و بزرگ زاده ای که تجسم خلوص، انسانیت و دلاوری بود. فرزند سبزوار و از تبار سربداران»

محمدرضا پوینده که از مدیران ارشد در سازمان میراث فرهنگی کشور است و این روزها در یکی از گروه های تلگرامی شکل گرفته پیرامون مباحث توسعه سبزوار، فعالیت گسترده ای دارد، در یک گفتگوی خصوصی با خبرنگار اسرارنامه عنوان کرده است، شهیدمطهری زاده  از فرماندهان واحد تخریب تیپ 21 امام رضا بوده و از ابتدا تا آخر جنگ در جبهه حضور داشته و خط شکنی می کرده است و سرانجام در آخرین روزهای جنگ در حالی که نتوانسته تنها فرزندش را ببیند به فیض شهادت نائل شده است.

پوینده که اخیراً به سرپرستی صندوق احیاء اماکن فرهنگی و تاریخی کشور منصوب شده است، می افزاید: جلیل تنها فرزند به یادگار مانده از سردار شهید علیرضا مطهری زاده که مدتی بعد از شهادت پدر به دنیا آمده است، هم اکنون خلبان هواپیمای مسافربری ماهان است و در این حرفه حساس مشغول خدمت به هم میهنان خود می باشد.

گفتنی است، نام سردار شهید علیرضا مطهری زاده هم اکنون در فهرست شهدای سبزواربزرگ که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه جمع آوری می شود، درج شده است:

فهرست شهدای والامقام، جانبازان و ایثارگران سبزواربزرگ

 

نظرت را بنویس
comments

سایت چشام

سلام و تشکر از انتشار بخشی از اخلاق نیکو و همت والای شهید علیرضا مطهری زاده. ایشان متولد روستای چشام است. به راستی که باید قدر آقای محمدرضا پوینده را دانست و مسئولین شهرستان بیش از پیش مراودات خود را با ایشان گسترش دهند.

سلام اميدواريم اين از اين فرصت استفاده کنيم و تا آقاي پوينده اونجا رئيسه فکري به حال ميراث فرهنگي و گردشگري سبزوار بشه و از وجود ايشان استفاده کنيم. ميراث فرهنگي و گردشگري سبزوار خيلي فشله. اين فرصت ها هميشه گيرمان نمي آيد. ديگر چه مي خواهيم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما