توسط انتشارات فیروزی صورت می گیرد:

چاپ نفیس کتاب کویر شریعتی، به عنوان سوغات فرهنگی وادبی سبزوار

مدیر روابط عمومی انتشارات فیروزی سبزوار گفت: این انتشارات به زودی چاپ نفیسی از کتاب کویر دکتر شریعتی را منتشر خواهد کرد تا به عنوان سوغاتی فرهنگی و ادبی سبزوار در بازار کتاب کشور عرضه شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، امیرمسکنی روز جمعه در گفتگویی که به مناسبت 29 خرداد سی و هشتمین سالروز وفات معلم بزرگ انقلاب و نویسنده صاحب سبک مزینانی و اندیشمند برجسته سبزواری با خبرنگار این مجله انجام داد، افزود: علیرضا فیروزی مدیر انتشارات فیروزی سبزوار به تازگی به همراه تعدادی دیگر از فعالان فرهنگی و علاقه مندان شریعتی طی سفری به تهران، با خانواده دکتر شریعتی دیدار کرده و پیشنهاد انتشار برخی کتاب های آن مرحوم را به بنیاد شریعتی ارائه داده است.

مسکنی ادامه داد: همسر و فرزندان دکتر شریعتی پس از مشاهده تعدادی ازکتب نفیسی که در دو سال اخیر توسط انتشارات فیروزی در سبزوارمنتشر شده است، پیشنهاد چاپ نفیس کتاب کویر را مطرح کرده اند.

وی همچنین گفت: موافقت های لازم برای انجام این کار، صورت گرفته اما قرار است، کتاب کویر یک مرتبه توسط بنیاد شریعتی با دقت ویرایش شود، زیرا در طول سی و چند سال گذشته که انتشارات مختلف این کتاب را منتشر کرده اند به تدریج اشکالاتی در مطالب آن ایجاد شده و نیاز به یک ویرایش مجدد دارد.

مسکنی سپس اظهار داشت: انتشارات فیروزی از ابتدای راه اندازی، سیاستی را در نظر داشته است که بر مبنای آن قرار است آثار بزرگان و مشاهیر سبزوار را به چاپ برساند و دکتر شریعتی یکی از اولویت های این انتشارات بوده است.

مدیرفروش انتشارات فیروزی ادامه داد: پیش از این کتاب هایی نظیر «وزیری امیرحسنک» و «معماری و معماران سبزوار» با چاپی نفیس توسط انتشارات فیروزی منتشر شده و مورد استقبال قرار گرفته اند.
وی گفت: دکتر احسان و سوسن شریعتی پس از مشاهده کتاب وزیری امیرحسنک، کیفیت طراحی وچاپ این اثر را مورد تأیید قرار دادند و پی بردند که قرار نیست کار انتشار کتاب های دکتر شریعتی سطحی گرفته شود.

مسکنی افزود: پس از رایزنی های چند ماهه سرانجام خانم پوران شریعت رضوی همسر دکتر پیشنهاد دادند از آنجایی که تا کنون همه آثار مرحوم شریعتی به صورت کتب معمولی به چاپ رسیده است، انتشارات فیروزی سبزوار می تواند در گام اول برای آغاز همکاری ها با بنیاد شریعتی، کتاب کویر را به صورت یک کتاب نفیس منتشر کند تا ان شاالله در آینده همکاری های بیشتری بین بنیاد وانتشارات فیروزی تحقق یابد.

مسئول روابط عمومی انتشارات فیروزی سپس اظهار داشت: پس از چاپ نفیس کتاب کویر دکتر شریعتی، سبزواری ها می توانند این کتاب را به مسافران و به ویژه میهمانان برجسته ای که در مناسبت های مختلف سال به این شهر سفر می کنند، به عنوان سوغاتی ادبی سبزوار هدیه نمایند و نظیر این کار را قبلا شیرازی ها با غزلیات حافظ و سعدی و همدانی ها با دوبیتی های بابا طاهرعریان انجام داده اند.

وی ادامه داد: ویژگی خوب کتاب کویر این است که نه تنها از لحاظ نثر زیبای ادبی که در آن به کار رفته قابل ستایش است، بلکه در بخش هایی از آن نویسنده، توصیف های عمیق و شاعرانه ای از کویر مزینان در نزدیکی سبزوار ارائه کرده است که می تواند مشوق خوبی برای علاقه مندان به گردشگری طبیعی باشد تا برای مشاهده کویر خاطره انگیز دکتر شریعتی برای یک مرتبه هم که شده به این ناحیه سفر کنند.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شعری زیبا از دکتر شریعتی / شاعرانگی جنبه کمتر شناخته شده از شخصیت فرزند شایسته دیار سربداران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما