وبسایت گالری سبز، میزبان عکس های شهروندان سبزواری

مدرسه تخصصی هنرهای دیجیتال موسسه فرهنگی هنری کیاسبز در اواسط خرداد 94 برنامه ای ابتکاری را به عنوان کارگاه آزاد عکاسی در یکی از اماکن عمومی سبزوار برگزار کرد که در این کارگاه فرصت مناسبی فراهم آمد تا خبرنگار اسرارنامه با یک بانوی جوان و خوش ذوق سبزواری آشنا شود و درباره فعالیت جالبی که آغاز کرده است، به گفتگو بپردازد.

خانم سمیرا سعیدی، بانوی هنرمندی که خود یکی از حامیان برگزاری کارگاه آزاد عکاسی موسسه فرهنگی هنری کیاسبز در پارک فاطمی بود به خاطر علاقه ای که به هنر عکاسی دارد تصمیم گرفته تا از طریق سایت گالری سبز که به تازگی راه اندازی کرده است، فضایی تخصصی برای انتشار عکس هایی فراهم آورد که به شناخت بهتر سبزوار و دیگر نقاط کشور از طریق تصاویر منجر شود.

این همشهری هنردوست در گفتگویی که با اسرارنامه داشت، درباره اهداف، چگونگی شکل گیری ایده، چگونگی فعالیت وبسایت گالری سبز و موضوعات مرتبط دیگر در همین زمینه توضیحاتی داد.

سعیدی گفت: ایده این کار به این شکل به ذهنم رسید که چند وقت است دارم عکاسی می کنم و عکس هایم روی هم جمع شده بود و هیچ انگیزه ای نداشتم ولی همچنان عکاسی را انجام می دادم. در همین موقعیت شوهرم که خودش طراح سایت است، پیشنهاد داد سایتی راه اندازی کنیم تا عکس های خودمان و دیگران که مثل ما عکاسی می کنند ولی  حرفه ای نیستند و هنوز سری در سرها در نیاورده اند، در آنجا منتشر شود که از این طریق کمترین فایده ای که داشته باشد این است که دیگران عکس هایمان را می بینند.

وی ادامه داد: به دنبال این پیشنهاد سایت گالری سبز راه اندازی شد و از آن زمان تا به حال به همراه همسرم و خودم هر روز تقریبا یک یا دو عکس را روی آن منتشر می کنم.

سعیدی همچنین گفت: یکی از انگیزه هایی که بنده از راه اندازی این سایت داشتم این بود که زیبایی های سبزوار را معرفی کنم. زیرا تصور می کنم که برای معرفی جذابیت های طبیعت، محیط شهری و فرهنگ مردم سبزوار تا به حال اقدامات کافی صورت نگرفته است و هنوز وقتی به شهرهای دیگر می رویم می بینیم که سبزوار را به درستی نمی شناسند یا تصور ناصحیحی از این شهر دارند.ولی با راه اندازی این سایت، یکی از اهدافی که دنبال می کنم این این است که چهره واقعی سبزوار را معرفی کنیم.

وی افزود: همچنین هدف دیگرم این است که به همه کسانی که ان شاالله کاربر این سایت خواهند شد، جسارت این را بدهم که عکس هایشان را از گوشه حافظه موبایل ها و کامپیوترها در بیاورند و در معرض نمایش عموم قرار دهند تا شاید از این طریق استعدادهای نهفته شان در زمینه هنر عکاسی آشکار شود. بنابراین سایت گالری سبز رسانه ای تخصصی در حوزه تصویر است که عکس های مردم سبزوار را اعم از حرفه ای یا آماتور جمع آوری می کند و به انتشار آن ها در فضای وب می پردازد.

مدیر وبسایت گالری سبز سپس گفت: در این وبسایت، برای عکس ها هیچ موضوع خاصی مطرح نیست. درست است که خودم تأکید خاصی روی جمع آوری عکس هایی دارم که به معرفی بهتر و دقیق تر سبزوار بیانجامد، اما هر یک از همشهریان سبزواری هر عکسی داشته باشند می توانن برای ما ارسال کنند تا به انتشار آن بپردازیم. البته ما خودمان در سایت دسته بندی داریم و هر عکسی را در دسته بندی مناسب خود جای می دهیم. حتی عکاسان سبزواری می توانند عکس هایی که از دیگر شهرها گرفته اند را برای ما بفرستند.

وی افزود: یک مزیت سایت ما این است که عضویت در آن آیین نامه و شرایط خاصی را نمی طلبد و همه سبزواری ها به صورت رایگان عضو سایت هستند در صورتی که عکس بفرستند، عکس هایشان قرار می گیرد. فقط برای اینکه جایگاه اساتید برجسته سبزوار حفظ شود، برای عکاسان حرفه ای مانند آقای حیطه و دیگران یک دسته بندی جداگانه دارند.

سعیدی ادامه داد: ما در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام هم فعالیت خواهیم داشت که تلگرام برای ارتباط مستقیم با خودم هست و یک پیج اینستاگرام هم داریم که تمام عکس هایی که مردم برایمان بفرستند حتما در اینستاگرام می گذاریم.حتی اگر از لحاظ استاندارد عکاسی بسیار ضعیف باشند، بازهم در اینستاگرام عکس هایشان را منتشر می کنیم و عکس های حرفه ای تر که به استاندارد های عکاسی نزدیک تر هستند در سایت قرار می گیرند.

وی افزود: درباره بازدیدهای سایت هم باید خدمتتان عرض کنم در همین مدت کوتاه که گالری سبز راه اندازی شده، چیزی که برای خودم بسیار جالب بود، این بود که بازدیدهایی از کشورهای خارجی نظیر آمریکا، آلمان، فرانسه ، چین هندوستان حتی سامرا در عراق داشتیم. بازدیدهایی که واقعی هستند. البته بررسی این قسمت از کار در تخصص شوهرم هست که از طریق گوگل آنالیتیک، حتی می تواند سیستم عامل مراجعه کنندگان به سایت را تشخیص دهد و مثلا معلوم می شود کاربرانی که با یک سری مختصات خاصی از سایت بازدید کرده اند حتما از فلان کشور خارجی هستند که چنین سیستم عامل هایی در آنجا رایج است و نیز روش های دیگری که برای متخصصان امور رایانه و اینترنت وجود دارد تا حدی کمک می کند منطقه جغرافیایی مخاطبان سایت را تشخیص بدهند و مطمئن شوند که جامعه بازدیدکنندگانمان در چه مناطقی پراکنده هستند.

این بانوی هنرمند در بخش دیگری از مصاحبه یادآوری کرد: راه اندازی وبسایت گالری سبز یک فعالیت کاملاً داوطلبانه و شخصی است و قرار نیست هیچ کسب درآمدی برایم داشته باشد فقط به خاطر عشق به مردم شهرم و با حمایت همسرم این کار را آغاز کردم و امیدوارم همشهری های خوبمان هم با ارسال عکس هایشان به  ادامه  فعالیت های ما یاری برسانند.

وی در پایان گفت: آقای مهندس هادی صباغ زاده از مدرسان مجتمع فنی تهران و آقای سرپوشی مدرس دانشکده بقیه الله همچنین خانم زهرا شیرازی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری کیا سبز و آقای محمود حیطه هنرمند برجسته شهرمان در زمینه عکاسی از جمله دوستانی هستند که در راه اندازی وبسایت گالری سبز به بنده یاری رسانده اند.

شما مخاطبان گرامی هم اکنون می توانید برای مشاهده وبسایت گالری سبز به پیوند زیر مراجعه کنید:

http://gallerysabz.ir/

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

کارگاه عکاسی آزاد موسسه فرهنگی هنری کیاسبز در پارک فاطمی سبزوار برگزار شد

نظرت را بنویس
comments

شهناز

از شما بابت راه اندازی چنین سایتی بسیار سپاسگذارم کار بسیار جالبی برای کسب اعتماد بنفس عکاسانی که تازه هنر عکاسی را شرع کرده اند است.سپاس
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما