بیانیه اول گروه سبزوارتوسعه:

توسعه صنعتی سبزوار نیازمند رفع تبعیض در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران است / سبزوار در مقایسه با بجنورد و نیشابور مورد تبعیض قرارگرفته است

توسعه صنعتی بر پایه توانمندی های محیطی همواره یکی از دغدغه ها و نیازهای مردم شهرستان سبزوار و نواحی اطراف بوده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، هرچند سبزوار از ظرفیت های فراوانی نظیر منابع معدنی و طبیعی، نیروی کار جوان و تحصیل کرده، وجود سرمایه مالی فراوان در بانک های شهرستان، مجاورت با شاهراه های ارتباطی شمال شرق کشور، وجود فرودگاه و راه آهن در حال احداث و وجود عمده ترین بازاراقتصادی خراسان رضوی پس از مشهد مقدس در سبزوار و ... برای رسیدن به توسعه صنعتی برخوردار است، اما همواره به دلیل برخی سوء مدیریت ها در داخل شهرستان و نیز اعمال برخی تبعیض ها از سوی مرکز استان از لحاظ صنعتی نسبت به آنچه شایستگی اش را دارد، عقب مانده است.

از همین رو اخیراً تعدادی از شهروندان علاقه مند به توسعه سبزوار که در شبکه اجتماعی تلگرام گروهی تشکیل داده و با حضور کارشناسان و فرهیختگان به بحث تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف شهرستان می پردازند،  بیانیه ای به شرح زیر را در رابطه با موانع اصلی سرمایه گذاری صنعتی در سبزوار و ضرورت اقدام سریع مسئولان در رفع این موانع را منتشر کرده اند.


بیانیه اول گروه سبزوار توسعه :

 شهرستان سبزوار یکی از معدود شهرستانهایی است که دارای نرخ بالای بیکاری در سطح کشور شناسایی شده است و این امر تلاش مضاعف و دو چندان مسئولین شهرستان را در خصوص رفع موانع سرمایه گذاری همه جانبه ، می طلبد که نه تنها با حذف موانع سرمایه گذاری بلکه با نگاه ویژه و حتی ملی از جانب دولت مرکزی به این منطقه موجبات سرعت بخشی سرمایه گذاری در این شهرستان را بستر سازی نمایند که در این راستا خوشبختانه اولین کارگروه صنعتی کشور در سبزوار در هفته ای که گذشت برگزار گردید که جای تقدیر و تشکر را از نمایندگان « دکتر محسنی و مهندس سبحانی » و فرماندار ویژه شهرستان « جناب برادران » را دارد که موجبات دلگرمی و خرسندی صنعتگران و سرمایه گذاران این شهرستان شد اما در این راستا مواردی از جانب صنعت گران و سرمایه گذاران شهرستان برای برخی از اعضا گروه سبزوار توسعه ارسال شده که موسسین گروه بر خود فرض دانسته برای اثر بخشی حرکت بجای مسئولین پیگیر موارد ذیل باشند تا هر چه بیشتر این منطقه در نگاه سرمایه گذاران مورد اقبال قرارگیرد .

1 ؛ خوشبختانه شهر سبزوار از معدود شهرستانهایست که بانک صنعت و معدن در آن فعال می باشد اما در مصوبات کارگروه صنعتی برای اعطای وام از صندوق توسعه ملی نرخ بازپرداخت آن برای صنعتگران سبزواری که در شهرستان سبزوار سرمایه گذاری می کنند 16درصد بوده در حالی که برای شهرستانهای نیشابور و اسفراین و حتی بجنورد!!!! به عنوان مناطق محروم نرخ وام صندوق توسعه ملی 12 درصد است ، این در حالیست که سرمایه گذار به هیچ عنوان رغبت نخواهد کرد که در سبزوار سرمایه گذاری نماید و موجبات فرار سرمایه از این شهرستان خواهد شد.

2 ؛ دولت برای سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی معافیت هایی از قبیل معاف از مالیات تا چند سال را قائل می باشد که در شهرستان سبزوار مدت معافیت برای سرمایه گذاران صنعتی 5 سال بوده ، در حالی که برای شهرستانهای نیشابور و بجنورد!!! 10 سال تعیین شده است.

بنابراین بیاییم منصفانه قضاوت داشته باشیم ، آیا همین دو مورد « خارج از سیکل طولانی بورکراسی اداری دریافت مجوز های سرمایه گذاری » موجبات فرار سرمایه را از سبزوار به دیگر شهرستانها را ایجاد نمی کند .و آیا این منصفانه می باشد در نقد برخی مسئولین و افراد مغرض و نیز ناآگاه در وهله اول سرمایه دار سبزواری زیر سئول برود که چرا سرمایه داران سبزواری در سبزوار سرمایه گذاری نمی کنند. این جای بی انصافی دارد که از سرمایه گذار بخواهیم به هر قیمتی که شده در سبزوار سرمایه گذاری کنند در حالی که مسئولین شهر های اطراف بهترین شرایط را حداقل در مراحل اولیه سرمایه گذاری ایجاد می کنند و نه تنها شرایط سرمایه گذاری را برای سرمایه گذار تسهیل کرده اند بلکه امکانات اولیه برای صنایع را از قبیل « برق ، آب ، گاز ، مخابرات و حتی آسفالت » را در شهرکهای صنعتی بوجود آورده اند.

به هرحال ما از مسئولین شهرمان ، درخواست امتیاز ویژه برای سرمایه گذاری نداریم بلکه فقط رفع تبعیض دو مورد فوق الذکر برای شهری که واقعا در محرومیت بسر می برد می باشیم.

آیا به نظر شما خواننده محترم پیگیری این دو مورد ، از فرماندار ویژه سبزوار که خوشبختانه در کارنامه خود سابقه مدیریت شهرک صنایع سبزوار را دارد و یا جناب سبحانی که سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس و یا دکتر محسنی که به عنوان نماینده ملی سبزوار شناخته شده می باشند درخواسته گزافی می باشد؟

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار میزبان بزرگترین گردهمایی صنعتی غرب خراسان در سال 94

نظرت را بنویس
comments

رضا

اگه واقعا اینجوری باشه پس سبحانی،محسنی تا حالا خواب بودن؟یعنی فرماندار تا حالا کاری انجام نداده؟همه خشته نباشید...

سلام - به نظر من جبران اين عقب ماندگي ها و پيشرفت شهرستان به همت و تلاش و پشتکار خودمان برمي گردد. حتي اگر بخواهيم همين تبعيض ها را هم برطرف کنيم بايد خودمان پيگيري و تلاش کنيم. با روضه خواندن و بيانيه اتفاق خاصي نمي افتد هر چند که همين اندازه هم که مسئولان شهرستان به اين حد رسيده اند و نشست گذاشته اند و بيانيه داده اند خوب است چون به نشان از يک هماهنگي، همفکري و عزم دارد. اميدواريم نتايجش را در آينده نزديک ببينيم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما