همراه با سید حسین پورسجادی دبیرکمیته اجرایی و پشتیبانی مسابقات استانی قرآن کریم


سید حسین پورسجادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی خطه سربداران است که در برگزاری سی و پنجمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار سمت دبیری کمیته اجرایی و پشتیبانی این مسابقات را برعهده گرفته است.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، پیش از این نیز در شمار زیادی از فعالیت های فرهنگی دیار سربداران شرکت فعال داشته است .
اگر بخواهیم بیوگرافی مختصری از وی ارائه دهیم ، باید بگوییم : همزمان با تحصیلات متوسطه از اواخر دهه 60 با عضویت درگروه هنری هاتف سبزوار در رشته های سرود دانش آموزی و میان پرده های طنز اجتماعی وارد عرصه هنر شد .
پس از یک دوره وقفه وی مجدداً با شروع دهه 80 با دیگر هنرمندان گروه هاتف وارد عرصه بازی در نمایش های عاشورایی شد.
این روحیه فرهنگی و علاقه پورسجادی به فعالیت های اجتماعی ، بی شک تحت تأثیر محیط خانوادگی پربار اوست که وی را از کودکی با حضور و شرکت در این گونه فعالیت ها آشنا کرده است.
 پورسجادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد فقه ومبانی حقوق اسلامی است ، چندسالی هست که به پیروی از تحصیلات دانشگاهیش ، به عنوان وکیل پایه یک دادگستری در سبزوار مشغول به کار شده و در واقع وکالت مردم در دعاوی حقوقی را به عنوان حرفه اصلی خود انتخاب کرده است .
وی در حال حاضر در کنار حرفه وکالت ، مشغولیت های اجتماعی دیگری نیز به شرح زیر دارد :
- عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان ،
- عضو شورای آموزش و پرورش شهرستان ،
- عضو موسس هیأت امناء هیأت مدیره ومدیرعامل موسسه خیریه غریب الغربا (ع) که در شُرُف تأسیس است.
- عضو هیأت امنان کانون فرهنگی هنری دارالعلم قرآن سبزوار
- عضو گروه فرهنگی هنری هاتف سبزوار

  اما مشغول شدن او به بعضی از فعالیت ها از جمله پذیرفتن شغل وکالت با ویژگی های رسمی و خشکی که دارد ، چنان که معلوم است ، مانع از ادامه فعالیت های فرهنگی و مردمی پورسجادی نشده است.
شرکت فعال پورسجادی در ستاد اجرایی سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار تنها یکی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی وی در سال های اخیر است.
پورسجادی ضمن  برخورداری از روحیه شوخ طبعی و صمیمیتی که در رفتار خود دارد ، با جدیت امور مربوط به کمیته تحت مدیریت خود را در مسابقات استانی قرآن کریم ، پیگیری می کند و البته با دقتی تمام قدردان زحمات تمامی همکاران خود است و در مصاحبه ای که با خبرنگار اسرارنامه داشت ، تقریباً از تمامی اعضای کمیته تحت مدیریت خودنام برد.
در ادامه متن گفتگوی مجله اینترنتی اسرارنامه با حسین پورسجادی را در محل دبیرخانه سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار مطالعه خواهید کرد :

استان خراسان رضوی قطب برگزاری محافل قرآنی و مذهبی کشور است
دبیرکمیته اجرایی و پشتیبانی سی وپنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار گفت : خراسان رضوی با بهره گیری از وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج امام رضا (ع) همواره به عنوان یکی از قطب های اصلی  برگزاری محافل قرآنی ومذهبی کشور مطرح بوده است.
سیدحسین پورسجادی درگفتگوبا خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر برگزاری محافل قرآنی متعدد ، استقبال مردم این استان نیز از محافل قرآنی مثال زدنی است و همواره دراکثر جشنواره ها ومسابقات قرآنی برگزار شده در سطح کشور رتبه های مناسبی نصیب خراسان رضوی شده است.
وی افزود : همین نقش و اهمیت استان در برگزاری محافل قرآنی موجب شده است ، در کنار اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی ، نهاداستانداری نیز مستقیماً بر اجرای هرچه با شکوه تر مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار نظارت داشته باشد و در همین راستا معاونت استاندار و فرماندار ویژه سبزوار به عنوان مقام عالی اداری و اجرایی شهرستان ، ریاست این مسابقات را برعهده گرفته است.
پورسجادی اظهار داشت : تا کنون همه دستگاه های اجرایی و مراکز فرهنگی و مذهبی سبزوار با ستاد اجرایی سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم همکاری مطلوبی داشته اند.
وی افزود : پنج واحد تدارکات ، اسکان ، انتظامات ، نقلیه و تغذیه و پذیرایی به صورت زیرمجموعه هایی از کمیته اجرایی و پشتیبانی سی وپنجمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم جهت خدمات رسانی هرچه مطلوب تر به عوامل اجرایی و میهمانان این مسابقات تشکیل شده است.
وی ادامه داد : اداره آموزش و پرورش شهرستان سبزوار همکاری خوبی در بحث اسکان شرکت کنندگان غیرسبزواری این مسابقات به عمل آورده  که به موجب آن ، خوابگاه دانش آموزی حضرت نرجس (س) برای اسکان خواهران و خوابگاه دانش آموزی باقرالعلوم (ع) برای اسکان برادران اختصاص یافته است.
پورسجادی همچنین اظهار داشت : در بحث حمل و نقل درون شهری ، نیز هماهنگی های لازم با شرکت اتوبوس رانی سبزوار و مسوولان شهرستان به عمل آمده است.
وی دبیرکمیته اجرایی و پشتیبانی مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار ، همچنین اعلام کرد : در روزهای برگزاری مسابقات ، 80 نفر نیروی انتظاماتی آقا وخانم ، مسئولیت برقرار کردن نظم در مکان های برگزاری برنامه را برعهده خواهندگرفت.
این مسوول افزود : با توجه به ماهیت خاص و فراگیری دامنه فعالیت های کمیته اجرایی و پشتیبانی سی وپنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ، لازم بود کمیته مورد ذکر مدتی زودتر از سایر کمیته ها تشکیل شودوفعالیت های زیرساختی خود را آغاز کند ، لذا کمیته پشتیبانی واجرایی به صورت رسمی از 18 آذرماه جاری فعالیت خود را در محل اداره اوقاف و  امور خیریه سبزوار آغاز کرده است.
پورسجادی درپایان به معرفی مختصر افراد مشارکت کننده با کمیته پشتیبانی و اجرایی پرداخت وگفت : آقایان حسین رجبی به عنوان نماینده آموزش و پرورش در بحث اسکان شرکت کنندگان ،  سیدرضا حسینی در واحد تغذیه و پذیرایی از عوامل اجرایی ، آقای علیزاده نماینده فرمانداری ، پورکاوه مدیرعامل محترم اتوبوس رانی سبزوار و  مرتضی شریعتمدار در رابطه با امور حمل ونقل ، آقایان مهدی رفیعی ،محسن دلگشا ، مصطفی برقبانی ، مهدی همایی در واحدتدارکات به جهت گستردگی کار این واحد ، مهدی شایان در واحدانتظامات و خانم اعظم منفردی به عنوان مسئول دبیرخانه کمیته اجرایی و پشتیبانی با این کمیته همکاری خوبی داشته اند.
پیش از اسرارنامه خبرگزاری ایرنا نیز بخش هایی از مصاحبه سیدحسین پورسجادی را منتشر کرده است. برای مطالعه این مطلب در خبرگزاری ایرنا روی اینجا کلیک کنید.
شما مخاطبین گرامی همچنین می توانید برای مشاهده گزارش تصویری از حضور وفعالیت های سید حسین پورسجادی در دبیرخانه مسابقات استانی قرآن کریم در محل اداره اوقاف سبزوار به پیوند زیر مراجعه نمایید:
گزارش تصویری / سید حسین پورسجادی

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
همراه با علیرضا رادمان مدیراجرایی مسابقات استانی قرآن کریم در سبزوار
نظرت را بنویس
comments

sabakarimi

باتشکراززحمات شما
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما