واکنش نمایندگان سبزوار به بحران موسسه میزان / دادستانی کشور مدافع حقوق سپرده گذاران باشد

نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به دنبال ادامه بحران موسسه میزان و اعتراض و نگرانی های سپرده گذاران این موسسه، از دادستانی خراسان رضوی و کشور خواسته اند، در مواجهه با مشکلات موسسه میزان، مدافع حقوق مردم باشند تا حقی از سپرده گذاران این موسسه ضایع نشود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه ، محمدرضا محسنی ثانی و رمضانعلی سبحانی فر هریک طی مصاحبه ای که با خبرگزاری فارس داشته اند، اظهارات زیر را در رابطه با بحران موسسه میزان و وظیفه دادستانی کشور برای دفاع از حق مردم بیان کرده اند:

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:
«میزان» باید پاسخگوی سپرده‌گذاران باشد/ دادستانی در دفاع از حقوق مردم تلاش کند

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه میزان باید پاسخگوی سپرده‌گذاران باشد، گفت: دادستانی در دفاع و جلوگیری از تضییع حقوق مردم تلاش کند.

محمدرضا محسنی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به وضعیت پیش آمده در زمینه موسسه مالی و اعتباری میزان اظهار کرد: این موسسه باید پاسخگوی سپرده‌گذاران و تخلفاتش باشد.

وی با بیان اینکه تماس‌های مکرر مردم حوزه انتخابیه و ضرورت بررسی ورود به مسئله میزان ما را بر آن داشت تا مکاتبات مختلفی را با مراجع قانونی مختلف داشته باشیم، تصریح کرد: ما بر اساس وظیفه ذاتی و در راستای حمایت و دفاع از حقوق موکلین خود در منطقه و سپرده‌گذاران میزان جلسات متعددی را با مسئولان مختلف در سطح استان و کشور داشته‌ایم.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه پیگیری‌های متعدد ما سبب شده تا مسئولان ذی‌ربط متوجه اهمیت موضوع شوند، خاطرنشان کرد: انتظار ما از دادستانی استان و کشور این است که در دفاع و جلوگیری از تضییع حقوق مردم تلاش کند و برخوردهای قانونی با متخلفین داشته باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار ما از مدیریت استان نیز تلاش برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم است، گفت: امیدواریم تصمیم‌هایی که در این زمینه گرفته می‌شود همه در راستای حمایت و حراست از حقوق سپرده‌گذاران و کارکنان این موسسه باشد.

وی افزود: مسئولان موسسه مالی و اعتباری میزان باید خود را بر اساس قانون با شرایط بانک مرکزی در راستای پرداخت مطالبات مردم هماهنگ کنند.

محسنی‌ثانی با تاکید بر اینکه همه موسسات مالی و اعتباری باید از قوانین بانک مرکزی تبعیت کنند، اعلام کرد: این مسئله سبب اجرای درست قانون، ساماندهی بازار پولی کشور، جلوگیری از تضییع حقوق مردم و اتفاقاتی مانند مسئله میزان می‌شود.

*    *    *

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:
دادستانی کل کشور برای حفظ حقوق سپرده‌گذاران میزان دخالت کند

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی خواستار دخالت دادستانی کل کشور برای حفظ حقوق سپرده‌گذاران موسسه میزان شد.

رمضانعلی سبحانی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه مسئله موسسه میزان تبدیل به یک بحران اجتماعی و امنیتی شده است، اظهار کرد: انتظار ما از دادستانی کل کشور این است که به این مسئله ورود جدی پیدا کند تا حقوق سپرده‌گذاران میزان تضییع نشود.

وی با بیان اینکه براساس قانون و دستورالعمل‌های بانک مرکزی موسسات مالی و اعتباری باید مجوزهای لازم را برای فعالیت‌های خود بگیرند، تصریح کرد: بانک مرکزی در این زمینه عزم جدی دارد و به تمام موسسات مالی و اعتباری بدون مجوز هم اخطارهای لازم داده شده تا آنها نیز مجوز بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه موسسات مالی و اعتباری باید خود را با ضوابط جدید بانک مرکزی تطبیق دهند تا آرامش بیشتری بر بازار سرمایه حاکم شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که اخیرا در بازار پولی کشور مطرح شده مسئله موسسه مالی و اعتباری میزان بوده که بر اساس آنچه که شنیده شده مسئولان این موسسه نمی‌خواهند خود را با شرایط بانک مرکزی تطبیق دهند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات موسسه مالی و اعتباری میزان هر چه سریعتر باید حل شود، اعلام کرد: انتظار ما از دادستانی کل کشور و دادستان استان خراسان رضوی این است که با این موسسات طوری برخورد کنند که حقوق مردم و کارکنان این موسسه تضییع نشود.

سبحانی‌فر با بیان اینکه بانک مرکزی اعلام کرده که حاضر است از محل وثیقه‌ها و اموال موسسه میزان اعتباری را در اختیار بانک صادرات برای پرداخت مطالبات مردم قرار دهد، گفت: متاسفانه مرجعی که باید این عاملیت را برعهده بگیرد و پول را از بانک مرکزی گرفته و از طریق بانک صادرات پرداخت کند وجود ندارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود دادستانی کل کشور و یا استان به عنوان یک مرجع قانونی عاملیت و وکالت این کار را بر عهده بگیرند، اضافه کرد: یکی از مسائلی که انحلال موسسه میزان را به وجود آورده مسئله بیکار شدن کارکنان آن است که انتظار می‌رود این وضعیت ساماندهی و در موسسات و بانک‌های دیگر این افراد به کار گرفته شوند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تجمع مال باختگان موسسه میزان در مقابل دادگستری سبزوار

نظرت را بنویس
comments

نادر

برن بابا خودتانه مسخره کنن ، تا حالا کجا بودن ؟ وایساده بودن منحل بشه بعد بیان ژس انتخاباتی بگیرن .
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما