مصاحبه صدای ملت با محمدرضا راه چمنی پس از اعلام نامزدی انتخابات مجلس دهم

جدیدترین نشریه صدای ملت، بخش هایی از یک مصاحبه مفصل با دکتر محمدرضا راه چمنی یکی از نمایندگان سابق سبزوار در مجلس شورای اسلامی را منتشر کرده و قول داده در شماره های بعدی متن کامل این مصاحبه را زیر چاپ ببرد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، دکتر راه چمنی چهار دوره پیاپی نماینده منطقه سبزواربزرگ در مجلس بوده و در این مصاحبه رسماً اعلام کرده است که مجدداً قصد شرکت در انتخابات را دارد.

اسرارنامه در ادامه این مطلب را به نقل از صدای ملت که به قلم جواد دباغی مقدم نوشته شده، منتشر می کند:

کار رسانه ای همین است، نقد محترمانه صریح و بدون هراس!
دکتر راه چمنی: طرح استانی انتخابات در صورت اصلاح، به تقویت کیفی مجلس منجر خواهد شد

جواد دباغی مقدم:

چند سال پیش و در یکی از جلسات مربوط به احزاب، با عزت الله اکبری رییس دفتر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و نماینده وقت قائمشهر گفت وگوی مفصلی انجام دادم، حاصل آن گفت وگو بعدها در چندین نشریه و بولتن نیز منتشر شد، جالب است که ایشان در پاسخ به یکی پرسش هایم درخصوص نظرات سیاسی و شخصیت دکتر محمدرضا راه چمنی نقطه نظرات جالبی را به نقل از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد.

آقای اکبری بیان داشت: دکتر (راه چمنی) در مجلس شورای اسلامی بسیار خستگی ناپذیر و پیگیر بود، آیت الله هاشمی رفسنجانی بارها و برای نمونه از نماینده مردم سبزوار مثال می زد که از کوتاه ترین و موجزترین زمان ها برای رساندن صدای مردم حوزه نمایندگی اش بهره می برده است.

روز سه شنبه گذشته متوجه حضور دکتر در سبزوار شدم، هماهنگی های رایج که انجام شد، در محل روزنامه پذیرای ایشان شدیم، محلی که فرصت مناسبی بود تا ساعتی از گذشته و خاطرات این نماینده خستگی ناپذیر بپرسیم. اینکه چرا چند دوره از حوزه سبزوار بزرگ در انتخابات شرکت نکرد و اینکه آیا عزم خودش را برای شرکت در انتخابات امسال از زادگاه خود، جزم کرده است؟

بی هیچ مقدمه ای از خاطره جالبی از آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره دکتر راه چمنی آغاز می کنم و می پرسم دکتر! آیا شما همچنان از سوار شدن به هواپیما امتناع می کنید!؟ (خنده دکتر) گفته شده شما حتی در زمان تصدی سازمان بهزیستی کشور بیش از ۳۰۰ سفر به اقصی نقاط کشور داشته اید اما هرگز با هواپیما نبوده است!

دکتر درحالی که نمی تواند لبخند را از چهره اش محو کند با تأیید این سخن اظهار می دارد: بله واقعیت دارد و سفر زمینی را ترجیح می دهم و از ما (صدای ملت) می خواهد این گفت وگو جنبه انتخاباتی نداشته باشد تا در فرصتی مناسب در این خصوص مصاحبه خواهیم کرد.

گذری مختصر به سوابق نماینده چهار دوره مجلس و دبیرکل حزب وحدت وهمکاری ملی نشان می دهد که او یک چهره ملی و خاص است که اعلام کرده است امسال از حوزه انتخابیه سبزوار، خوشاب، داورزن، جوین و جغتای نامزد انتخابات خواهد بود.

متولد ۱۰ آذر ۱۳۳۴، پزشک و عضو هیات علمی فعلی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، نماینده چهار دوره مردم سبزوار بزرگ در مجلس طی سالهای ۶۳ تا ۱۳۷۹، نایب رییس کمیسیون بهداری ، بهزیستی ، تامین اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سالهای ۶۳ تا ۷۱، رییس کمیسیون سازمانهای وابسته به نخست وزیری (تربیت بدنی، محیط زیست و..) در سال ۱۳۶۶، رییس سازمان بهزیستی کشور در دولت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی به مدت ۴ سال، سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان بزرگ در سال های ۶۰ تا ۶۳ و…..

دکتر راه چمنی ازجمله مدیرانی بود که با توجه به تحصیلات خود و تخصص همسر، زندگی خود را وقف فعالیت های سیاسی کرد و تا امروز در هیچ مسأله و موردی که تنش زا باشد و با حواشی مواجه شود، شرکت نکرده است و اعتدال را در دستور کار خود قرار داده است.
ازجمله سخنان دبیرکل حزب وحدت وهمکاری ملی، درباره طرح استانی شدن انتخابات است که او این طرح را به نفع بالا رفتن کیفیت مطالعات و تحقیقات و همچنین قانونگذاری می داند و معتقد است: البته باید در این طرح ملاحظاتی صورت پذیرد تا مردم شهرستانهای مختلف نیز از حضور نماینده خود بی بهره نباشند.

وی می افزاید: مجلس همانطور که معمار انقلاب اسلامی فرمودند در رأس امور است بنابراین وقتی پشت تریبون آن قرار می گیرد به اهمیت آن پی برده و متوجه می شوید، تریبون مجلس اصلاح گر و یک دانشگاه به معنای کلمه است. نماینده باید تحلیل گر مسایل روز باشد، یک نماینده طراح است و هرکسی با خرید و فروش رأی نمی تواند مدعی حضور در چنین جایگاهی باشد.

عضو فعلی هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه های غیر دولتی کشور در پایان و شنیدن گزارش نماینده روزنامه صدای ملت در سبزوار، نقد منصفانه و بی هراس را لازمه کار روزنامه نگاری دانست و تأکید کرد: کار در مطبوعات یعنی همین! شما هم تلاش کنید برای آبادانی و عزت این آب و خاک شجاعانه و منصفانه رفتار کنید.
قطعا در آینده نزدیک مشروح گفت وگو با محمدرضا راه چمنی در صدای ملت منتشر خواهد شد.

منبع: نشریه صدای ملت

عکس این مصاحبه از پایگاه خبری تحلیلی سبزوارنما برگرفته شده است.

نظرت را بنویس
comments

بینام

میگن دکتر را هچمنی بعد از این که رای نیاورد .شب تو بستر که بوده صب پامیشه میبینه تو خونه تنهاست.خخ

علی

شماجغتای هاکه راحت حق مردم منطقه رو میخورین برین بشینین گوشه مسجد وبراخودتون دعا کنین تا خدا از تقصیراتتون بگذره

علی ر

سلام.جغتای ها ی از همان اول با راه چمن خصومت داشتن .ودر این انتخابات بیشتر مخالفتشونو نشان دادن!از ماست که بر ماست

حمید تاج آبادی

سلام خیلی حیف شد که جناب دکتر راه چمنی رای نیاوردن،واما برای خودم متاسفم که در شهری زندگی میکنم که مردمش هنوز طلا را از پلاستیک نمیتوانند تشخیص دهند حیف که سبزواری ها همچین طلایی را از دست دادن من در طول عمرم هنوز کسی رو به پاکی و نجابت ایشان ندیده ام امیدوارم هر جا که هستند سلامت و موفق باشند

حامد

انتخابات 10مجلس (پولی)با تقلب به پایان رسید

حمید

سبحانی فر با پول به مجلس رفت

مرتضی

خیلی بچه ای هنوز دکتر یعنی 100000 رای

حسن کیوانلوشهرستانکی

سلام وعرض ادب خدمت آقای دکترانشاله وامیدبه خدارای خواهیدآوردوباتوجه به سوابق جنابعالی انشاله بهترازگذشته جهت پیشرفت منطقه فعالی خواهیدکرد

مجتبی موسی زاده

یادمه راهچمنی یه بار تو مجلس ۴۵دقیقه سخنرانی کردند میدونید این یعنی چی ,یعنی قدرت میفهمین؟!،،،،حالا برین بگردین ببینین بعد از ایشون ایا تمام نمایندگانی که اومدن و رفتند همه با هم تونستن اینقد از وقت مجلس رو بگیرن؟ ما به افراد قدرتمند نیاز داریم نه یه سری تازه به دوران رسیده که به خاطر جیب خودشون و اطرافیانشون و قولهای بی اساسشون برن مجلس,,,,,

علی

دکتر ول کن نظام به شما به دلایلی که بیشتر مردم می دونن نیازی نداره. خدایی این سایت نامرده کجایی دکتر راه چمنی اعتدال داره؟

محمد

رای دکتر راهچمنی حداکثر 25000

ساسان

بروبابا.کمیته ی بی دندون

راه چمنی

سلام. به همه عزیزان پیشنهاد می کنم به دکتر راه چمنی رای بدن حرفای که درباره دکتر می زنن همه یه مشت چرت وپرته یه عده می گن از ترس جونش سوار هواپیما نمیشه دوست من وقتی روزت تو این دنیا تموم شه ربطی به هواپیما وچیز ای دیگه نداره خواهشا یکم فکر کنین بعد حرف بنزین دکتر صددرصد رای میاره. بااین حرفا نمی تونین دکتر و خراب کنین.

جوناري

راي ما مممممممممممقققققروسرودي

جغتایی

من وقتی به سن رای رسیدم آخرین دوره ای بود که به ایشان رای هم دادم و مجلس هم رفت والام که 20 سال از آن روز می گذرد به ایشان پیشنهاد میدهم که برود کنج مسجد بنشیند و برای اخرتش نماز و دعا بخواند و عرصه سیاست را به نفع جوانترها رها کند

مهدی ثنایی

ا ی جوان هنوز درک نکردید که جوان ها به درد سیاست نمی خورند در اقتصاد خوبا اما در سیاسیت با ید از پدران سیاست استفاده کرد و اقای دکتر راه چمنی یکی از با تجربه ترین سیاست مداران سبزوار میباشد

آقای راچمنی لطف کند بدیهایشان را صاف کنند بعد بیان راسخ در حق و حقوق مردم سبزوار داشته باشند

فکر کنم آقای راچمنی زیاد روراست هستند بهتر است اول برای اثبات حرفهای خودش سری به کارهای سال 1386 خود بزند و ببیند حق و حقو چند نفر را خورده بعد بیاید برای جمعیت چند هزار نفری سبزوار سخن بگوید که فلان و فلان کار را می کنم از ترس جونت سوار هواپیما نمیشی از ترس خدا بدتر است که حق الناس کردی لالایی دیگ برای مردم سبزوار بسه

علی خیراندیش

{نه شرقی نه غربی فقط دکتر راهچمنی} اگر سیاست به سنه اقای دکتر از رهبر کوچیک تره (صرفا جهت اطلاع )

سدیدی

ای کاش اول یکم فکر کنیم وبا استفاده از اطلاعاتمون حرف بزنیم. کسی که از کارهای دکتر راه چمنی مطلع باشه اینطوری حرف نمیزنه

ابراهیم

چه حق و حقوقی.نمایندگان بعد اقای راهچمنی چه کردند در ضمن خود اقای راه چمنی از سبزوار کاندیدا نشدن وگر نه حالا حالاها نماینده بود.

هادی

سناتور یعنی همین؛ زنده باد سناتور دکتر راهچمنی

smrr

قای محترم فکر نمیکنید دکتر با بی حاشیه بودن خود و همچنین با وجود سپری شدن چندسن سال از ان اتفاق هیچ کسی چیزی به ایشان نگفتنه اند پاسخ شما را داده باشند ایا با جو سازی علیه کسی که در ابادانی منطقه نقش داشته به چه می خواهیم برسیم و در پاسخ دوست دیگر باید بگویم که ایا یک کارخانه مهمتر است یا استان شدن چطور در مقایل انها حرفی نداریم و به حرفهایی که راجب صحت ان هیچ نمیدانیم قضاوت میکنیم اقا شما که جوتم هستید و فکر میکنید دکتر هیچ کاری نکرده به خودتان نگاه کنید که چه کار مفید کرده اید که احساس بزرگی میکنید انتقاد خوب است ولی تخریب خیر شما با یک نگاه به چند دوره پس از ایشان به طور کامل متوجه میشوید اقایونی که بعد در راس کار بودن چه به سبزوار افزودن که ایشان نکرده بود حداقل ایشان اگر چهره ماندگار نباشد چهار نفر از مقامات را میشناسد و با همان کار خود را پیش میبرد ولی بقیه افراد چه؟

چهره ماندگار!!!!!!!!!!!!! مگه داریم مگه میشه

محمد

جناب دکتر راه چمنی چهره ماندگار سبزوار بزرگ هستند ولی ای کاش ایشان هم از ریسکهای جناب آیت الله رفسنجانی که یک چهره جهانی وملی می باشند درس می گرفتند که نسبت به تزلزل جایگاه اجتماعی خود اقدامی نکنندوخارج از گود با تدابیر وراهنماییهای پدرگونه شان در جهت پیشرفت وآبادانی سبزوار بزرگ گام بر می داشتند.

فرهاد

هنوز یادم نمیره که فولادی که مال سبزوار بود چطور در زمان نمایندگی این اقا سر از اسفراین در اورد

حمیدرضا

سلام کارخانه پتروشیمی خراسان که الان شده پتروشیمی بجنورد سهم سبزوار بود که ایشان فروختند به بجنورد همانطورکه کارخانه لوله گستر رو فروختن به اسفراین ایشان به خبیث وطن فروش بیشتر معروفن تا چهره ماندگار

محمدرضا

اتفاقا برادر بی نام و نشان مگه نشنیدی میگن دود از کنده بلند میشه؟ یادت باشه امام خمینی وقتی بالای 70 سال بود رهبر انقلاب شد من نمیگم جوونا نرن مجلس ولی با تجربه هایی مثل دکتر راه چمنی هم حضورشون مفیده

مهدی

دوست عزیزم جناب آقا محمدرضا ای کاش جناب آقای دکتر راه چمنی یک بار هم که شده صداقت را پیشه خود کند و به این پرسش اساسی دوستان اصلاح طلب خود پاسخ قانع کننده و منطقی بدهد که نظر ایشان درباره حصر خانگی آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی چیست؟؟ آیا به نظر ایشان این حصر خانگی قانونی است یا غیر قانونی؟؟؟ چراکه جناب راه چمنی کسی بود که در ستاد مهدی کروبی شرکت فعال داشت و جزء نیروهای اصلی ایشان بود و مهدی کروبی به دعوت ایشان در انتخابات 88 در سبزوار حضور یافت و برای مردم و اصلاح طلبان سخنرانی کرد و دکتر راه چمنی در آن مقطع تمام نیروهای خود رایک پارچه برای کسانی که امروز عنوان سران فتنه به آنها داده می شود بسیج کرد. حال ما از آقای دکتر راه چمنی فقط یک آری یا خیر در پاسخ این پرسش که آیا حصر خانگی میرحسین و کروبی از نظر ایشان قانونی است یا نه ؟؟ می خواهیم. فقط یک کلمه آری یا خیر !!!!

- فکر مي کنم اين اقا هر گلي که خواسته در همان چهار سال نمايندگي اش مي توانسته به سر سبزوار بزنه زده و هر کاري مي خواسته کرده است. پس اجازه بده نيروهاي جديدتر و دلسوزتر براي پيشرفت سبزوار بيان رو کار. انگار ما داريم پسرفت مي کنيم به جاي پيشرفت. نيروهاي فرسوده و تحليل رفته به چه درد مي خورند؟ آن هم بعد از اين همه دوري از شهرستان که ارتباط مستقيمي با مسائل شهر نداشته است.

سلام - چهار دوره بس نيست؟ فکر مي کنم زياد هم باشه. چه شده که آقاي دکتر فيل شان دوباره ياد مجلس کرده است. فکر مي کنم آقاي دکتر اجازه بدن نيروهاي تازه نفس تر و جوان تر و فعال تر به ميدان بيان. اگر واقعا رسانه ها بايد شجاعانه و بي هراس نقد کنند حالا که ايشان دوباره نامزد شدند پس نقد را از چهار دوره نمايندگي او شروع کنيد. اگر واقعا او و شما معتقد به نقد هستيد البته.

علی خیراندیش

حیف شد که دکتر رای نیاورد ما باید از تجربه اقای راهچمنی استفاده میکردیم پس اگر سیایت به سنه اقای دکتر از رهبر کوچیک تر میباشد (صرفا جهت اطلاع )
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما