آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از زبان محسنی ثانی / اقتصاد سبزوار با منطقه ویژه به حرکت در می آید

وبسایت محمدرضامحسنی ثانی مشروح سخنرانی این نماینده مردم غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی را که در پایان راهپیمایی روز قدس و در جایگاه نمازجمعه شهرستان ایراد شده بود، در دو بخش مسائل ملی و بین المللی و کارنامه عملکرد 7 ساله وی در حوزه انتخابیه سبزواربزرگ (سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن)منتشر کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، طبق این  گزارش دو بخشی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی از برطرف شدن مشکلات زیست محیطی که در مسیر احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار پیش آمده بوده است خبر داده و گفته با احداث این پروژه، حرکتی در اقتصاد منطقه غرب خراسان رضوی پدید خواهد آمد.

همچنین محسنی ثانی از سرعت گرفتن احداث پروژه راه آهن سبزوار و نیز احداث چند کارخانه مهم در این منطقه خبر داده و گفته است ماشین های مورد نیاز کارخانه بزرگ شیشه سازی سبزوار از خارج وارد شده و هم اکنون در انبار شهرستان نگه داری می شود و ان شاالله این پروژه به زودی نصب و راه اندازی خواهد شد.

برمبنای این اظهارات، محسنی سرانجام عنوان کرده است که سبزوار به جایگاه سومین شهر صنعتی خراسان رضوی ارتقاء یافته است.

اسرارنامه در ادامه، مشروح این سخنرانی را به نقل از وبسایت نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی منتشر می کند:



روز قدس به یک مکتب تبدیل شده است/ هیچ کس زیاده خواهی های آمریکا را در مذاکرات نمی پذیرد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: این روزها شاهد جنایت های سنگین و مشابهی از سوی دو رژیم اسرائیل و آل سعود در منطقه هستیم به طوری که رژیم غاصب اسرائل در غزه جنایت می کند و علاوه بر کشتار مردان، زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی زیرساخت های توسعه منطقه را نیز از بین می برد و رژیم عربستان در یمن و صنعا مشابه همین جنایات را با مسلمین انجام می دهد.

محمدرضا محسنی ثانی به عنوان یکی از سخنرانان راهپیمایی روز قدس در سبزوار افزود: در بین همه جنایت هایی که اسرائیل و متحدانش در منطقه انجام می دهند، روز قدس که از امام خمینی(ره) به یادگار مانده است، یکی از سرفصل های مهمش برخورد با همین جنایتکاران و با همین نظام های زورگو و فتنه گر است.

وی ادامه داد، باید از این حضور گسترده و همه جانبه مسلمانان روزه دار در روز قدس که حالا همزمان با ایران در سرتاسر جهان اسلام نیز راهپیمایی های شکوهمندی انجام می شود، بهره لازم را به نفع مظلومان فلسطین و یمن و …ببریم.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن سپس گفت: آنچه امروز واقعا حائز اهمیت است، همین سیل خروشانی است که الان نه فقط در ایران بلکه در بیشتر کشورهای منطقه در  حمایت از روز قدس به راه افتاده  و باعث شده چیزی به عنوان استکبار با آن قدرت و ابهت سابق که در اختیار آمریکا بود، رنگ ببازد. به طوری که امروز حتی در آفریقا هم به راحتی پرچم آمریکا را زیر پا می گذارند و علیه آن تظاهرات می کنند.

وی افزود: اکنون در همه کشورهای اسلامی مردم دارند قهر و خشم انقلابی خود را به همه نظام های زورگو نشان می دهند و پرچم های آمریکا و اسراییل را به آتش می کشند. و این یکی از دستاوردهای امام راحل بود که توانست این ظلم ستیزی را در سرتاسر دنیا به وجود بیاورد و روز قدس را که از ایران شروع شد، جهانی کند.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سپس، پیام جهانی روز قدس را چنین عنوان کرد که مسلمانان زیر بار ظلم نمی روند حتی اگر آن ظلم قدرتی باشد مثل آمریکا و اسرائیل و امام راحلمان با معین کردن روز قدس، باعث شد امروز جهت گیری های سیاسی در اکثر مناطق جهان علیه اسراییل باشد.

وی همچنین اظهارداشت: امروز روز قدس دیگر تبدیل به یک جریان و مکتب شده است.جریانی که توانست مانند خون در پیکره جهان اسلام به گردش درآید تا ملت های اسلامی پویایی و ظلم ستیزی خد را بیش از پیش افزایش دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: البته روز قدس را فقط روزی برای محکومیت اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین نمی دانیم بلکه به فرموده مقام معظم رهبری، راهپیمایی های با شکوه روز قدس، امنیت کشورمان را هم تضمین می کند و هر قدمی که در این روز در مسیر راهپیمایی برداریم یقیناً در عزت و عظمت ایران هم موثر خواهد بود. چرا که این حضور می تواند به همه دنیا نشان دهد که ملت ایران هنوز هم بعد ازاین همه سال پای آرمان های انقلاب و منویات رهبرشان ایستاده اند و هنوز هم به امر رهبرشان لبیک می گویند. این خودش یک پیام دیگر روز قدس برای جهانیان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز درست در همین لحظاتی که مردم متدین و انقلابیمان در گوشه گوشه کشور در راهپیمایی روز قدس حضور یافتند، تیم مذاکره کننده ایران دارد روزهای آخر مذاکرات هسته ای را سپری می کند. این مذاکرات مهم که البته بسیار هم طولانی شد، جایگاه ویژه ای در رسانه های جهانی پیدا کرد  به طوری که الان هر سایت، روزنامه، تلویزیون یا رسانه دیگری را در سرتاسر جهان رصد کنیم، بحث مذاکرات هسته ای و نام جمهوری اسلامی ایران در تیر آن ها مشاهده می شود. یعنی این تیم پنج شش نفره ما امروز در برابر همه آن قدرت های غربی دارند، مقتدرانه کار را پیش می برد و در صدر اخبار مهم جهان قرار گرفته است.

محسنی ثانی ادامه داد: دلیل این حضور مقتدرانه مذاکره کنندگان ایرانی در  مقابل ۱+۵ این است که دانشمندان هسته ای و سرداران نظامی ما در سال های گذشته ایران دستاوردهای ارزشمندی داشته اند و باعث شدند قدرتی در ایران به وجود بیاید که تیم هسته ایمان با اتکا به آن قدرت با دست پر بر سر میز مذاکرات حاضر شود.

وی تأکید کرد: البته حمایت های مقام معظم رهبری هم از تیم مذاکره کننده ایران بسیار موثر بوده است چراکه ایشان صریحاً تیم ایرانی را هم امین، هم غیور، هم شجاع و هم متدین خواندند. بنابراین تیم مذاکره کننده ما با این مدالی که از رهبری گرفته اند، امروز توانستند پای میز مذاکره چند ساله در مقابل کشورهای ابرقدرت جهان دوام بیاورند و مذاکره را به سمت یک توافق خوب سوق دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی همچنین گفت: در حالی که هریک از ۶ کشور طرف مذاکره ایران خودشان چندین کلاهک هسته ای، چندین بمب اتم و موشک و همچنین قدرت وتو در شورای امنیت سازمان ملل را دارند اما بازهم تیم مذاکره کننده ایرانی به پشتوانه خوب حمایت های رهبری، مردم و دستاوردهای دانشمدنان کشورمان در این مذاکرات حضوری قوی پیدا کرده است.

وی ادامه داد در حال حاضر خودیاری یکی از ویژگی های ایران است و ما در مسائل سیاسی خودیاریم. البته در این راه ملت ایران تنها نیست بلکه بسیاری از ملت های جهان از ما حمایت می کنند و حتی اگر دولت هایشان برعلیه ما باشند، ملت ها طرفدار ایران هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: منطق هماوردی در جهان ۲ میدان را در نظر دارد. اولین میدانش عرصه، خلاقیت، سازندگی و تولید است و دومین میدان آن فن مذاکره و دیپلماسی است.

وی سپس توضیح داد: در میدان اول تهرانی مقدم ها موشک ها را ساخته و آنقدر هوشمندانه کوشیدند که الان می توانیم تا قلب اسراییل را مورد هدف قرار دهیم و در اختراعات و اکتشافات نیز توانسته ایم بضاعت هایمان را قوی کنیم و در انرژی هسته ای نیز پیشرفت خوبی کرده ایم.

محسنی ثانی سپس گفت: وقتی برای درمان بیماران سرطانیمان از بعضی کشورهای غربی اورانیوم غنی شده ۲۰ درصد طلب کردیم، آن ها به بهانه ممانعت از ساخت بمب اتمی این اورانیوم را به ایران ندادند و وقتی هم که خواستیم از کشورهای دیگر تهیه کنیم با وضع تحریم ها جلویمان را گرفتند و همان زمان دانشمندان هسته ای و بسیجیمان دست به کار شدند و غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را برای کشور به ارمغان آوردند و صفحات سوختی را ایجاد کردند.

وی تصریح کرد، بعد از آن بود که اوباما نگران شد و یکی از مقامات منطقه را به نزد مقام معظم رهبری فرستاد و خواهش کرده بود که ایران با غرب به پای میز مذاکره بنشیند.

نماینده مردم سبزوار سپس گفت: مقام معظم رهبری البته به خوبی غربی ها را می شناخت و می دانست نباید فریب ظاهر دوستانه آمریکایی ها را بخوریم و با همین آگاهی، در دولت قبل اجازه دادند که باب مذاکرات با ۱+۵ باز شود و از آن زمان روند مذاکرات به گونه ای پیش رفت که حالا به یک توافق خوب نزدیک شده ایم.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در  عین حال گفت: باز هم اعلام می کنیم که اگر مذاکرات امروز و فردا و پس فردا به نتیجه نرسد و آمریکا باز هم زیاده خواهی کند، این زیاده خواهی ها را نه ملت می پذیرد، نه رهبری می پذیرد و نه هیچ کدام دیگر از قوای مملکت می پذیرند و ما این بار در مقابل آمریکا یک برگ برنده به مراتب مهم تر از غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را ، رو خواهیم کرد.

وی افزود: مقاومت دلیرانه ملت ما در مقابل زیاده خواهی های غرب و دستاوردهای مختلفی که تا کنون نظام ما به دست آورده، باعث شده است امروز اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به انزوا کشیده شود و آن گنبد آهنینی که آمریکا برای اسرائیل ایجاد کرده بود تا هیچ خطری شهرهای اسرائیل را تهدید نکند، امروز با بعضی موشک ها که توسط رزمندگان حزب الله ساخته شده ، سوراخ شده و پیشرفت های هسته ای و نظامی ایران نیز هراس و وحشت بیش از پیش را در دل رژیم اشغالی قدس به وجود آورده است.

محسنی ثانی در بخش دوم سخنان امروزش، گزارشی نیز از عملکرد ۷ سال گذشته خود در شهرستان های حوزه انتخابیه ارائه داد و گفت در این مدت فضای اتحاد و همدلی ارزشمندی که در شهرستان به وجود آمد و دیگر مانند گذشته خبری از اختلافات و درگیری های همیشگی نبود و خوشبختانه سبزوار از لحاظ شاخص های توسعه رشد خوبی را تجربه کرد.

مشروح سخنان محسنی ثانی در زمینه دستاوردهای هفت سال گذشته سبزوار در خبرهای بعدی همین وبسایت منتشر خواهد شد.

منبع: وبسایت محمدرضا محسنی ثانی



منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، اقتصاد شهرستان را حرکت می دهد/ در ۷ سال اخیر، صنایع متعددی در سبزوار احداث شده است

محمدرضا محسنی ثانی در  سخنرانی پایان راهپیمایی روز قدس، در جایگاه نماز جمعه سبزوار، ضمن بیان دیدگاه هایش درباره مسائل سیاسی ایران در عرصه بین الملل و نیز جنایات اسرائیل غاصب در سرزمین های اشغالی و مسائل مربوط به فلسطین، در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از عملکرد ۷ سال گذشته خود در شهرستان های حوزه انتخابیه ارائه داد و گفت در این مدت فضای اتحاد و همدلی ارزشمندی که در شهرستان به وجود آمد و دیگر مانند گذشته خبری از اختلافات و درگیری های همیشگی نبود و خوشبختانه سبزوار از لحاظ شاخص های توسعه رشد خوبی را تجربه کرد.

وی سپس از همکارانش علی بروغنی و رمضانعلی سبحانی فر در مجلس های هشتم و نهم یاد کرد و گفت: همه دستاوردهای این مدت با همدلی و تفاهم به دست آمده است.

نماینده شهرستان های غرب خراسان رضوی افزود: در ابتدای آغاز به خدمت بنده در مجلس هشتم فقط یک شهرستان سبزوار را داشتیم که اکنون ۵ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در این حوزه تأسیس شده است.

وی ادامه داد، ما در بحث زیرساخت ها خیلی قوی نبودیم و آنقدر ضعیف بودیم که حتی بخشی از خود شهر سبزوار گاز نداشت و بسیاری از روستاهایمان هم بدون گاز بود. اما امروز خط پرقدرت ۴۸ اینچ گاز کشور از اینجا عبور می کند. و اکنون بیشتر مراکز مهم جمعیتمان در حوزه انتخابیه گاز دارند و بیش از 100 روستایمان گازدار شده است و حتی عملیات گازرسانی به فولاد سبزوار را در شهرستان جوین هم کلنگ زنی کردیم تا انشاالله فولاد سبزوار تا پایان امسال احیاء شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی، سپس گفت: در  ابتدای شروع به خدمتم در مجلس هشتم بعضی از همشهریان به نزدم می آمدند و از  نبود صنعت در سبزوارگلایه می کردند اما اکنون حدود ۲۴۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی شماره ۱ و ۲ سبزوار و نیز در نواحی صنعتی شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن وجود دارد.

وی سپس به احداث کارخانه عظیم شیشه سازی در سبزوار اشاره کرد و گفت: همه دستگاه های این کارخانه که سرمایه گذار آن نیز اکنون در همین جمع حضور دارد،  از خارج وارد شده و در انبار نگه داری می شود و امیدوارم به زودی نصب شده و به بهره برداری برسد.

محسنی ثانی، همچنین به صنایع دیگری نظیر مواد غذایی، یوپی وی سی ، الیاف مصنوعی و … اشاره کرد و گفت کارخانه داروسازی طاها نیز که مدتی بلاتکلیف مانده بود احیا شد. و سبزوار اکنون در جایگاه سوم شهرهای صنعتی استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

نماینده مردم سبزوار همچنین به دستاوردهای سبزار در بخش بهداشت و درمان هم نگاهی کرد و گفت: بیمارستان حشمتیه که قدمتی تقریبا ۱۰۰ ساله دارد و چند سالی به دلیل فرسودگی از چرخه فعالیت خارج شده بود، اکنون دوباره بازسازی شده و طبق آنچه اعلام شده است، قرار است با ۲۰۰ تخت تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: با راه اندازی بخش های جدید در بیمارستان های سبزوار، نظیر بخش جراحی قلب باز نیاز همشهریان از سفر به مشهد کاسته شده و بسیاری از خدمات درمانی مورد نیاز در همین شهر با کیفیت مناسب ار ائه می شود و اکنون سبزوار یک قطب درمانی در منطقه است.

محسنی ثانی سپس از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به عنوان پروژه ای که اقتصاد شهرستان را حرکت می دهد یاد کرد و گفت: چند سال قبل مجوزهای احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از دولت و مجلس گرفته شد اما با برخی مشکلات زیست محیطی مواجه بود که طبق اطلاعاتی که دارم، انشاالله این مشکلات نیز در حال حل و فصل است.

وی افزایش دانشکده و دانشگاه های دولتی این شهر را در کنار وجود دانشگاه های آزاد و پیام نور و … از دیگر دستاوردهای ۷ سال گذشته سبزوار دانست و اظهار داشت: همه این دستاوردها در این مدت در سایه وجود روحیه همدلی و همکاری تحقق یافته است.

وی وجود امکان حمل و نقل هوایی از طریق فرودگاه سبزوار، از سرگیری احداث راه آهن سبزوار با پیشرفت ۶۵ درصدی،  احداث آزادراه حرم تا حرم را از دیگر زیرساخت های مهم سبزوار دانست که دارد به سرعت فراهم می آید.

محسنی ثانی همچنین به وضعیت آبرسانی به شهر سبزوار هم اشاره کرد و گفت متأسفانه به دلیل ترکیدگی لوله انتقال آب شرب در چند روز گذشته  در سبزوار بامشکل کم آبی یا بی آبی مواجه شدیم و حجم زیادی از آب شرب شهرستان به هدر رفت ، اما تأکید کرد، در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب سبزوار برای هر نفر در هر شبانه روز ۳۵۰ لیتر است که متوسطش در کشور ۱۵۰ لیتر است و متأسفانه در سبزوار بیش از دو برابر متوسط کشوری، آب مصرف می شود که نیاز به صرفه جویی بیشتر شهروندان دارد.

وی در پایان به شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۴ اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد در شر ایط دشوار و حساسی که در حال حاضر کشورمان در عرصه بین المللی دارد، این همدلی و همزبانی تحقق یابد.

منبع: وبسایت محمدرضا محسنی ثانی
 

نظرت را بنویس
comments

فرزند سبزوار

درود بر نماینده عزیز و سختکوش شهرمان که حقا در این چندسال محور توسعه سبزوار بوده اید با وقار خاص سیاسی که در موضع گیریها دارید ابروی سبزوار را به جا اورده ایدو در مسائل توسعه منطقه نیزانصافا سبزوار حرکتی کرده که باعث حول و هراس شهرهای رقیب شده است.باور بفرمایید وقتی برای بار دوم در سال90انتخاب شدید از ته دل خوشحال شدم و حالاکه دور ونزدیک میشنوم ممکن است دیگر این دور در انتخابات نامزدنشوید از صمیم قلب نگرانم که این نهال نوپای توسعه سبزوار بعداز شما به دست چه کسانی خواهد افتاد؟ ایا لیاقتش را دارند امیدوارم بخوانید و یا دوستانتان بخوانند و به گوشتان برسانند جناب محسنی عزیز این دوره هم حضور خود را از سبزوار دریغ نکنید تا شاهد تثبیت روند توسعه سبزوارباشیم و در حال حاضر با هر تندبادی ممکن است مسیر رشد این نهال تغییر کندیا بشکند

ای کاش نماینده محبوب و دوستداشتنی!!!!! اینقدر شهامت داشت که می گفت مجوز منطقه ویژه اقتصادی به نام چه کسانی صادر شده و اطرافیان ایشان قرار است چقدر سود از این راه به جیب قوم هزار فامیل بزنند

حسن الحمدلله همه چيز خوب است. ما از نظر صنعتي گله داشتيم که الان ديگر هيچ گلايه اي از نمايندگان و ديگر مسئولان محترم نداريم. درود...

سلام1- خوب شد که دوباره فصل انتخابات شد و نمايندگان محترم به يادشان امد که بايد به مردم گزارش هم بدهند. سه سال مي گذرد و هيچ مردم اصلا به حساب نمي آيند آنوقت چند ماه آخر که مي شود چپ و راست اين ور و آنور مي روند و گزارش مي دهند آن هم گزارش 7 سال. 2- گزارش چهار سال اول را دور قبل انتخابات ديديم و شنيديم لازم به زحمت گزارش دوباره و تکرار نبود. همين چهار سال دوم کافي بود.3- ما که تو خبرها خوانديم و خبردار شديم حتما جناب محسني هم خبردار هستند که منطقه اقتصادي کاشان يک ماه پيش با حضور وزير صنعت و معدن افتتاح شد اما منطقه ويژه سبزوار خبري نيست. تازه بعد اين همه مدت بي خبري حالا در نماز جمعه مي گويد برخي موانع رفع شده. ان شا الله براي رفع برخي موانع ديگر يه چهار سال ديگر طول مي کشد. منطقه اقتصادي کاشان و سبزوار با هم تصويب شدند. چرا آنها اين همه جلو افتادند و ما اين همه عقبيم. 4- تا حالا که صحبت از پيشرفت 20 و 30 درصد درباره راه آهن بود چي شد در عرض دو سه ماه يک دفعه پيشرف راه آهن 65 درصد شد. وقتي در عرض دو سه ما اين همه پيشرفت کنيم حتما آن 35 درص باقي مانده هم تا آخر سال خود به خود پيشرفت مي کند و ما شاهد افتتاح آن همزمان با انتخابات خواهيم بود. تا آرزوي 50 سال سبزواري ها برآورده شود. ان شا الله5- جناب محسني گفته دو شهرک داريم و 240 واحد صنعتي؛ اين که وضع اين شهرکه چگونه است (مثلا هنوز گاز ندارند) و اين که آيا 240 واحد کجاست و چه مي کنند کاري نداريم. اگر واقعا 240 واحد صنعتي داريم پس اين همه بيکار در سبزوار براي چيست؟ به همه اين اما و اگر ها کاري نداريم اما گفته سبزوار رتبه سوم استان را از نظر صنعتي دارد. حتما درست مي گويند اما او که رئيس مجمع نمايندگان استان است حتما خبر دارند که در نقشه 1404 استان براي سبزوار رتبه چهارم ( حتي پايين تر از شهر خواف) را در نظر گفته اند. تازه اين روي کاغذ است و مي دانيم که در عمل معمولا همه برنامه محقق نمي شود بنابراين از الان بايد مطمئن بود که سبزوار اگر بتواند رتبه پنجم استان را براي خودش نگه دارد خيلي خوب است و پايين تر نرود. اين هم عين صحبت هاي خانم عليرضايي مدير کل اداره صنعت و معدن استان جهت اطلاع بيشتر:"در نقشه راه تدوين شده براي استان، مشهد به همراه طرقبه و شانديز با سهم حدود ۴۸.۶ درصد از بالاترين جايگاه در جذب سرمايه‌گذاري در افق ۱۴۰۴ برخوردار است و بعد از آن شهرستان‌هاي نيشابور و فيروزه ۸.۹ درصد، خواف و رشتخوار۶.۶۹ درصد و مجموعه سبزوار، جغتاي، جوين و خوشاب ۶.۳ درصد در مرتبه‌هاي بعدي قرار دارند."6- جناب محسني باز به کارخانه عظيم شيشه سازي اشاره کرده و گفته: "همه دستگاه های این کارخانه که سرمایه گذار آن نیز اکنون در همین جمع حضور دارد، از خارج وارد شده و در انبار نگه داری می شود و امیدوارم به زودی نصب شده و به بهره برداری برسد."چقدر اين صحبت ها به صحبت هاي چهار سال پيش او درباره پالايشگاه سبزوار شباهت دارد که گفتند و اعلام کردند که تجهيزات پالايشگاه از خارج وارد شده حتي يک تريلي نمايشي درست کردند و عکس انداختند که اين محموله اول تجهيزات است. آن موقع هم جناب محسني و طوفاني نامي - که نمي دانيم الان کجاست و چه مي کند- به عنوان مدير عامل اين پالايشگاهي که اصلا وجود خارجي نداشت چپ و راست مصاحبه مي کردند. پس پالايشگاه چي شد؟ امسال ظاهرا نوبت کارخانه عظيم شيشه سازي است. حتما هم اين تجهيزات را هم در همان انباري است که تجهيزات پالايشگاه گذاشته اند که گم نشود. پس نگاهي هم به تجهيزات پالايشگاه بزنند که زنگ نزده و خراب نشده باشند، البته اگر اصلا تجهيزاتي باشد و آن کارناوال، صحنه سازي و مضحک نباشد. بگذريم. 7- فولاد را هم که نماينده ديگر بارها صحبت کرده و گفته است و تکراري است و واردش نمي شويم. 8- نمي دانيم چرا نيروگاه سبزوار را اشاره نکرده که بارها کلنگ زني شده است. قبلا گفته بود که دوباره مي خواهيم کلنگ زني اش کنيم. ظاهرا تابلو کلنگ زني هاي قبلي بر اثر عوامل طبيعي از بين رفته و مي خواهند تابلو جديدي نصب کنند. خيره ان شا الله. 9- و اين رشته سر دراز دارد...

علی

سلام آقای محسنی فر نماینده عزیز سبزوار بزرگ شما در سال92 در 12 مرداد فرمودید ودر روزنامه رسمی خراسان رضوی ششتمد بصورت رسمی با مصوبه دولت دهم به شهرستان ارتقاي نمود 2 سال گذشت هنوز خبری از شهرستان شدن نیست که نیست مگر غیر از این نیست که مصوبه دولت و وزیران محترم طبق قانون اساسی حداکثر بعد از 15 روز اجرایی گردد نماینده محترم چرا پیگری و دفاع نمی کنید مگر شما نماینده ما نیستید لطفا جواب دهید

این لیوان نیمه های پر هم داره عزیز. شما خیلی یک طرفه قضاوت میکنی 1-دکترمحسنی همیشه در صحن مجلس هر وقت نطق داشته مسائل سبزوارو پیگیری کرده و فقط مربوط به این ماه اخر نیست درباره منطقه ویزه اقتصادی هم بارهاگزارش دادن و هروقت خبرنگارها سئوال پرسیدن ایشون پاسخگو بودن شماقبل از اینکه نظر بفرستی یک جستجو بکن ببین همیشه پاسخ دادن 2- منطقه ویزه اقتصادی مثل یک پارک محله یا ساختمون مسکونی دو طبقه نیست که ساخت و احداثش نهایتا یک سال طول بکشه یک پروزه عظیمه 3-منطقه ویزه اقتصادی کاشان نمیدونم شرایطش چه طوری بوده و الکی نمیشه مقایسه کرد 4-درباره پیشرفت 65 درصدی راه اهن سبزوار احتمالا اشتباه لفظی پیش اومده چون وقت سخنرانی کم بود دائما از پشت صحنه بهشون تذکرمیدادن که وقت کمه کوتاه کنید مجبورشدن خیلی سریع و فشرده فشرده و با استرس مطالبو بیان کنن ممکنه این باعث شده باشه عدد رو اشتباه بگن یا منظورشون یک بخشی از کار با پیشرفت 65 درصدی مثلا بازگشایی مسیر یا زیرسازی های مسیر یا ... بالاخره مهم اینه که پروزه راه اهن در این دوره بالاخره رنگ اجرایی به خودش گرفت حالا چه 45 درصد چه 65 درصد تا قبلش فقط و فقط شعار بود ولی الان عملا داره در کارگاه راه اهن کارمیشه باور نداری خودتون برید ببینید 5-یک بار دیگه خبرو بخون جناب محسنی نگفتن همه 240 واحد صنعتی در دو شهرک صنعتی سبزوار مستقرن گفتن دو شهرک صنعتی سبزوار و نواحی صنعتی جوین وجغتای وخوشاب و داورزن که داره روشون کار میشه مثلا در خوشاب بخشی از پروزه کارخانه سیمان فرجاد به بهره برداری رسیده در همین دو دوره که ایشون در مجلس بودن این کارخانهه سرمایه گذاری شد 6-درباره کارخانه عظیم شیشه سازی هم باز باید بهتون بگم دکتر محسنی ادعا نکرده خودش داره این کارخونه رو میسازه بلکه کس دیگه ای سرمایه گذارش هست چیزی که مهمه اینه که در فضای همدلی شهرستان زمینه جذب سرمایه گذار فراهم اومده کارخونه شیشه هم باز واقعاوجود داره شما می تونی بری خودت ببینی درباره پالایشگاه و پتروشیمی هم درسته این یکی ازمواردیه که به انجام نرسید ولی همش که این نیست. تازه اونم تقصیر نماینده ها نیست که . به خاطر تحریم های شدیدی که کشورباهاش مواجه شد هزینه ساختش از هزینه ای که سرمایه گذار اول پیش بینی کرده بود خیلی بالاتر رفت. مثلا سرمایه گذار پیش بینی کرده بود همه ماشین های مورد نیاز پالایشگاه رو که باید از خارج وارد کشور بشه بافلان قیمت خریداری میکنه اما بعد به خاطر تحریم هابعضی ازماشین الان که اصلا دیگه مجوز ورود پیدا نکرد بعضی های دیگه هم قیمتش چندبرابر شد که در توان سرمایه گذار نبود 7- درباره فولاد چه طور شد نوبت به فولاد که رسید که کاراش پیشرفته به خوبی میگید نماینده دیگر نقش داشته ولی نوبت به پالایشگاه و پتروشیمی که میرسه میگید فقط محسنی؟ ببخشید مگه نماینده دیگر عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس نیست چرا درباره پالایشگاه و پتروشیمی همه انتظارتون ازمحسنیه؟ خود شما میدونی که پروزه پالایشگاه و پتروشیمی در اواخر دوره قبل مجلس مطرح شد یعنی اگر میخواست روش کاری صورت بگیره باید در این دوره صورت میگرفت که اقایون محسنی و سبحانی با هم در مجلس حضور دارن پس اگر کارش پیش نرفته فقط محسنی مقصر نیست اون نماینده دیگه هم باید جواب بده 8- نیروگاه سبزوارو اتفاقا اقای محسنی قبلا بارها اشاره کردن وگفتن ما از سردار احمدی مقدم که اصالتا سبزواری هم هستند و در شرکتی که قراربوده سرمایه گذارش نیروگاه باشه سردار احمدی مقدم صاحب نفوذ بودن انتظار داشتیم که در سرمایه گذاری و پیشرفت پروزه کمک کنن که هیچ کمکی نکردن نکنه شمافکر کردی باید کل نیروگاه برقو دکتر محسنی تنها احداث میکرده؟ 9- درمورد اخر گفتید این رشته سر دراز دارد. ببخشید کاش بی انصافی نمی کردید ویک مقدارم از اتفاقات خوب سبزوار دراین مدت میگفتید دانشکده و دانشگاه هایی که تاسیس شد یک نمونه اش دانشگاه فناوریهای نوین که بعضی از شهرای رقیبمون شاخ دراوردن فرهنگسرای امام رضا شهرستان شدن بخش های سبزوار که همه بانفوذ ذکتر انجام شد یک مقدرا منصفانه تر نقد کنید خداروقهرش نمیاد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما