بهره‌برداری از پایگاه‌های جدید اورژانس در سبزوار

معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار گفت: تا پایان امسال پایگاه‌های جدید اورژانس سبزوار به بهره برداری می‌رسد.
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید محمد میری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در یک‌هزار و 391 ماموریت تصادفی در سه ماهه نخست امسال در شهرستان سبزوار، موتورسیکلت سواران در این آمار نقش 50 درصدی داشته‌اند.

میری با بیان اینکه ماموریت‌های اورژانس سبزوار در بهار امسال 5 هزار و 120 واحد بوده است، افزود: از این تعداد 3 هزار و 729 ماموریت غیر تصادفی بوده که ماموریت‌های تصادفی عدد هزار و 391 را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه در 50 درصد آمار تصادفات شهرستان موتورسیکلت سواران نقش داشته‌اند، اظهار داشت: در این مدت روزانه حدود 52 ماموریت توسط پرسنل اورژانس شهرستان جهت ارائه خدمات به نیازمندان حوزه سلامت، انجام شده است.

میری با بیان اینکه در سه ماهه ابتدایی امسال 31 حادثه ویژه در شهرستان رخ داده که اقدامات لازم توسط پرسنل اورژانس شهرستان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در کل ماموریت‌های سه ماه نخست سال به 6 هزار و 195 هزار نیازمند ارائه خدمات شده ‌که 2 هزار و 123 مصدوم ناشی از تصادفات و مابقی بیمار بوده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 18 پایگاه اورژانس در سطح شهرستان، عنوان کرد: تا پایان امسال سه پایگاه دیگر در نوباغ شهرستان جغتای، جزندر شهرستان نقاب و نوده انقلاب از بخش خوشاب افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

میری با اشاره به پایگاه‌های ابراهیم آباد و بنقن، اظهار داشت: این دو پایگاه در برنامه توسعه پنجم قرار دارند که اجرای عملیات های مربوط به این دو برای سال آینده در دست اقدام است.

معاون فنی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی سبزوار با بیان اینکه با ساخت و تکمیل پایگاه‌ها در سال جاری و سال آینده پایگاه‌های موجود در برنامه چهارم و پنجم توسعه ساخته و به اتمام خواهد رسید، یادآور شد: دیگر مناطقی که ایجاد پایگاه در آن مناطق ضرورت دارد به وزارت معرفی شده است؛ که وزارت با مطالعه و انجام کارهای کارشناسی اولویت ساخت پایگاه در شهرستان را اعلام خواهد کرد.

میری در ادامه با اشاره به فعالیت 2 مرکز پیام در جوین و جغتای و یک دیسپچ در شهرستان سبزوار، گفت: 140 نیرو در مرکز مدیریت شهرستان مشغول به خدمات رسانی به نیازمندان هستند.

وی در پایان با اشاره به ارائه درخواست نیرو برای شهرستان تصریح کرد: نیروهای خدمات رسان در اورژانس سبزوار دارای تحصیلات آکادمیک دانشگاهی در رشته های کارشناسی پرستاری و هوشبری هستند.

منبع : تابناک

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما