ورود بخش خصوصی به تکمیل نیروگاه های ۵۰۰ مگابایتی سبزوار و تربت حیدریه

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از حمایت ۲۰ تا ۳۰ درصدی آستان قدس از پروژه های مهم این استان خبر داد و گفت: ورود بخش خصوصی به تکمیل نیروگاه های ۵۰۰ مگابایتی سبزوار و تربت حیدریه منجر شده است و تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری می رسد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد مقدوری ، نشست خبری گزارش عملکرد معاونت امور هماهنگی عمرانی با اصحاب رسانه را با خبرهایی از افزایش دما در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته آغاز کرد و گفت: استان ما در 20 روز اول تابستان سال جاری با افزایش دو درصد دمای هوا روبه رو شد و از آنجه که در سه ماهه اول سال 94 نیز  دمای 8/1 درجه نسبت به سه ماهه اول سال گذشته رشد داشته است بنابراین به طور میانگین مصرف آب و برق در خراسان رضوی به ترتیب 5 و 8 درصد افزایش داشته است.
او که در تصمیم خود مبنی بر عدم سیاه نمایی و ارائه واقعیت به مردم درباره مشکلات کمبود آب در 22 شهرستان خراسان رضوی به اصحاب رسانه پافشاری می کرد افزود: اتفاق های خوبی به صورت ملی برای مقابله با کمبود آب در خراسان رضوی انجام شده است که از آن جمله می توان به آغاز مطالعات تامین آب از سه کشور تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان برای انتقال آب به استان ما اشاره کرد، گرچه  به همزمان مطالعات انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور (که با کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند و استان ما نیز جزو آنها است)، تکمیل شده  و همه این فعالیت ها زیر نظر وزارت نیرو و اجرای شرکت آب و فاضلاب کشور صورت می گیرد.
کاهش 10 درصدی بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گذشته
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش 10 درصدی بودجه عمرانی کشور نسبت به سال گذشته اشاره و بیان کرد: اعتبارات ابلاغی کشور در حوزه امور عمرانی 355 میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به 320 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است بنابراین برای تکمیل پروژه های مهم استانی، همکاری و مشارکت مالی بخش خصوصی با برگزاری جلسات مختلف به عنوان یکی از راهکارهای اساسی مورد بررسی قرار گرفته و خروجی مناسبی را در پی داشته است.
مقدوری همچنین به آمار فعالیت های عمرانی در دستور کار استانداری که پیشرفت فیزیکی خوبی را داشته اند پرداخت و تاکید کرد: یکی از پروژه هایی که بخش خصوصی به آن ورود پیدا کرده، ساخت آزادراه مشهد، چناران و قوچان است که طی آن قرار شده 50 درصد دولت، 20 درصد انجمن شرکت های ساختمانی و 30 درصدد آستان قدس در آن مشارکت داشته باشند.
به گفته او، روزانه بیش از 26 هزار وسایل نقلیه در این مسیر تردد می کنند و پس از تکمیل بیش از 40 هزار مسکن مهر در شهر جدید گلبهار در حال ساخت، تردد وسایل نقلیه افزایش پیدا می کند.
البته مقدوری به پایان مرحله تملک و زیرسازی پروژه قطار شهری مشهد، گلبهار نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه مرحله مناقصات بین المللی این پروزه در فروردین سال جاری انجام و برنده آن مشخص شد و پس از آن باید مرحراحل بعدی مانند اختصاص بودجه، ریل گذاری، عملیات خاک برداری و ... انجام شود.
همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه های استانداری در حوزه جابجایی صنایع از محور غرب مشهد، تصریح کرد: این موضوع فعلا امکان پذیر نیست زیرا بیشترین منابع آبی استراتژیک دشت مشهد به همراه صنایع مهم استان ما در مسیر مشهد چناران (محور غربی) واقع شده است اما با توجه به دستور استاندار مبنی بر جابجایی برخی از صنایع به شهرک صنعتی این شهرستان، امیدواریم در آینده ای نزدیک این اتفاق رخ دهد و منجر به کاهش ترافیک در این مسیر شود.

منبع : قدس آنلاین

نظرت را بنویس
comments

همشهری

مگه کامپیوتره که میگین 500 مگابایتی مگاواتی شنیده بودیم ولی مگا بایتی ؟؟؟؟!!!rn
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما