نظر محمود دولت آبادی درباره بیانیه هسته ای وین:امیدوارم معاهده ای محترمانه و آبرومندانه به ثمر رسیده باشد

پس از پایان مذاکرات 12 ساله  هسته ای ایران با کشورهای 1+5 موجی از واکنش ها نسب به این رویداد مهم بین المللی  کشورمان برپا شده ا ست که محمود دولت آبادی نویسنده محبوب و برجسته سبزواری نیز  از جمله کسانی است که در این زمینه اظهار نظر  کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، محمود دولت آبادی که به آقای رمان ایران  مشهور است و عمدتا به خاطر جنبه های ادبی شخصیتش در ایران و جهان شناخته می شود، اما در عین حال یک صاحب نظر عرصه تئاتر و منتقد اجتماعی و سیاسی نیز هست.

محمود دولت آبادی هرچند از آن دسته بزرگانی است که در زادگاهش سبزوار به دلیل برخی کج فهمی ها و افراط گری ها و یا شاید به دلیل لج بازی و تعصب ورزی های یک اقلیت سیاسی بر سر مواضع منسوخ شده و قدیمی خود، در همه سال های گذشته سعی شده در مهجوریت و ناشناختگی قرار گیرد و با برچسب هایی نامربوط مورد بی مهری واقع شود، تا مثال بارزی از روحیه خودبدی و نخبه کشی بعضی از سبزواری ها باشد، اما در کل کشور خوشبختانه شخصیتی برجسته و قابل احترام است که حتی اندک مواضع و نظرات وی در زمینه های مختلف مورد توجه رسانه ها و خبرگزاری های رسمی و پرمخاطب کشور قرار می گیرد.

در مورد اخیر نیز، اظهار نظر  کوتاه محمود دولت آبادی مورد توجه خبرگزاری کار ایران (ایلنا) قرار  گرفته و بعد از آن ده ها سایت پرمخاطب خبری و تحلیلی دیگر نیز به انتشار آن پرداخته اند.

اسرارنامه در ادامه متن اظهارنظر این نویسنده برجسته سبزواری  را درباره  پایان مذاکرات هسته ای ایران در وین، به نقل از ایلنا منتشر  می کند:

پایان حصر ایران، آغاز فصل امید

از بن بست تحریم نجات یافتیم

امیدوارم این معاهده بتواند همه‌ی طیف‌های اجتماعی را قانع کند و جامعه‌ی ما از این بن‌بست تحریم نجات پیدا کند و مردم از این تنگدستی و فشار اقتصادی که می‌رود تا تباهی اخلاقی را به حد خود برساند؛ نجات دهد.

محمود دولت‌آبادی (نویسنده) توفیق در مذاکرات را موفقیتی بزرگ برای کشور به‌شمار آورده و از تلاش مردان دیپلماتیک ایران قدردانی کرد. او در یادداشت کوتاهی که به مناسبت توافقات هسته‌ای برای ایلنا نوشته؛ نجات از بن‌بست تحریم را مهمترین نتیجه توافقات عنوان کرده است. 

متن یادداشت دولت‌آبادی به شرح زیر است:

امیدوارم که معاهده‌ی محترمانه و آبرومندانه‌ای به ثمر رسیده باشد. پیش از این هم نوشته بودم تلاش برای صلح کار دشواری است و شهامت و یاری می‌طلبد.

در مسیر این مذاکرات روشن شده که نمایندگان کشور ما از این دو خصیصه برخوردار هستند و من که از دور ناظر این گفتگوها بودم به نظرم می‌رسد که این معاهده در همه‌ی بخش‌ها با توفیق همراه بوده باشد. توفیق هم برای ما و هم برای رضایت‌خاطر طرف‌های مقابل .

باز هم تکرار می‌کنم که امیدوارم این معاهده بتواند همه‌ی طیف‌های اجتماعی را قانع کند و جامعه‌ی ما از این بن‌بست تحریم نجات پیدا کند و مردم از این تنگدستی و فشار اقتصادی که می‌رود تا تباهی اخلاقی را به حد خود برساند؛ نجات دهد.

به امید آن روز.

محمود دولت‌آبادی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آیا این بار صدای محمود دولت آبادی مجوز می گیرد؟

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما