یک هنرمند خوشنویس سبزواری مقام برتر جشنواره ملتقی رمضان را در امارات متحده عربی کسب کرد

 

در روزهایی که مسئولان و هنرمندان سبزواری خود را برای برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی برگزار می کنند و خبرهای برگزاری  این جشنواره به صدر خبرهای هنری رسانه های شهرستان  آمده است، یکی از اساتید خوشنویس دیار سربداران، موفق به کسب موفقیتی بین المللی شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، استاد فرهاد شیرخانی که به تازگی در جشنواره ملتقی رمضان، امارات متحده عربی شرکت کرده است، جایزه 10 هزاردلاری این  جشنواره را به صورت مشترک با یک شرکت کننده اردنی به ارمغان آورده است.

پایگاه خبری تحلیلی سبزوارنگار، خبر این موفقیت را به شرح زیر منتشر کرده است:

 
 

      کسب مقام برتر هفتمین جشنواره ملتقی رمضان امارات متحده عربی توسط یک هنرمند سبزواری

 

سبزوارنگار/یک فرهنگی فرهیخته سبزواری مقام برتر هفتمین جشنواره ملتقی رمضان امارات متحده عربی را به دست آورد.

به گزارش مجله اینترنتی سبزوارنگار؛ فرهاد شیرخانی توانست از میان ۳۰خوشنویس برتر که از 12 کشور اسلامی در این مسابقات شرکت کرده بودند، مقام برتر هفتمین جشنواره ملتقی رمضان لخط القران الکریم در مجموعه دبی فستیوال امارات متحده عربی را به دست آورد.

علاوه بر ایران، خوش نویسان برتر کشورهای عراق، سوریه، مصر، ترکیه، الجزایر، یمن، اردن، پاکستان، عربستان سعودی، امارات و مالزی نیز در رشته های خطوط محقق، ثلث و نسخ در صفحات واحد در این جشنواره شرکت کرده بودند.

این جشنواره از با سابقه ترین و معتبرترین جشنواره های خوشنویسی قرآنی جهان محسوب می شود که همه ساله با سرمایه گذاری و برنامه ریزی بسیار جدی و هدفمند وزارت فرهنگ و جوانان امارات متحده عربی برگزار می شود.

فراخوان این دوره از طریق ایمیل به داوطلبین اعلام شد و افرادی که در رشته های خطوط محقق، ثلث و نسخ مهارت داشتند جهت ارسال پستی نمونه اثر اولیه فراخوانده شدند. سپس با بررسی و رأی هیأت داوران متشکل از استاد محمد اوزجای از ترکیه، استاد دکتر عبدالرزاق روضان بهیه از عراق و استاد عبیده صالح البنکی از سوریه تعداد سی کاتب قرآنی برای مرحله نهایی گزینش شدند تا در بخش حضوری کتابت کنند.

بنا بر این گزارش؛ احمد فارس عوض الله نفر برگزیده و برنده مبلغ 20هزار دلار مسابقات از کشور مصر شد و چهار جایزه 10هزار دلاری به طور مشترک به فرهاد شیرخانی از ایران، عادل فوزی احمد از اردن، محظوظ ذنون عبیدی از عراق و محمد صفرباطی از الجزایر اهدا شد.

منبع: سبزوارنگار

گفتنی است نام و معرفی استاد فرهاد شیرخانی در فهرست هنرمندان سبزواربزرگ که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه درحال گردآوری است، درج شده است. برای مشاهده این فهرست هم اکنون روی پیوند زیر کلیک کنید:

فهرست هنرمندان سبزواربزرگ

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما