پوستر و لوگوی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار رونمایی شد

پوستر و لوگوی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار طی مراسمی توسط رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه،محبوبه طبسی صبح امروز در یک نشست خبری پیرامون این جشنواره که با حضور شماری از اصحاب رسانه دیار سربداران برگزار شد، گفت: پوستر سیزدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی توسط علی نیکفر و لوگوی آن توسط نجمه بهنامی فر دو تن از هنرمندان شهرستان سبزوار طراحی شده است.

طبسی همچنین در این جلسه به ظرفیت های شهرستان سبزوار در زمینه هنر خوشنویسی اشاره کرد و گفت: تلاش ستاد اجرایی برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی معطوف به آن است که بتوانند امتیاز دبیرخانه دائمی برگزاری این جشنواره را برای سبزوار اخذ نمایند.

خبرگزاری های تسنیم  و ایرنا گزارش جلسه نشست خبری امروز رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار را پیرامون جشنواره خوشنویسی رضوی به شرح زیر منتشر کرده اند:

 

 سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار برگزار می شود

سبزوار - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی اوایل شهریور ماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.

محبوبه طبسی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این جشنواره سوم شهریورماه همزمان با شب سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع) با حضور اساتید برجسته کشور در سبزوار برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تاکنون 12 دوره در استان یزد و یک دوره در مشهد برگزار شده است ، افزود: این نخستین بار است که جشنواره خوشنویسی رضوی در یک شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به توان و ظرفیت های سبزوار نظیر برخورداری از اساتید ملی و بین المللی خوشنویسی، انجمن خوشنویسی با قدمت بیش از 23 سال و علاقه مندان و هنرمندان این رشته ، اظهار کرد: تلاش می کنیم با همکاری دستگاه های اجرایی سبزوار دبیرخانه دائمی جشنواره خوشنویسی ملی رضوی را به این شهرستان منتقل کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی، گسترش برنامه های فرهنگی هنری معصومین و الگوسازی تعالیم معصومین با استفاده از خوشنویسی عنوان کرد.

وی گفت: این جشنواره در محورهای احادیث و روایات حضرت امام رضا (ع)، اشعار و دلنوشته های شاعران و روایت منقول از معصومین در باره حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشنواره مزبور همچنین در بخش غیر رقابتی با دعوت از اساتید برجسته کشور و برگزاری نمایشگاهی از آثار و نیز بخش رقابتی شامل موضوعات هنرمندان شرکت کننده برگزار خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاه ، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی را از جمله برنامه های جانبی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی عنوان کرد.

وی افزود: هنرمندان می توانند تا دهم مرداد ماه نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه این جشنواره اقدام کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در پنج رشته خوشنویسی برگزار می شود و در هر رشته پنج نفر به عنوان برتر برگزیده می شوند.

در این نشست از پوستر سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی نیز رونمایی شد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

منبع: ایرنا

 

 رئیس ارشاد ‌سبزوار:
سیزدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی شهریورماه امسال برگزار می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: رئیس ارشاد ‌سبزوار گفت: سیزدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی شهریورماه در سبزوار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، محبوبه طبسی ظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، با بیان اینکه جشنواره ملی رضوی همزمان با میلاد حضرت معصومه و امام رضا(ع) و دهه کرامت در 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره از 25 مردادماه تا 4 شهریور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیزدهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی سوم شهریور ماه در شهرستان سبزوار برگزار می‌شود، افزود: برای نخستین بار این جشنواره در یک شهرستان برگزار می‌شود چراکه تا پیش از آن 10 سال در یزد و 2 سال در مشهد برگزار شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در فضای هنری شهرستان سبزوار فرصت مناسبی برای رشد و بالندگی و بهره بری هنرمندان سبزواری است، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ اسلامی، گسترش برنامه های فرهنگی هنری معصومین و الگوسازی تعالیم معصومین با استفاده از خوشنویسی است.

طبسی با اشاره به پیشرفت خوشنویسی در شهرستان سبزوار طی سالیان اخیر، گفت: وجود هنرمندان خوشنویس یکی از عواملی بود که سبب شد اداره ارشاد شهرستان برای میزبانی این دوره اقدام کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ‌سبزوار با بیان اینکه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در 3 محور احادیث و روایات امام رضا (ع)، اشعار و دلنوشته های شاعران و روایات منقول از معصومین در زمینه امام رضا(ع) برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره در کل در 2 بخش رقبتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

طبسی با بیان اینکه در بخش رقابتی هنرمندان تا 10 مرداد ماه مهلت ارائه آثار دارند؛ اضافه کرد: در بخش غیر رقابتی این جشنواره با دعوت از اساتید خوشنویسی برجسته کشور آثار آنان در سطح نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در 5 رشته برگزار می‌شود، عنوان کرد: در هر بخش 5 برگزیده خواهیم داشت که از آنان تقدیر می‌شود.

طبسی با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره از تیرماه شروع به کار کرده است، گفت: اطلاع رسانی برای بحث جشنواره از طریق سایت انجام شدخ و فراخوان ارائه آثار علاقه مندان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه سعی داریم با فراهم کردن مقدمات دبیرخانه دائمی این جشنواره را در شهرستان مستقر کنیم، تاکید کرد: گرچه برگزاری یک دوره این جشنواره در شهرستان بسیار ارزشمند است ولی هدف ما انتقال دبیرخانه دائمی این جشنواره به شهرستان سبزوار است.

منبع: تسنیم

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

توضیحات مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درباره جشنواره خوشنویسی رضوی در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

علی

سلام آقای دبیر جشنواره و سرکارخانم مدیر... این چجور پوستری برای یک جشنواره ملی هستش؟ واقعا این پوستر در شان کلمه ملی هستش؟ واقعا تو سبزوار طراح خوب نداریم ؟ یا نمیخواین هزینه کنید؟ یا...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تا کی میخواین تو همین سطح فکرتون رو نگه دارید؟ لطفا از اون بودجه هایی که میاد یکم خرج ظاهر کارتون کنید حداقل ببینن شبیه جشنواره ملی هستش.

نقاش

اون دیوار انتها نیاز به یه نقاشی داره مسئولین. بودجه‌اش نرسیده حتما.

مفتح

به این می شود گفت که برنامه ای مسئولین پیگیر آن می باشند که فکر و هدفی دارد. گرفتن دبیر خانه دائمی برگزاری آن در سبزوار. خسته نباشید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما