احمد برادران:۱۱ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام سبزوار اختصاص یافت‌

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سبزوار گفت: ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های نیمه تمام سبزوار اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، احمد برادران صبح امروز در جلسه شورای اداری سبزوار با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دولت یازدهم در سبزوار، اظهار داشت: در این زمینه 156 پرونده تشکیل و خوشبختانه رفع موانع شد.

وی با اشاره به سیاست و رویکرد دولت یازدهم در اجرای پروژه‌های نیمه تمام، افزود: حتی برخی پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی فنی ندارند بنا به اتمام آنهاست زیرا برای آنان تاکنون هزینه شده و نمی‌توان آنها را رها کرد و پروژه‌های زیر 50 درصد پیشرفت به بخش خصوصی واگذار می‌شود که این طرح در سبزوار نیز اجرایی شده است.

برادران با اشاره به اختصاص حدود 11 میلیارد بودجه شهرستان در سال 94، خاطرنشان کرد: این هزینه در 140 پروژه عمرانی نیمه تمام در سطح شهرستان هزینه می‌شود.

امام جمعه سبزوار نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه اسلام با سیاست مخالف نیست، گفت: اسلام با سیاست موافق و با سیاسی کاری مخالف است زیرا سیاسی کاری به نظام ضربه وارد می‌کند.

حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی اظهار داشت: افراد باید سیاست در همه زمینه‌ها را بدانند و این بدان معنی نیست که در سیاست دخالت کنند و اوضاع جامعه را بر هم بزنند.

وی با بیان اینکه هوی وهوس و آرزوهای دور و دراز نابود کننده و ویران کننده است، خاطرنشان کرد: دنیا و آخرت برای مسلمانان است و همه می‌توانند  بهترین دنیا و بهترین آخرت را داشته باشند اما به شرط این که به وظیفه واقعی خود و فرمان الهی عمل کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این جلسه با بیان اینکه بخش کشاورزی و منابع طبیعی بخش اعظمی از زمین های شهرستان را شامل می‌شود، افزود: 95 درصد مساحت زمین‌های شهرستان به کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص دارد.

منصور برغمدی با بیان اینکه حدود 63 هزار هکتار به کشاورزی و 850 هزار هکتار به بیابان‌ها و جنگل‌های شهرستان اختصاص دارد، اظهار داشت: بخش باغی 64 هزار هکتار، باغی 19 هزار هکتار و شهرستان 53 هزار هکتار از اراضی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به به اینکه محصولات اساسی سبزوار شامل گندم، جو، پنبه، زعفران، یونجه و زیره سبز است، خاطرنشان کرد: بیشترین مساحت زمین‌های شهرستان به مساحت 15 هزار هکتار را محصول جو شامل می‌شود که از محصولات مهم و اشتغالزا در شهرستان است.

وی با اشاره به کاهش مساح کشت پنبه در سبزوار، یادآور شد: این آمار از 9 هزار هکتار به 5 هزار و 500 هکتار در شهرستان رسیده که واردات پنبه یکی از دلایل آن است.

برغمدی با اشاره به اینکه کشت زعفران در سال‌های اخیر در شهرستان رشد داشته است، عنوان کرد: در بحث زعفران عدم رعایت اصول فنی در موقع کشت و کم آبی از مشکلات کشت این محصول است زیرا اغلب کشت کنندگان زعفران در ابتدا فکر می کنند که این محصول به آب نیاز ندارد.

وی با بیان اینکه پسته و انگور از مهمترین محصولات باغی شهرستان سبزوار است، اضافه کرد: سبزار در استان رتبه دوم تولید پسته را دارد و امیدواریم که با روند کنونی در چند سال آینده تولید این محصول در شهرستان بیشتر شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه این شهرستان در زمینه تولیدات گیاهی از میانگین استانی پایین تر است، ادامه داد: میانگین استان در زمینه تولیدات گیاهی 2.1 است که میانگین شهرستان 0.93 است.

برغمدی با اشاره به رتبه شهرستان در استان در زمینه تولید گوشت قرمز، افزود: در سطح شهرستان 350 راس دام سبک و یک هزار و 300 دام سنگین وجود دارد، که البته با توجه به پرورش بیش از 50 درصد شتر استان در سبزوار این شهرستان از پتانسیل خوبی در زمینه پرورش شتر دارد که باید از آن به درستی استفاده کنیم.

وی با اشاره به تولید 21 درصدی کوشت مرغ استان در سبزوار، اظهار داشت: شهرستان سبزوار همچنین با داشتن 115 استخر پرورش ماهی 2 منظوره رتبه یکپرورش ماهی در استان را دارد.

وی در پایان با اشاره به وجود 615 چاه عمیق، 999 قنات و 245 رودخانه در شهرستان سبزوار، خاطرنشان کرد: شهرستان سبزوار از حیث تعداد قنوات نیز در استان دارای رتبه یک است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ضرورت انتصاب مدیر بومی و متخصص در اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار

نظرت را بنویس
comments

جناب برادران .. فقط شعار؟؟؟؟؟ چه اتفاقی توی سبزوار انداختی؟
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما