به جای گرفتن بهای سنگین،

بنیاد مسکن به کسانی که قصد اقامت در روستاها را دارند، بها بدهد

دولت باید برای ماندگاری روستائیان در روستاها تلاش کند و زمینه هایی ایجاد کند تا افرادی که به شغل های کاذب در شهرها روی اورده اند به روستاها بازگردند و از مصرف کننده به تولید کننده تبدیل شوند .
خدمات دهی به افرادی که در حاشیه شهرها سکونت دارند چندین برابر افراد داخل روستاها برای دولت هزینه در بر دارد

وجود بنیاد مسکن و دخالت های نابجای این ارگان در روستاها باعث میشود تا افرادی که قصد بازگشت به روستاها را دارند نتوانند شرایط را مناسب برای سکونت در روستا را ببیند و از این رو نه تنها بازگشت از شهر به روستاها صورت نمیگیرد که مهاجرت معکوس را شاهد هستیم.
بهر حال دهیاری ها و مردم از دخالت های بنیاد مسکن رضایت ندارند و این ضربه بزرگ بر پیکره روستاها وارد خواهد نمود.
قطعا وضع مالی بنیاد مسکن از بسیاری از دهیاری های روستاهای منطقه بهتر است و با این حال بنیاد هنوز چشم به کسب درامد از مردم روستاهای فقیر و حتی زیر خط فقر را دارد .
مردمی که اکثریت به نان شبشان کار میکنند چه پول و درامدی دارند که بنیاد چشم به درامدزایی از بعضی از روستاها دوخته ؟
این عملکرد ضعیف فرمانداری سبزوار و عدم حمایت لازم از روستاها و دهیاری را میرساند که دهیاری ها حتی در روستای خود از کمترین اختیارات بهره مند نیستند .
چندین سال قبل جلو رشد جمعیت گرفته شد ان هم به گفته مسولین با کارشناسی ها و نظرات حساب نشده که الان نتیجه این کار احساس شده و دارند مردم را تشویق میکنند به فرزند اوری
بنده به عنوان یک مسول روستایی عرض میکنم درست همین مقوله در روستاها حاکم خواهد شد الان ادارات مختلف از جمله بنیاد مسکن برای فردی که میخواهد در روستا منزلی بسازد و زمینی در اختیار بگیرد طلب حق و حساب میکند و این را چند سال دیگر که روستاها خالی از سکنه خواهند شد انشالله  خواهند فهمید مسولین عزیز که باید حتی به کسی که قصد اقامت در روستا را داشته بها میداده اند نه بهایی بگیرند
البته ان زمان نوش دارو بعد از مرگ خواهد بود و قطعا تمام روستاهای منطقه با این رویه پیش رو و این مدل حمایت مسولین محترم از فرماندار محبوب و دوست داشتنی تا نمایندگان مجلس و بخشداران سرانجامی نخواهند داشت بجز نابودی و خالی شدن از سکنه .

منبع: روداب نیوز

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما