خبرهایی از آموزش و پرورش سبزوار:

روح الله مهری: انتخاب 30 درصد معلمان توسط مدیران انجام خواهد شد

انتخاب 30 درصد معلمان توسط مدیران انجام خواهد شد

در جلسه ای که با حضور اعضای شورای معاونین در محل آموزش و پرورش برگزارشد انتخاب 30 درصد معلمان مدارس متوسطه اول را برعهده مدیران قرار گرفت .
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار بر اساس این خبر در راستای افزایش اختیارات مدیران مدارس ، انتخاب 30 درصد معلمان در واحدهای آموزشی متوسطه اول بر عهده مدیران گذاشته شد.
مسئول اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش سبزوار ادامه داد: بر این اساس با توجه به اختیارات داده شده به مدیران ، سطح انتظارات مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز از آنان در راستای آموزش با کیفیت افزایش خواهدیافت .
روح اله مهری افزود: با توجه به تصمیمات صورت گرفته در معاونت آموزش ابتدایی ،در این مقطع تنها مدیران مجاز به انتخاب معلمان پایه اول مدارس خود هستند که باید شرایط لازم از جمله گذراندن دوره های آموزشی را نیز کسب کرده باشند .
وی ادامه داد: در دیگر پایه ها نیز معلمان با توجه به دوره های گذرانده به صورت تخصصی و پایه ای سازماندهی خواهند شد.
روح اله مهری ادامه داد: با توجه به ورود نیروهای سایر مقاطع به مقطع ابتدایی ، پایه های پنجم و ششم نیز به صورت تخصصی سازماندهی خواهد شد.

 

دانش آموزان سبزواری در در جشنواره جوان خوارزمی خوش درخشیدند.

سه دانش آموز سبزواری توانستند به عنوان منتخبین استان خراسان رضوی در جشنواره جوان خوارزمی به مرحله کشوری راه پیداکنند.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار با بیان این مطلب افزود: دانش آموران فاضله شمس آبادی در طراحی ، خلاقیت و ایجاد بافت های رنگی ، مصطفی عیدی در بازی رایانه ای "مبارزه برای حقیقت" و محمد سنگ سفیدی با طرحی با عنوان "پاییز مگر رفته که برگردد" توانستند به عنوان منتخبین مرحله کشوری در استان معرفی شوند.
سید رضا خاتم پور ادامه داد: این تعداد منتخب کشوری از بین 9 نفر دانش آموز راه یافته سبزواری به مرحله استانی بوده اند.
وی خاطر نشان کرد : دانش آموزان علی آزاد منجیری ، امید درخشانفر، محدثه طریقتی ثانی ، مصطفی عیدی ، مهران نخعی ، فاطمه شمس آبادی ، فاضله شمس آبادی ، محمد سنگ سفیدی ، عاطفه توکلی خواه ، راضیه سنگ سفیدی ، عاطفه توکلی خواه در طرح های جعبه کم گیر ، تفکیک دانه آفتابگردان ، بازی رایانه ای ، آبیاری هوشمند، طراحی و خلاقیت و ایجاد دریافت رنگ ، تخته آموزشی جدید، پاییز مگر رفته که برگردد، دستگاه گرده جمع کن و دستگاه تشخیص و ترکیب رنگ ها به عنوان منتخبین استان معرفی شده بودند.
وی افزود: این طرح ها در زمینه علوم تربیتی ، پزشکی ، کشاورزی ، رایانه ، منابع طبیعی ، شیمی ، نانوتکنولوژی ،ادبیات فارسی ، شعرکوتاه بوده است .
خاتم پور با اشاره به گروههای 16 گانه جشنواره جوان خوارزمی در سبزاور ادامه داد: پژوهش سرای دانش آموزی اسرار 60 طرح ارائه شده را برای بررسی و داوری انتخاب کرده بود.


************


نایب قهرمانی دو دانش آموز سبزواری در مسابقات کشتی کشور

دو دانش آموز سبزواری توانستند در مسابقات کشوری در رشته کشتی که در شهرخرم آباد استان لرستان برگزار شد افتخار آفرینی نمایند.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار سجاد حسین آبادی توانست در گروه نونهالان با حضور 26 کشتی گیر با غلبه بر حریفان خود از استانهای آذربایجان شرقی ، لرستان ، قم ، تهران و یزد به مسابقه پایانی راه پیدا کند
بر اساس این خبر این دانش آموز سبزواری در مسابقه پایانی مغلوب نماینده استان خوزستان شد و به مقام نایب قهرمانی دست یافت .
این خبر می افزاید ؛ محمد رضا احمد آبادی دیگر دانش آموز سبزواری نیز توانست در مسابقات پهلوانک ها که با حضور 30 شرکت کننده از استانهای کشور برگزار شد مقام نایب قهرمانی را بدست آورد .
این خبر می افزاید : این کشتی کیر سبزواری نیز با کشتی گیرانی از استانهای کرمانشاه ، گیلان ، فارس وتهران به رقابت پرداخت و در مسابقه پایانی مغلوب شرکت کننده استان لرستان شد و به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

************

پنجمین دوره مهارتهای تدریس در سبزوار آغاز شد

پنجمین دوره مهارتهای تدریس فراگیران و شاغلین مدارس غیر انتفاعی و آموزشگاههای آزاد سبزوار آغاز شد.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در جمع فراگیران مهارتهای تدریس گفت : تعلیم و تربیت بستری را فراهم می نماید که همه استعداهای آدمی در آن رشد نمایند .
دکتر مرتضی بینش افزود : هدف از برگزاری این دور ه ها کسب صلاحیت های شغل معلمی است چون معلمی جزء مشاغل حساسی است که بایستی تمامی صلاحیت های علمی اخلاقی فنی آنر فرا گرفت .
وی همچنین گفت : حساسیت شغل معلمی بیش از تخصص و رشته تحصیلی است معلم خوب با رفتار، منش و اخلاق خود بستر و زمینه رشد آیندگان را فراهم می کند.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار ابراز امیدواری کرد که در پایان دوره فراگیران به صلاحیت های اخلاقی اعتقادی ، اجتماعی ، علمی ، هنری و زیستی بدنی دست یابند.
وی ادامه داد نظام آموزش پرورش نبایست تک بعدی باشد و و به جنبه صرف آموزش بپردازد بلکه رویکرد جدید کسب مهارتهای زیستن ، اخلاق ، اجتماعی ، قوانین شهروندی و ..می باشد.
وی افزود : معلمان بایستی بیشتر به بیداری ذهن ، پرسشگری و تسهیل کننده ظرفیت رشد دانش آموزان بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به سیاست های وزارت آموزش و پرورش در کاهش تعداد نیرو های این وزارت خانه خاطر نشان کرد : بیش از 200 هزار نفر تعدیل نیرو در این وزارت خانه صورت خواهد گرفت گه البته این تعداد با بازنشستگی معلمان انجام خواهد شد .
وی در عین حال گفت: متاسفانه عدم ساماندهی نیرو در رشته های مختلف باعث شده تا در برخی رشته های متوسطه اول و دوم با مازاد نیرو مواجه باشیم و در مقطع ابتدایی با کمبود نیرو روبرو هستیم .
وی افزود : بخشی از بار آموزش دانش آموزان این شهزستان بر عهده موسسات غیر انتفاعی و آزاد است که با حضور معلمان آزاد در این مدارس انجام می شود
این مسئول با اشاره به روند ااستخدام در آموزش و پرورش که تنها از مجرای دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد درعین حال تاکید کرد : کمبود معلم در آموزش و پرورش باعث شدن تا 5 هزار نفر با مدرک لیسانس به بالا و در رشته های مورد نیاز طی هفته جاری و با اطلاع رسانی از سوی وزارت آموزش و پرورش و طی یک پروسه آموزشی به استخدام آموزش و پرورش درآیند.
وی با اشاره به سهمیه 800 نفری استان در استخدام خاطر نشان کرد : به رغم کمبود نیرو در شهرستان سبزوار این استخدامی شامل سبزوار نبوده و تنها تعدادی در شهرستانهای تابعه به کارگیری خواهند شد.
شایان ذکر است این دوره آموزشی به مدت 9 روز در محل مرکز آموزشی فرهنگیان برگزار خواهد شد که حدود 180 فراگیر طی این دوره مهارتهای تدریس را فرا خواهند گرفت.

************

مصوبات مجمع خیرین مدرسه ساز سبزوار اعلام شد

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان سبزوار از تشکیل سومین نشست این مجمع خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار علی مهری با بیان این مطلب افزود: تشکیل این جلسه در راستای اهداف مجمع و هماهنگی بیشتر با خیرین در ار مدرسه سازی بوده است .
وی خاطر نشان کرد: تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز می تواند بازوی توانمندی برای جذب کمک های خیرین در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری باشد .
وی در ادامه با اشاره به واگذاری زمین از سوی ستاد سکونت گاههای غیر رسمی برای احداث دو واحد اموزشی در شرق کال عیدگاه و جنوب نیروگاه خاطر نشان کرد : متاسفانه مدعیانی برای این زمین ها پیدا شده اند که با تشکیل شورایی مرکب از شهرداری ، فرمانداری ، آموزش و پرورش سعی در حل آن خواهند داشت .
در ادامه این جلسه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان سبزوار نیز در سخنانی اخذ حق عضویت از اعضای مجمع را در ساماندهی خیرین مهم دانست و گفت: رونق بخش به فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز و همچنین هزینه های جاری این مجمع از دیگر اهداف دریافت حق عضویت خواهد بود .
حسین بهر آبادی با اشاره به نبود وسیله نقلیه در این مجمع خاطر نشان کرد: با تصویب این مجمع و با مشارکت خیرین سعی در خرید یک دستگاه خودرو پژو پارس خواهیم کرد .
وی همچنین اظهار کرد: در راستای نظارت بیشتر در امر مدرسه سازی و حفظ کرامت خیرین نقدینگی های خیرین به حساب مجمع واریز و سپس در اختیار پیمانکاران قرار خواهد گرفت .
حسن محرابی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز با گزارشی اجمالی از روند کارهای صورت گرفته در مجمع اظهار کرد : مدیریت آموزش و پرورش سبزوار آمادگی لازم برای همراهی این مجمع در امر مدرسه سازی خواهد داشت .

************

دانش آموزسبزواري به مرحله پاياني جشنواره بين المللي امام رضا (ع) راه يافت

یک دانش آموزسبزواري توانست به مرحله پاياني جشنواره بين المللي امام رضا (ع) راه يابد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار ،دانش آموز ،مليكا در قدمي ازآموزشگاه آزادي شهرستان سبزوار به مرحله پاياني جشنواره بين المللي امام رضا (ع)راه يافت
كار شناس فرهنگي هنري آموزش وپرورش سبزوار با اعلام این خبر افزود:جشنواره هشتمين خورشيد ولايت در رشته هاي مختلف فرهنگي هنري از سوي بنياد فرهنگي آستان قدس رضوي در سطح بين المللي هر ساله بر گزار مي شود
محمد اسماعيلي افزود: خوشبختانه همه ساله دانش آموزان سبزواري حائز رتبه هاي مختلف مي گردند كه سال گذشته در رشته خوشنويسي (نستعليق) وامسال در بخش دلنوشته ها دانش آموز مليكا درقدمي از آموزشگاه آزادي دوره دوم ابتدايي به بخش پاياني راه پيدا كرده است
وي افزود : از سوي بنياد فرهنگي آستان قدس رضوي جهت تشویق این دانش آموز وی به همراه خانواده اش در روز ولادت امام رضا (ع) در مراسم پاياني اين جشنواره در مشهد مقدس حضور خواهند یافت .

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

خبرهایی از آموزش و پرورش سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما