گلایه شهردار سبزوار از شایعه سازی بعضی رسانه های محلی

پایگاه خبری تحلیلی سبزوارآنلاین پس از حدود یک سال تعطیلی از روز گذشته با انتشار چند خبر و گزارش مجدداً آغاز به کار کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه سبزوارآنلاین که تحت مدیریت رضا قدیریان از خبرنگاران و فعالان رسانه ای با سابقه سبزوار مدیریت می شود، در یکی از نخستین مطالب دور جدید فعالیتش، اظهارات شهردار سبزوار درباره جلسات اخیر سازمان بازرسی از شهرداری سبزوار را منعکس کرده است.

محمدعلی طالبی اما در این اظهارات به ابراز گلایه از برخی اصحاب رسانه سبزوار پرداخته است که بعضی از مطالب منتشره آن ها از صحت کافی برخوردار نیست و تحلیل های برخی رسانه های محلی، تحلیل های شخصی است.

گفتنی است،طالبی از معدود مدیران سبزوار است که از ابتدای شروع به کارش در شهرداری سبزوار از فروردین 93 تا کنون تقریبا ارتباط خوب و مستمری با اصحاب رسانه دیار سربداران داشته و تا کنون 5 نشست خبری با حضور اکثر خبرنگاران رسانه های مستقر در سبزوار برگزار کرده و خارج از آن نیز در موقعیت های مختلف به سئوالات خبرنگاران پاسخگو بوده است در حالی که بعضی دیگر از مسئولان شهرستانی از جمله فرماندار سبزوار تا کنون از برگزاری نشست های خبری با اصحاب رسانه سبزوار طفره رفته اند.

با این حال این اظهارات طالبی در آستانه 17 مرداد روزخبرنگار نشان می دهد، شهردار از عملکرد برخی رسانه های محلی سبزوار که به گفته او بعضی شایعات را پیرامون عملکرد شهرداری به وجود می آورند، چندان راضی نیست و همین موضوع ممکن است سرآغاز ایجاد فاصله بین شهردار کنونی سبزوار با خبرنگاران و اصحاب رسانه باشد.

اسرارنامه در ادامه متن کامل اظهارات شهردارسبزوار درباره فعالیت رسانه های محلی را به نقل از سبزوارآنلاین منتشر می کند:

دکتر طالبی:
شایعات مطرح شده درباره تخلفات و رسیدگی سازمان بازرسی را به شدت تکذیب می کنم/ رسانه ها تحلیل شخصی نکنند

شایعات مطرح شده درباره تخلفات و رسیدگی سازمان بازرسی را به شدت تکذیب می کنم رسانه ها تحلیل شخصی نکنند [اخبار سبزوار] شهردار سبزوار شایعات مطرح شده درباره تخلفات و رسیدگی سازمان بازرسی را رد کرد.
دکتر طالبی  امروز صبح در حاشیه نشست منطقه ای بانوان سبزوار بزرگ در گفتگو با سبزوار آنلاین  درباره حضور اداره سازمان بازرسی در شهرداری سبزوارگفت: حضور اداره بازرسی در شهرداری یک بازدید عادی و به درخواست خودمان انجام گرفته است.
 وی باتاکید بر اینکه بازرسی در شهرداری نشده و نمی شود تمام شایعات مطرح شده در محافل  و سایت ها منتشر شده را  به شدت تکذیب کرد.
دکتر طالبی افزود: سازمان بازرسی کشور بر اساس وظایف قانونی از همه سازمان ها و دستگاه ها بازدیدهای دوره ای انجام می دهد و حضور دیروز  سازمان بازرسی به شهرداری سبزوار یک بازدید دوره ای بوده که با نگاه آموزشی انجام گرفته است.
وی ادامه داد: شهرداری از نظر نیروی انسانی و فعالیت اقتصادی یک دستگاه بزرگ محسوب می شود  و رفت و آمد و نشست های سازمان بازرسی جهت یادآوری  مسائل آموزشی به مدیران جدید یا مدیرانی که برخی  موارد را فراموش کردهاند طبیعی است.
شهردار سبزوار تاکید کرد: حضور اداره بازرسی در شهرداری سبزوار یک بازدید عادی بوده و من به شدت تمام شایعاتی که محافل و سایت ها  منتشر شده را به شدت تکذیب می کنم. طالبی خاطر نشان کرد: استنباط بنده از برخی مطالب منتشر شده در سایت ها و رسانه های محلی تحلیل شخصی است.
دکتر طالبی با اشاره به اینکه رسانه ها باید به تقدس قلم و رسالت خود متعهد باشند  با ابراز گلایه اظهار داشت: نباید خبری که نظر منشاء آن را جویا نشده ایم منتشر شود. بنده  به شدت نگرانم که اینگونه موارد تشویش اذهان عمومی است.
شهردار سبزوار در ادامه در پاسخ به سوال تخلفات مطرح شده در دفتر سرمایه گذاری و مزایده میدان دام و احشام گفت: اینها در دست پیگیری است و نمی توان تا زمانی که تعیین تکلف شود تائید یا تکذیب کرد.
وی همچنین درباره اظهار نظر یک مسئول که تخلف دفتر سرمایه گذاری را یک موضوع حراستی اعلام کرده بود گفت: حراست به عنوان یک واحد  پیشگیری کننده  همیشه ورود داشته، دارد و خواهد داشت منتهی موضوعی که طرح می شود تا صحت آن تائید نشود جالب نیست برای اشخاص یا مجموعه اظهار نظر کرد.
دکتر طالبی در پایان علت توقیف حساب شهرداری را به برگزاری یک نشست خبری ویژه و تخصصی با خبرنگاران موکول کرد و در اظهار نظر کوتاه گفت: توقیف حساب شهرداری از سوی مراجع قضائی مربوط به  2 پرونده  متعلق به دوره زمان مسئولیت مهندس سیاوش پور و حسینی بوده است که فرآیند رسیدگی آن در دادگاه طی سال های گذشته شده و قبل از اینکه بنده شهردار شوم محکومیت شهرداری قطعی شده است و اجرای احکام برای اجرا حکم چندین بار مراجعه کرده که با تعامل با طرف حاکم پرونده و شرایطی که با دادگستری فراهم شد به تاخیر افتاده بود.

منبع: سبزوارآنلاین

نظرت را بنویس
comments

رضا

خبرنگارها و مسئولین باید هر کدوم به جای خودشون احترام خودشونو رعایت کنن و جایگاهشونو حفظ کنن انصافا دکتر طالبی از اول که اومده رو کار شهردار خوبی بوده و ارتباط خوب ی با خبرنگارا داشته ولی بعضی ازخبرنگاران به اعتمادی که بهشون میشه لطمه میزنن

نزدیک انتخاب شد باز برخی وبلاگ نویسان کارشان را شروع کردند

ناراحت نشيد ها ولي تحليل قبل از خبرتون آبکي بود

خیر - بر خلاف تحلیل شما اصلا فکر نکنم انتقاد طالبی به بعضی خبرنگارا باعث بشه شیوه شو تغییر بده پشت کردن به خبرنگارا مرگ یک مسئوله طالبی اینقدر تجربه داره که چنین اشتباهی نکنه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما