حمید سبزواری پدر شعر انقلاب است/ شاعری وارسته با اخلاقی شایسته

خبرگزاری شبستان: براتی پور اشعار حمید سبزواری را در مسیر انقلاب و دستاوردهای انقلاب شکوهمند دانست و گفت: استاد سبزواری با حضور و اشعار خود مسیر را برای شاعران مشخص کردند.

عباسعلی براتی پور از شاعران پیشکسوت کشورمان در مورد تاثیرگذاری حمید سبزواری بر شعر انقلاب به خبرنگار خبرگزاری  شبستان گفت: استاد حمید سبزواری را می توان پدر شعر انقلاب قلمداد کرد. ایشان قبل از پیروزی انقلاب فعالیت داشتند و نقش زیادی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. اشعار و سروده های استاد حمید سبزواری موثر و شناخته شده است. ایشان شعری در مورد ورود امام خمینی (ره) سرودند و  به محض ورود امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد سرود ماندگار "خمینی ای امام " اجرا شد.

 براتی پور با بیان اینکه استاد سبزواری نقش بسیار زیادی در ایجاد و تکامل شعر انقلاب دارند، اظهار داشت: این نقش هنوز هم ادامه دارد و ایشان در مقاطع مختلف انقلاب اشعار متناسب می سرایند. در زمان جنگ نیز اشعار و سروده های زیادی گفتند که بسیار اثرگذار بود.

 وی با اشاره به حضور حمید سبزواری در جلسه دیدار شاعران با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در جلسه ای که امسال شاعران خدمت مقام معظم رهبری رسیدند، حضرت آقا فرمودند" در 90 سالگی هم می شود شعر گفت" و نظر ایشان به حمید سبزواری بود زیرا استاد سبزواری ابتدا شعر کوتاه خواندند و سپس حضرت آقا این جمله را فرمودند.

 این شاعر پیشکسوت با اشاره به خصوصیت اخلاقی برجسته حمید سبزواری عنوان کرد: استاد سبزواری مردی متین و صبور همراه با متانت و سعه صدر است. من سفرهای زیادی با ایشان داشتم و با هم به شهرهای مختلفی رفتیم. ایشان از نظر اخلاقی بسیار بسیار مرد وارسته و شایسته ای است.

 براتی پور حمید سبزواری را الگوی شاعران دانست و افزود: استاد سبزواری بر شاعران تاثیرگذار هستند زیرا یک استاد و معلم برای شاعران محسوب می شوند و اشعار فخیمی دارند. ایشان با سروده ها و اشعار خود و شرکت در مجامع مختلف به شاعران این الگو را دادند که در چه مسیری شعر بگویند. اشعار استاد سبزواری در مسیر انقلاب و دستاوردهای انقلاب شکوهمند بوده است.

گفتنی است، حمید سبزواری متولد ۱۳۰۴ سبزوار است. وی ابتدا به شغل معلمی مشغول بود. بعد از حوادث مرداد ۳۲ از آموزش و پرورش اخراج و سپس كارمند بانك بازرگانی (بانك تجارت پس از انقلاب) در تهران شد و سپس به شاعری روی آورد. شعر سبزواری، به اعتقاد بسیاری شناسنامه زمانمند انقلاب است، زیرا كمتر حادثه یا رویدادی است كه انعكاسی از آن درشعر او نباشد. شاعر با حساسیت ویژه خویش، هر رویداد مهم تاریخ معاصرایران رابا گل واژه‌های شعرش درحافظه زمانه نقش كرده است تا آیندگان از یاد نبرند كه نسل گذشته در چه شرایط دشواری از آرمان‌ها و انقلابش دفاع كرده است.چندی پیش همسر این شاعر انقلابی و متعهد از مردم خواست تا برای سلامتی‌ حمید سبزه واری دعا كنند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بیماری آلزایمر حمید سبزواری تشدید شده است / برای شاعر انقلاب دعا کنید

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما