رئیس اداره ارشاد سبزوار:

انجمن خوشنویسان سبزوار جزو انجمن‌های برتر کشور شناخته می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار گفت: انجمن خوشنویسان سبزوار به عنوان یکی از انجمن‌های برتر کشور شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محبوبه طبسی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار اظهار داشت: این جشنواره از جمله جشنواره‌های ملی امام رضا (ع) است که زیر نظر بنیاد بین‌المللی حضرت رضا (ع) و برای نخستین‌بار در این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه شهرستان سبزوار میزبان برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی سلسله جشنواره امام رضا (ع) در کشور شده است، گفت: این جشنواره فقط در مراکز استان‌ها و به صورت سالانه برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های غنی وجود اساتید بزرگ خوشنویسی در شهرستان، دبیرخانه جشنواره در سبزوار مستقر  شد.

طبسی با بیان اینکه وجود انجمن خوشنویسان سبزوار به عنوان یکی از انجمن‌های برتر کشور و جایگاه تاریخی شهرستان در حوزه فرهنگ و ادب دلیل میزبانی ما در این جشنواره است، گفت: انجمن خوشنویسان سبزوار در طول مدت فعالیت خود بیش از 5 هزار شاگرد و 60 استاد خوشنویسی را تقدیم جامعه هنری کرده است و ظرفیت برگزاری این جشنواره را دارد.

در ادامه این جلسه دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار با بیان اینکه در گذشته میزبانی جشنواره‌های استانی به شهرستان داده می‌شد، خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره از 25 تیرماه در سبزوار مستقر شده که با تلاش صورت گرفته در مدت 15 روز از اعلام فراخوان دبیرخانه، 400 اثر فاخر از هنرمندان عرصه خوشنویسی کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

سید نورالله رضوی با بیان اینکه این جشنواره سوم شهریور ماه امسال به مدت دو روز برگزار می‌شود،ادامه داد: در حاشیه این جشنواره دو نمایشگاه از آثار هنرمندان در مدت 10 روز به صورت عمومی و تخصصی برگزار می‌شود که مردم نیز بتوانند از هنر این بزرگواران بهره کافی ببرند.

رضوی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مزیت‌های برگزاری این جشنواره حضور اساتید بزرگی چون استاد امیرخانی به عنوان داور در آن است، عنوان کرد: مزیت مهم دیگر این جشنواره حضور اساتید بزرگ خوشنویسی سبزوار در کنار اساتید کشوری به عنوان داور در مراحل مختلف برگزاری جشنواره است.

در ادامه این نشست نیز فرماندار سبزوار با اشاره به برگزاری این جشنواره در شهرستان اظهارداشت: برگزاری این جشنواره در نشان دادن ظرفیت‌های غنی فرهنگی و هنری شهرستان موثر و مهم است.

احمد برادران با بیان اینکه هنر جایگاه مهمی در ابعاد مختلف نظام اجتماعی دارد، تصریح کرد: شهرستان سبزوار یکی از مهم‌ترین شهرستان‌هایی است که در زمینه هنر دارای اساتید بزرگی است که در عرصه‌های ملی، استانی و شهرستانی شهره هستند.

برادران بابیان اینکه امروز دولت با نگاه دولتی شدن فرهنگی مخالف است، ادامه داد: نگاه رئیس‌جمهور در حوزه فرهنگ بسیار گسترده است و در این زمینه نگاه فرهنگی شدن دولت است.

وی با بیان اینکه دولت نسبت به حوزه فرهنگ نگاهی اخلاق‌مدارانه، اسلامی، ارزشی و اعتقادی دارد، گفت: ما باید با این نگاه، حامی هنرمندان و هنر فاخر آنان باشیم و با زبان مودت و مهربانی با آنان رفتار کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بازدید احمد برادران از دبیرخانه سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما