استاد علی طوسی:

آثار رسیده به سیزدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی در سبزوار از نظر کیفی از سطح بالایی برخوردار است

وبسایت جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار:

استاد طوسی دبیرتخصصی سیزدهمین  جشنواره خوشنویسی رضوی  درباره سطح آثار رسیده به جشنواره گفت: سطح آثار رسیده بسیار مطلوب است  که این سطح مطلوب نشان‌دهنده حُسن تشخیص، معرفت و بصیرت هنرمندان خوشنویس است از طرفی  دقت نظر و برگزیدن  مضامین  از طرف هنرمندان بسیار خوب بوده است و با توجه به سبقه دینی و مذهبی این جشنواره خوشبختانه  آثار  از لحاظ مضامین فوق‌العاده عمیق و عالی است.

دبیر تخصصی جشنواره  خوشنویسی عنوان کرد: در جشنواره‌ها طبق روال معمولی که وجود دارد، آثار ارسالی در دو مرحله داوری می‌شود؛ یک داوری اولیه و دیگری داوری نهایی است که قبل از این داوری‌ها کارها ایمیل می‌شود یعنی تصویر اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود و از میان تصاویر ارسالی یک سری از آثار برگزیده شده و به صاحبان آثار اطلاع داده می‌شود که اصل آثار را ارسال کنند.

وی ادامه داد: کارهایی که قابلیت برتری را دارند برای داوری نهایی انتخاب می شوند  و بنابر سیاستی که شورای سیاستگذاری جشنواره مد نظر قرار می‌دهد تعدادی از آثار ارسالی را به عنوان نفرات برگزیده و تعدادی را نیز به عنوان تقدیری در جشنواره معرفی می‌کند.

علی طوسی  با اشاره به رشته‌های سیزدهمین  جشنواره رضوی مبنی بر نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته‌نستعلیق و خط تحریری گفت: در جشنواره رضوی کنار خطوط نسخ، ثلث و... خط تحریری را هم گنجانده‌ایم. از این رو خوشنویسی با خودکار نیز در همین راستا مورد توجه و استقبال دوستانی که در عرصه خط تحریری کار می‌کنند قرار گرفته و آثار بسیار زیادی در رشته تحریری مورد کارشناسی قرار می‌گیرند که این آثار نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بیش از 400 اثر به سیزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در سبزوار ارسال شده است

نظرت را بنویس
comments

خادم الشهدا

سلام خداقوت جایگاه وبلاگ نویسان در روز خبرنگار کجاست؟ khademoshohada1.blogfa.com/page/100-73 یاعلی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما