فرمانده انتظامی سبزوار خبر داد

رشد 27 درصدی امنیت در سبزوار

فرمانده انتظامی سبزوار از رشد 27 درصدی امنیت در این شهرستان خبر داد و گفت: در سه ماه گذشته بیش از 100 معتاد پر خطر در سبزوار جمع‌آوری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، سید محمد هاشم‌زاده هاشمی ظهر امروز در نشست تجلیل از اصحاب رسانه با اشاره به رشد 27 درصدی امنیت در سبزوار اظهار کرد: امروز در اکثر مراکز استان‌ها از رشد یک درصدی امنیت صحبت می‌شود و این در حالی است که ما در شهرستان سبزوار شاهد کاهش 27 درصدی جرائم هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما در نیروی انتظامی برخورد با معتادین پرخطر است، تصریح کرد: از دیدگاه ما معتاد یک مجرم بالقوه است که اعمال و رفتارهای او تحت نظر مواد مخدر است و زمانی که اعمال او به فعلیت برسد در حقیقت جرم انجام شده است.

فرمانده انتظامی سبزوار با بیان اینکه در سه ماه گذشته بیش از 100 معتاد پر خطر در شهرستان جمع‌آوری شده‌اند، تصریح کرد: این معتادین پس از جمع‌آوری تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد می‌شوند و در صورتی که رفتاری پرخطر داشته باشند تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف نیروی انتظامی برخورد با موتورسواران متخلف است، اعلام کرد: اولویت ما برخورد با موتورسوارانی است که در شهرستان با ایجاد صداهای ناهنجار و حرکات مجرمانه در نظم عمومی اخلال می‌کنند و پس از آن برخورد با کسانی است که کلاه ایمنی و مدارک همراه ندارند.

هاشم‌زاده هاشمی با اشاره به اجرای طرح پارکبان محله در سطح شهر سبزوار یادآور شد: یکی از مشکلات ما در شهرستان مسئله مسکن مهر است که متاسفانه در این زمینه به خوبی تدبیر نشده و ما هم در راستای وظیفه ذاتی که داریم طرح پارکبان محله را در شهرستان اجرایی کرده که تا 10 روز آینده این طرح در سطح شهرستان سبزوار اجرایی می‌شود.

فرمانده انتظامی سبزوار با اشاره به جرائم رایانه‌ای و فضای مجازی نیز اضافه کرد: جرائم رایانه‌ای و فضای مجازی به طور کامل قابل کنترل نیست اما ما در پلیس فتای سبزوار با توجه به برنامه‌ریزی‌ها جرائمی که به این واحد اعلام می‌شود را پیگیری و با مجرمین برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود سکونتگاه‌های غیر رسمی در این شهرستان یادآور شد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در شهرستان مسئله سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌نشین است که در این زمینه پیش‌بینی‌های خاصی را برای این مناطق کرده‌ایم که یکی از از آنها استقرار دو کانکس پلیس در این مناطق است.

وی با بیان اینکه مسئله چادرنشین‌ها از مهم‌ترین نگرانی ما در شهرستان است، گفت: تعداد 16 خانواده چادرنشین در سبزوار شناسایی شده‌اند که ما این موضوع را در شورای تامین شهرستان مطرح کرده‌ایم و قرار است تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

هاشم‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ها مهم‌ترین رکن در برخورد با شایعات هستند، گفت: در این زمینه نیروی انتظامی در کنار رسانه‌هاست و آنان را یار و یاور خود می‌داند و ما انتظار داریم در فضایی که شایعات مختلفی در شهرستان به خاطر بروز یک حادثه مطرح می‌شود رسانه‌ها با تبیین واقعیت‌ها این شایعات را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه امروز تحولات خوبی در حوزه امنیتی در شهرستان صورت گرفته است، افزود: ما به مسائل اجتماعی در شهرستان حساسیت داریم و نسبت به کوچکترین اخبار و شایعات واکنش نشان می‌دهیم و در این زمینه از رسانه‌ها می‌خواهیم در کنار ما باشند و آرامش روانی را در جامعه ایجاد کنند.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما