سبحانی فر: اصلاح طلبان معتدل در دایره جریان فکری اعتدال قرار می‌گیرند

 یک نماینده اصلاح طلب مجلس با پیش‌بینی حضور جریان اعتدال در انتخابات مجلس آینده گفت که جریانات اصلاح طلب معتدل نیز بر دایره جریان فکری اعتدال قرار می‌گیرند .
 

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: جریان اعتدال فارغ از اینکه تشکیلاتی داشته باشد یا نه‌ حضورش در انتخابات آتی یک بحث مهم و اساسی است. اما اینکه جریانات سیاسی یا احزاب و گروه‌های سیاسی چقدر بتوانند خودشان را به جریان اعتدال نزدیک کنند هم بحث مهمی است.
 

وی افزود: باید دید آیا تا زمان انتخابات سازو کار و ساختار و تشکیلات این جریان شکل می‌گیرد یا نه. چرا که به هر حال جریان فکری اعتدال جریانی اساسی است که در زمان انتخابات مقابل افراط و تفریط قرار می‌گیرد. طبیعتا مردم هم به جریان‌های فکری بیشتر توجه می‌کنند تا جریان‌های ساختارمند حزبی و سیاسی.
 

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: جریانات اصلاح طلب معتدل در دایره جریان فکری اعتدال قرار می‌گیرند از طرفی گروه‌های دیگری هم در جریان چپ هستند به عنوان مثال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات 17 تا 18 حزب را در خود دارد‌ و اگر در یک حوزه انتخابیه همین جریان معتدل وارد عرصه شود‌، امکان موفقیتش بیشتر است و در دایره اعتدال قرار می‌گیرد.
 

سبحانی فر با بیان اینکه پیش‌بینی نوع رقابت‌ها در انتخابات آینده فعلا زود هنگام است‌، افزود: طیف‌های مختلفی اعتقادشان بر این است که شرایط به گونه‌ای مدیریت شود که در یک دایره بزرگ به نام دایره اعتدال و عقلانیت قرار گیرند. این نظر در طیف‌های مختلف وجود دارد اما اینکه چقدر بتوانند در گفتمان بین این گروه‌ها از سهم خواهیشان پایین بیایند‌، موضوعی است که نیاز به زمان دارد زیرا سازوکارهای مختلفی در این ساختار نقش آفرینی می‌کند و اکنون موقع ظهور وبروز آنها نیست وقضاوت کردن در این ‌باره قدری سخت است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محمدرضا محسنی ثانی: توافق هسته ای وین نقطه عطفی در تاریخ ایران
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما