جراحی موفقیت آمیز آمبولی ریه در بیمارستان واسعی سبزوار برای اولین بار در غرب خراسان

جراحی موفقیت آمیز آمبولی ریه در بیمارستان واسعی سبزوار

برای نخستین بار در غرب استان خراسان رضوی عمل موفقیت آمیز جراحی آمبولی ریه در دپارتمان جراحی قلب باز بیمارستان واسعی سبزوار انجام شد.

دکتر سعید فاضلی فر، فوق تخصص جراحی قلب در جزئیات این جراحی به خبرنگار وبدا  گفت:  بیمار تحت عمل خانمی 73 است که به طور ناگهانی دچار تنگی نفس شده بود، دو هفته قبل بیمار به دلیل شکستگی اندام تحتانی چپ تحت عمل جراحی ارتوپد قرار گرفته است .

وی افزود: بعد از انتقال بیمار به بیمارستان واسعی وی دچار تنگی نفس بسیار حاد بود بعد از ویزیت پزشک متخصص قلب(دکتر حسین زاده)  و انجام اکو، تشخیص نارسایی حاد قلب راست و تشخیص احتمالی آمبولی ریه  مطرح شد.

دکتر فاضلی فر بیان کرد: با توجه به وضعیت ناپایدار، بیمار بلافاصله به اتاق عمل منتقل و در حین انجام عملیات بیهوشی، دچار ایست قلبی-ریوی شد با بروز این مشکل مجبور به باز کردن جناق بیمار به صورت اورژانسی شدیم.

وی اظهار کرد: همزمان با ماساژ قلبی ، مریض روی پمپ قلبی - ریوی قرار گرفت تا با انجام این کار قلب از سیستم گردش خون جدا شود و به وضعیت بایداری رسد سپس شریان ریوی بازشده و لخته ها از داخل شاخه های  شریان ریوی  به طول 20 سانتیمتر داخل شریان ریوی راست و 5 سانتی متر داخل شریان ریوی چپ خارج می شود.

پزشک فوق تخصص جراحی قلب ادامه داد: زمانی که وضعیت قلبی بیمار مساعد شد پس از اطمینان از نبود لخته اضافی داخل حفرات قلب و شریان ریوی ترمیم شریان ریوی انجام گرفت ابتدا تلاش شد با استفاده از داروهای تقویت کننده قلب از پمپ قلبی ریوی جدا شویم تا گردش خون به قلب برگردد تا سپس به تدریج بیمار از پمپ قلبی ریوی جدا گردد که این کار به دلیل نارسایی قلب راست موفقیت آمیز نبود.

وی افزود: بلافاصله بالن پمپ داخل آئورت تعبیه شد پس از خونگیری و برقراری هموستاز استخوان جناق و پوست ترمیم شد و بیمار به آی س یو قلب باز منتقل شد روز بعد عمل، بیمار دستگاه تنفس مصنوعی جدا شد و بالن پمپ داخل آئورتی خارج گردید

دکتر فاضلی فر گفت: در حال حاضر وضعیت بیمار مساعد است هوشیار بوده و رزیم غذایی را تحمل کرده است و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می شود.

 وی در پایان از همکاران داخلی دپارتمان جراحی قلب خصوصا دکتر وکیلی و دکتر حسین زاده، دکتر قمیسی ، دکتر خامنه و خانم دکتر یوسفی و مابقی همکاران خود که در انجام این عمل سخت همراه وی بودند تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است : این عمل موفقیت آمیز در روز خبرنگار ( هفدهم مرداد ماه ) توسط مرکز صدا و سیما و خبرگزاری شهرستان پوشش خبری دادند .

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بیمارستان مبینی سبزوارموفق به کسب رتبه برتر ارتقاء سلامت مادر و نوزاد درکشور شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما