محسنی ثانی خبر داد: اختصاص 5 میلیارد ریال برای آسفالت محور سبزوار ـ ششتمد

 نماینده مردم سبزوار در مجلس خبر داد

 

اختصاص 5 میلیارد ریال برای آسفالت محور سبزوار ـ ششتمد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 5 میلیارد ریال برای آسفالت محور سبزوار ـ ششتمد خبر داد و گفت: ارتقای شهر ششتمد سبزوار به سرعت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدرضا محسنی‌ثانی صبح امروز در نشست با دهیاران روستاهای جنبذ، عزیزآباد، مچ، قاسمی، طرسک و تندک از توابه بخش ششتمد سبزوار با اشاره به اختصاص 5 میلیارد ریال برای آسفالت محور سبزوار ـ ششتمد اظهار داشت: تعریض این محور از مطالبات به حق مردم این منطقه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و همت مردم شهر ششتمد اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طول این محور 18 کیلومتر است، تصریح کرد: در حال حاضر کار تعریض محور صورت گرفته و تنها 5 کیلومتر از کار این پروژه باقی‌ مانده و البته 2 کیلومتر از کار تعریض نیز دچار مشکلاتی شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل برطرف شده است.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای آسفالت این محور فراهم شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان و 900 تن قیر برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص مجتمع آبرسانی روستایی ظفر سبزوار ادامه داد: با ساخت این مجتمع بیش از 33 روستای منطقه از نعمت آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه در حال حاضر پنج روستای منطقه از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند نیستند، ادامه داد: در این زمینه پیگیر هستیم که بتوانیم با اختصاص اعتبارات ویژه این تعداد روستا را نیز آبرسانی کنیم تا مردم این مناطق نیز از آب شرب بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی ردیف‌های بودجه خوبی را برای اجرای پروژه‌های آب‌رسانی به روستاها اختصاص داده‌ایم، ادامه داد: امیدواریم با اختصاص این اعتبارات پرونده آبرسانی به روستاهای محروم از آب کشور نیز بسته شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مشکلات مناطق روستایی مسئله منازل اقامتی در روستاهاست، عنوان کرد: در قانون مصوباتی را در این زمینه داریم که البته تشخیص نوع اینکه چه خانه‌ای از نوع اقامتی است با اداره آب و فاضلاب روستایی است که آبدار منطقه وظیفه دارد براساس نظر شورا و دهیاران این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه توجه به روستائیان از مهم‌ترین وظایف مسئولان است یادآور شد: یکی از مشکلاتی که مردم منطقه ششتمد با آن مواجه هستند مسئله مخابرات و ارتباطات است که متاسفانه این مشکل در سراسر کشور وجود دارد.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه از زمان واگذاری مخابرات به بخش خصوصی، اپراتورها فقط به درآمدهای مالیشان فکر می‌کنند و هزینه‌ای را برای خدمات نمی‌پردازند، گفت: تعداد 60 خانوار از اهالی روستای مچ ششتمد هزینه‌ای را برای واگذاری خط تلفن پرداخت کرده‌اند که متاسفانه مسئولان مخابرات در این زمینه کم‌کاری کرده و این خطوط را واگذار نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان شرکت مخابرات استان باید پاسخگوی این کار خود باشند، افزود: در این زمینه تذکر جدی به مدیرعامل شرکت مخابرات استان داده می‌شود تا نسبت به وضعیت ارتباطات در شهرستان سبزوار و منطقه ششتمد اقدام جدی داشته باشند و مدیران شهری نیز باید ظرف 10 روز گزارش کاری خود را ارائه کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته  در هشت سال گذشته خدمات خوبی به روستاهای منطقه در حوزه بهداشت، درمان، آب و برق و زیرساخت ارائه شده است، عنوان کرد: یکی از مطالبات مهم مردم شهر ششتمد سبزوار مسئله ارتقا به شهرستان بود که در این زمینه پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و در حال حاضر این پیگیری‌ها ادامه دارد.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار شهر در کشور در انتظار طرح دولت برای ارتقا هستند، اضافه کرد: ما در استان خراسان رضوی تعداد 60 واحد تقسیمات کشوری داریم که امیدواریم به‌زودی شاهد ارتقای این مناطق باشیم.

وی با تاکید بر پیگیری مطالبات مردم توسط مسئولان ادامه داد: متاسفانه دولت با محدودیت‌های اعتباری در حوزه‌های مختلف روبه‌رو است و ما شاهد هستیم که هنوز اعتبارات ماده 180، تملک دارایی و جاری دولت اختصاص نیافته و این مسئله دستگاه‌های اجرایی را با مشکلاتی در حوزه کاریشان مواجه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان سبزوار امروز به عنوان شهرستانی توسعه‌یافته محسوب می‌شود، افزود: در طول هشت سال گذشته با تلاش‌هایی که صورت گرفت رتبه شهرستان سبزوار از جایگاه هجدهم در استان به جایگاه دوم در ابعاد مختلف ارتقا پیدا کرده که انقلابی بزرگ در منطقه محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما