رئیس کمیته امنیت مجلس:حق برگشت‌پذیری برای ایران محفوظ است

 رئیس کمیته امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

بهانه‌جویی کنگره راهکار آمریکا برای تخلف در توافق/ حق برگشت‌پذیری برای ایران محفوظ است

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با بهانه‌جویی کنگره به دنبال راهکاری برای تخلف در توافق هسته‌ای هستند. گفت: حق برگشت‌پذیری برای ایران محفوظ است.

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه کنگره آمریکا دنبال بهانه‌جویی در مورد توافق هسته‌ای است، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در حوزه توافق هسته‌ای مورد بحث بوده موضوع برگشت‌پذیری است که در صورت بروز تخلف از سوی هر یک از طرفین این مسئله مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسجل شدن یک تخلف از سوی طرف‌های مذاکره باید براساس منطق، استدلال، قرائن و شواهد باشد، تصریح کرد: در این زمینه پیش‌بینی‌های خاصی صورت گرفته که در ابتدا کمیته‌ای در مورد بررسی موضوع تخلف در غالب یک هیئت سه نفره تشکیل می‌شود و پس از داوری مراتب بررسی‌هایشان را به وزرای خارجه کشورها اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه موضوع تخلف طرفین مذاکره در یک پروسه چهار پله‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد:جمهوری اسلامی ایران به دنبال تخلف در حوزه هسته‌ای نیست و آنچه که مسلم است آمریکایی‌ها با بهانه‌جویی کنگره به دنبال راهکاری برای تخلف در این حوزه هستند.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول مدت مذاکرات به خوبی حقانیت خود را نشان داد، عنوان کرد: نگرانی خاصی در زمینه بروز تخلف از سوی جمهوری اسلامی وجود ندارد و کشورهای غربی باید نگران انجام تخلف از سوی دوست آمریکایی‌شان باشند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت بروز تخلف مسئله برگشت‌پذیری مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: قطعا اگر تخلفی از سوی طرف‌های درگیر صورت گیرد ما از موضوع برگشت‌پذیری به عنوان حق مسلم خود بهره‌برداری می‌کنیم و همه چیز به صورت اول خود بازخواهد گشت.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما