از سرگیری پروازهای دومین فرودگاه خراسان رضوی از هفته آینده:

شرکت هواپیمایی ماهان در فرودگاه سبزوار جایگزین شرکت آسمان می شود

پروازهای سبزوار-تهران و بالعکس هفته آینده از سرگرفته می شود

 سبزوار - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت : پروازهای مسیر تهران - سبزوار و بلعکس این فرودگاه هفته آینده از سر گرفته می شود .

رمضانعلی سبحانی فر چهار شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : در این خصوص پیگیری ها و مذاکراتی با وزیر راه و شهر سازی و سازمان هواپیمایی کشور انجام شده است .

وی افزود: براساس هماهنگی های صورت گرفته از هفته آینده این پروازها توسط هواپیمایی ماهان انجام می شود .

نماینده مردم سبزوار گفت : بر اساس قول مسوولان شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای فرودگاه سبزوار روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته در مسیر سبزوار - تهران و بلعکس برقرار خواهد شد .

سبحانی فر افزود: در تلاش هستیم که پروازهای سبزوار - تهران و بلعکس فرودگاه سبزوار همه روزه انجام شود .

پروازهای سبزوار- تهران و بلعکس فرودگاه سبزوار مدتی است که لغو شده است .

فرود گاه سبزوار در ضلع جنوب غربی شهر سبزوار قرار دارد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

پایان./

*    *     *

گفتنی است ماهان یکی از پرپروازترین شرکت های هواپیمایی چند سال اخیر درکشور است که به نظر می رسد از کیفیت مناسبی نیز در خدمات خود برخوردار است.

وبسایت آفتاب چندی قبل ضمن انتشار مطلبی تحت عنوان محبوب ترین ایرلاین ها در ایران و جهان،  ماهان را به عنوان یکی از شرکت های هواپیمایی موفق ایران معرفی  کرده است.

در آن مطلب وبسایت آفتاب درباره ماهان آمده است:

ایرلاین ماهان نامی شناخته شده در ایران میباشد که در سالهای اخیر پروازهای خود را هر روز بیشتر و منظم تر برگزار میکند.شرکت هواپیمایی ماهان یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ایرانی است که دفتر اصلی آن در تهران قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۲ در کرمان تأسیس گردید. ناوگان فعال این شرکت هواپیمایی شامل 36 هواپیماست،ناگفته نماند این شرکت 16 فروند هواپیمای دیگر نیز دارد که دیگر از آنها استفاده نمی کند.بطور کلی ناوگان هواپیمایی ماهان شامل  52 فروند هواپیما میشود.

این شرکت به مسیرهای داخلی و خارجی متعددی پرواز دارد ، لیست مقاصد پروازی این شرکت به شرح زیر است :

 

مقاصد داخلی :

 

پروازهای این ایرلاین از تهران شامل این موارد میشود:  مشهد – کرمان – اهواز – ایرانشهر – بندرعباس – بیرجند – خرم آباد – زابل – زاهدان – ساری – سنندج – سیرجان – شیراز – قشم – کرمانشاه – رفسنجان

مقاصد خارجی :

 

پروازهای این ایرلاین از تهران شامل این موارد میشود: دبی – دوسلدورف – بانکوک – استانبول – آنکارا – اربیل – شانگهای – دهلی – کوالالامپور – آلماتی – نجف – کابل – گوانگجو – کویت – میلان – مسکو – وارنا – سنت پترزبورگ – جده

منبع: آفتاب

 *     *      *

بدین ترتیب در صورتی که پروازهای شرکت ماهان در فرودگاه سبزوار نیز برقرار گردد، دومین فرودگاه استان خراسان رضوی نیز از این به بعد در لیست مقاصد داخلی ایرلاین ماهان قرار خواهدگرفت.
 

فرودگاه سبزوار بعد از فرودگاه مشهد به عنوان  دومین و البته تنها فرودگاه فعال استان 6 میلیون نفری خراسان رضوی است که ظرفیت بالایی برای نقش آفرینی در صنعت حمل ونقل هوایی شمال شرق ایران دارد.

فرودگاه سبزوار همچنین به عنوان مرز مجاز هوایی شناخته می شود و در بعضی دوره های فعالیتش با انجام پروازهای خارج از کشور (عراق و سوریه) به شکل بین المللی نیز در آمده است و از این حیث حتی از فرودگاه بجنورد مرکز استان خراسان شمالی که تا کنون هیچ پرواز خارج از کشور نداشته، جلوتر است.

همچنین در استان همسایه سبزوار، سمنا با وجود اینکه دو شهرستان سمنان و شاهرود دارای فرودگاه هستند اما از آنجایی که فرودگاه سمنان هرگز تا کنون پروازهای برنامه ای نداشته و فرودگاه شاهرود نیز معمولا در حالت نزدیک به تعطیلی فعالیت می کرده است، فرودگاه سبزوار می تواند در صورت برقراری پروازهای منظم و همیشگی و ایجاد مسیرهای پروازی متنوع به شهرهای مقصد گردشگری (مذهبی، اقتصادی، تفریحی) در داخل و خارج از کشور محدوده جمعیتی حدوداً 2 میلیون نفری را درنیمه غربی خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان  تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بررسی فرودگاه سبزوار در اردیبهشت 94 

نظرت را بنویس
comments

امیرمحمد

سپاسگزاریم از جناب سبحانی فر که پیگیرپرواز سبزوار شدهکه ان شا الله زودتر انجام بشه
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما