همصدا با امواج دریا:

مرثیه ای برای آیلان کودک غرق شده سوری که ستاره عمرش خیلی زود بی فروغ شد

سیدعلی حسینی فر عکاس برجسته و نام آور سبزوار در عرصه های ملی و بین المللی، در واکنش به فاجعه غرق شدن «آیلان» کودک کرد کوبانی که به همراه خانواده اش در حال مهاجرت از سوریه به یونان بود، درد نوشته ای را به رشته تحریر در آورده  و در صفحات شخصی خود فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این عکاس افتخارآفرین سبزواری که رکورد دار افتخارات عکاسی ایران در سال 93 بود، پیش از این نیز نسبت به بعضی دیگر ازمسائل اجتماعی و سیاسی نظیر اسیدپاشی های اصفهان واکنش نشان داده و یکی از عکس های هنریش را به قربانیان آن حادثه تقدیم کرده بود.(منبع)

این بار نیز حسینی فر در کنار دردنوشته ای کوتاه، عکسی از آسمان زیبا و پرستاره کویر صبری شهرستان سبزوار را درمنطقه روداب به آیلان دو ساله سوریه ای تقدیم کرده است که ستاره عمرش خیلی زود در اثر جنایاتی که این روزها توسط داعش و هم پیمانانش در سوریه اتفاق می افتد، به خاموشی گراییده است.

لازم به ذکر است از چند روز قبل که اولین تصاویر از یافته شدن پیکر بی جان کودک 3 ساله سوری در ساحل دریا در رسانه های جهان منتشر شد، موجی از اندوه را در میان همه انسان های دردمندی که مخاطب این تصاویر بودند برانگیخت و مسلما هنرمندان در این بین به خاطر روحیه حساس و لطیف هنری واکنش های بیشتری از خود نشان داده اند.

اسرارنامه در ادامه متن و تصویر تقدیمی سید علی حسینی فر به کودک جان باخته کوبانی را منتشر می کند:

تقدیم به آلان
تقدیم به روح پاک پسرکی معصوم و بی گناه، به نام آلان که روح بیگناهش در دریایی از جنس وحشیگری و زیاده خواهی انسان نما هایی از جنس اهریمن، آسمانی شد...
آلان، موقعی که بابا و مامانت تیشرت قرمزو کفشهای کتونی رو پات کردند، نمیدونم بهت گفتند قراره به آسمونها سفر کنی و به دیدن خدا بری، ستاره بشی تو آسمون ها بدرخشی، گفتند یا نه ؟
آلان جان حالا که روحت پر پرواز داره، تا میتونی از این زمین کثیف دور شو زمین پر شده از اهریمن هایی که به وعده دیدار خدا حاضرند هزارها آلان دیگه رو سلاخی کنند...
آلان جان من میگم از منظومه ای که اسمش منظومه شمسیه ولی قلب گناه آلود آدمهاش تاریکه و میتونی تاریکی مطلق تو قلب خیلی از این آدمها پیدا کنی، برو. برو به آندرومدا شاید اونجا جای بهتری باشه هر چه دورتر بهتر ...
سیدعلی حسینی فر
13 شهریور ماه 1394
 

عکاس: سید علی حسینی فر

عکس: سید علی حسینی فر/ مکان: کویر صبری درجنوب غربی سبزوار

 

در ادامه تصاویری از آیلان و واکنش رسانه های جهان به مرگ غم انگیز این کودک کرد را مشاهده خواهید کرد:

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

گفتگو با سید علی حسینی فر: تنها دغدغه ام گرفتن عکس خوب است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما