منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در کجا احداث می شود؟ + نقشه و مختصات دقیق جغرافیایی

وبسایت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به تازگی اطلاعات دقیقی درباره محدوده جغرافیایی این منطقه و نقشه های آن در شهرستان سبزوار و ایران را منتشر کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار یکی از مهمترین پروژه های اقتصادی در شمال شرق کشور است که در سال 89 مجوز احداث آن همزمان با تعدادی دیگر از مناطق ویژه اقتصادی کشور درمجلس، دولت و شورای نگهبان به تصویب رسید و از آن زمان تا کنون عملیات زیرساختی این پروژه عظیم که مساحت وسیعی در 35 کیلومتری شرق سبزوار را به خود اختصاص می دهد در حال انجام است.

گفتنی است مساحت 1200 هکتاری که برای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار درنظر گرفته شده است، آن را به بزرگترین پروژه عمرانی و اقتصادی در غرب خراسان رضوی تبدیل می کند. به طوری که فقط در مقام یک مقایسه ساده درمی یابیم وسعت این منطقه تقریبا 6 برابر وسعت دانشگاه حکیم سبزواری با 220 هکتار است که هنوز پس از این همه سال نیمی از مساحت آن زیرساخت و ساز نرفته است. بنابراین به نظر می رسد با احداث منطقه ویژه اقتصادی در حوالی سبزوار این شهر که همواره یکی از قطب های مهم تجاری و بازرگانی خراسان بوده و حتی از آن به عنوان بندر خشک خراسان یاد می کرده اند، همان جایگاه منحصر به فرد و ممتاز را باز یابد.

اینک اسرارنامه مشخصات دقیق موقعیت جغرافیایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را به نقل از وبسایت این منطقه منتشر می کند:

موقعیت جغرافیایی

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در زمینی به مساحت 1216 هکتار در بخش مرکزی سبزوار و منطقه ای موسوم به زعفرانیه در حدفاصل طولهای جغرافیایی  58 درجه و 3 دقیقه و 3 ثانیه تا 58 درجه و 8 دقیقه و 21 ثانیه شرقی و عرضهای 36 درجه و 3 دقیقه و 1 ثانیه تا 36 درجه و 9 دقیقه و 10 ثانیه شمالی قرار دارد.

این منطقه به فاصله 35 کیلومتری در شرق شهر سبزوار وقاع شده است. از جنوب  به جاده سبزوار – مشهد و از شمال به اراضی روستای چشمه سیر محدود می گردد. ضلع شرقی منطقه به اراضی دولتی زعفرانیه و ضلع غربی آن به کال صالح آباد منتهی  می گردد.

منبع: وبسایت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

منطقه ويژه اقتصادی سبزوار حداکثر تا پایان ا مسال وارد فاز عملیاتی می شود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما