نماینده کاشمر خبر داد:

تصویب خط آهن سراسری سبزوار - کاشمر - تربت حیدریه با درخواست 50 نماینده مجلس

 راه آهن سراسری کاشمر با اعتبار 35 میلیارد تومان مصوب شد
نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به اینکه ردیف اعتباری مسیر راه آهن کاشمر به سبزوار مشخص شده است،گفت: این طرح که با اعتبار 35 میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت صورت می گیرد به عنوان کریدوری مشخص امیر آباد ساری را به بندر چابهار متصل می کند.

محمد اسماعیل‌نیا درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت ازمصوب شدن طرح راه آهن کاشمر، بردسکن و خلیل آباد خبرداد و گفت: راه آهن کاشمر، سبزوار، بردسکن و خلیل آباد پس از مطالعه زیرساخت که با اعتبار 200 میلیون تومان صورت گرفته است؛ نهایی شد و با ادامه پیگیری ها در این زمینه موفق شدیم آن را به صورت مصوب درآوریم.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ردیف اعتباری مسیراین راه آهن مشخص شده است،افزود: این طرح که ازسال 91 و حتی پیش از این پیگیری می شد با نهایی کردن مسیر نهایی خود که به عنوان کریدورمشخصی "امیرآباد" ساری را به "بندر چابهار "متصل می‌کند قرار است با اعتبار 35 میلیارد تومان که از طریق اوراق مشارکت صورت می گیرد تا سال 99 به بهره برداری برسد .

وی با اشاره به اینکه 50 نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای این طرح شده اند،‌تصریح کرد: این خط راه آهن با اعتبار بخشی ازطریق اوراق مشارکت می تواند دیگر شهرهای کشور همچون بافق و بندرعباس را به شهرهای کاشمر،بردسکن،خلیل آباد ،تربت حیدریه و سبزوار متصل کند که فاز اول مسیر بردسکن به تربت حیدریه است،سال 98 نهایی شد.

اسماعیل نیا تصریح کرد: شهرستان کاشمر با ظرفیت های اقتصادی،‌ فرودگاهی و داشتن راه آهن قابلیت تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری و اقتصادی را دارد که پیش از این هم مصوب شده است. تاکنون برای این طرح سرمایه گذاری‌هایی نزدیک به 10 میلیارد تومان صورت گرفته است.

گفتنی است؛ناحیه غرب خراسان رضوی به دلیل برخورداری از نعمت زمین های مسطح و دشت های وسیع از موقعیت خوبی برای توسعه انواع راه ها برخوردار است و یکی از مراکز ثقل جاده های شمال شرق ایران به شمار می رود./

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

ایستگاه راه آهن سبزوار در داخل شهر احداث می شود

نظرت را بنویس
comments

آقای اسماعیل نیا مردم از حرف زدن های جنابعالی و به اصطلاح نمایندگان پیشین بیزارند . از این شهر برو مردم دیگه هیچکدامتان را نمی خواهند . کردار بیار و گرد گفتار مگرد چون کرده شود کار بگویند که کرد

جالبه یادمه چند سال پیش تو سفری که احمدی نژاد به سبزوار داشت با همون لحن همیشگی و چندش اورش گفت ماااااااا در سال ایندهههه راه اهن سبزوار و افتتاح میکنیمممممم! ما این کارو میکنیم اون کارو میکنیم من همونجا زدم زیر خنده و خندم گرفت ادمای دور و اطراف حسابی به تیشه قباشون بر خورده بود و منو دست انداختن که به اصطلاح جاهلم حالا من بهشون میخندم که چه کلاهی سرشون رفت الانم میخندم این دو تا نماینده ........... و .......... سبزوار کاری انجام نخواهند داد محسنی جان کم فکر ............
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما