اظهارات نمایندگان سبزوار در مراسم روز تعاون

وبسایت محمدرضا محسنی ثانی نوشت:

گزارش: جواد پورسخاوت

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: سهم بخش تعاون در برنامه اقتصادی کشور محقق نشده است.
به گزارش روابط عمومی وبسایت محمدرضا محسنی ثانی، این نماینده مجلس در مراسم روز تعاون که در محل هتل کاملیا این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه سهم بخش تعاون در برنامه اقتصادی کشور محقق نشده است اظهارداشت: براساس برنامه های پنجم توسعه بخش تعاون از اقتصاد باید به 25 درصدمی رسید که متاسفانه امروز که در حال تدوین برنامه ششم هستیم هنوز این بخش محقق نشده است.

وی بابیان اینکه امروز نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی و سیاسی کشور به رغم مسئله مذاکرات ایجاد شده است تصریح کرد: انتظار امروز کشور ازبخش تعاون و بخش های اقتصادی کشور این است که به دنبال کسب موقعیت در بازارهای کشورهای خارجی باشند.

محسنی ثانی با بیان اینکه نباید به سمتی برویم که در این دوران مذاکرات کشور ما تبدیل به یک وارد کننده شود خاطرنشان کرد:بخش تعاون باید از ظرفیت های قانون اساسی بهره ببرد و از این ظرفیت برای صادرات محصولات ایرانی به خارج از کشور و افزایش تولید داخلی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه امروز ناهنجاری ها و مشکلات زیادی در حوزه تولید،اشتغال و کارآفرینی داریم که باید حل شود خاطرنشان کرد: اتفاقی که امروز به واسطه مسئله مذاکرات رخ داد در عرصه اقتصادی بسیار مهم است و ما شاهد هستیم که روسای کشورهای مختلف و سرمایه گذاران خارجی برای وارد شدن به بازار ایران تلاش می کنند و در این عرصه ما باید به دنبال کسب تکنولوژی ها و دانش آنها برای تقویت زیر ساخت های برنامه اقتصاد مقاومتی خودمان باشیم و نباید به سمتی برویم که مانند یک واردکننده به دنبال واردات تکنولوژی های آنان باشیم و سودی هم نبریم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نمایندگان کشورهای انگلیس،آلمان،اسپانیا،چک اسلواکی،فرانسه و انگلیس و کشورهای دیگر به ترتیب برای سرمایه گذاری به ایران می آیندعنوان کرد:آنها به دنبال این هستند که در کشور ما یک پایگاه اقتصادی قوی داشته باشند و این درحالی است که هنوز تعاون گران و صنعتگران و کارآفرینان ما در این زمینه عقب هستند و ما در کشور یک هلدینگ و تعاونی قدرتمند برای حضور و سرمایه گذاری در آن سوی مرزها نداریم.

وی بابیان اینکه امروز دولت در برنامه ریزی اقتصادی در تلاش برای وارد شدن به کشورهای حوزه WTO یا حوزه بازارهای بین المللی است اضافه کرد:خوشبختانه در این زمینه وزیر صنعت دستور ویژه و جدی به فعالان بخش اقتصاد داده اند تا بتوانیم کشور را وارد این بازار کنیم تا تحرکی در بازار اقصادی کشور ایجاد شود و بتوانیم توان رقابت پذیری خود را باکشورهای اروپایی و آسیایی افزایش دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این زمینه تنها مسئله ای که باید مورد توجه بخش اقتصاد باشد توسعه و ارتقاء محصولات ایرانی است و ما باید در دوران پسا تحریم بتوانیم از فرصت های سرمایه گذاری و صادرات به کشور های دیگر و بهره برداری از تکنولوژی های آنان بهره ببریم.

وی بابیان اینکه البته اجرای این برنامه های اقتصادی نباید ما را از توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی دور کند عنوان کرد: باید در خلال اجرای برنامه های اقتصادی،به بهره برداری از ظرفیت های داخلی و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی توجه کردتا اگر مسئله مذاکرات به نتیجه هم نرسید،اقتصاد کشور دچار مشکل نشود.

محسنی ثانی با بیان اینکه امروز استان خراسان رضوی ظرفیت مهمی را در بخش های اقتصادی داردگفت:شهرستان سبزوار به عنوان یکی از مهمترین شهرهای این استان دارای ظرفیت های مهم ریلی،فرودگاهی،آزاد راهی و ... است که می تواند در زمینه توسعه اقتصادی کشور موثر باشد.

بنگاه داری بانک ها از مشکلات مهم بخش اقتصاد است

دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات کشور در حوزه اقتصاد بنگاه داری بانک هاست ،اظهار داشت:در قانون اساسی و در اصل 44 این قانون که توسط مقام معظم رهبری(مدظله) ابلاغ شد قرار بود کلیه فعالیت های اقتصادی کشور به بخش خصوصی واگذار شود که متاسفانه این ابلاغ به درستی اجرا نشده و بخش اقتصاد به جای خصوصی سازی به سمت نیمه دولتی و یا شبه دولتی رفت.

رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه بخش از فعالیت های اقتصادی دولت به موسساتی مانند تامین اجتماعی ،کانون بازنشستگان و یا بانک ها واگذار شد تصریح کرد:یکی از مهمترین مشکلات عدیده ما امروز همین بنگاه داری بانک هاست که البته بخش زیادی از این واگذاری ها به خاطر بدهکاری دولت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز تورم افسار گسیخته 42 درصد کشور به 15 درصد رسیده است خاطرنشان کرد:متاسفانه در دوران تورم که منجر به بی ثباتی بازار پولی و اقتصادی کشور شده بود،شاهد رشد دلالان اقتصادی و سودجویان بودیم.

وی با اشاره به اینکه امروز دولت برای تقویت بخش صنعت و تعاون کشور برنامه دارد عنوان کرد:امروز دولت باید در این عرصه با تزریق پول به تقویت بخش های اقتصادی بپر دازد و به صورت غیر مستقیم بازار را به گردش درآورد.

سبحانی فر بابیان اینکه در این زمینه مصوب شده تا خرید دین و ایجاد خط اعتباری بین بانک مرکزی و سایر بانک ها برای ارائه تسهیلات در دستور کار باشداضافه کرد:امروزتوجه به سرمایه گذاری خارجی در کشور بیش از پیش مورد توج قرار گرفته که در همین راستا بیش از 22 میلیارد دلار فاینانس با کشور پین و 6میلیارد دلار در بخش نیروگاهی به صورت فاینانس با کشور روسیه و .... بسته شده است.

وی با بیان اینکه امروز بخش تعاون از مهمترین ابزار های توسعه اقتصادی کشور است گفت: ما برای توسعه این بخش نیاز به فرهنگ سازی داریم و تا بتوانیم در این بخش را توسعه دهیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید میزان تسهیلات بانکی در سطح کشور افزایش یابد گفت: در سال گذشته بیش از 350 هزار میلیارد تومان تسهیلات به پرداخته شده که امیدواریم در امسال این تسهیلات با افزایش 50 هزار میلیاردی تومانی به بخش صنعت و تعاون پرداخت شود.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما