افتتاح بیمارستان حشمتیه سبزوار به تأخیر افتاد

افتتاح بیمارستان حشمتیه سبزوار که قرار بود در مهرماه 94 تحقق یابد،اینک طبق اعلام جدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان، حداقل 4 ماه دیگر به تأخیر افتاده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه دکتر علیرضا مسلم که در تیرماه گذشته طی گفتگویی با خبرگزاری تسنیم وعده افتتاح این بیمارستان را برای اواسط مهرماه سال جاری داده بود، (منبع) اینک در آستانه مهرماه وعده خود را چند ماه دیگر به تأخیر انداخته است تا شاید در این مدت کسری 12 میلیارد تومانی که برای تجهیز بیمارستان وجود دارد، تأمین شود.

دکتر مسلم زمان احتمالی افتتاح این بیمارستان را همزمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام در دی ماه آینده عنوان کرده است، اما از طرف دیگر آن ایام نزدیک به زمان انتخابات مجلس نهم در اسفند سال جاری است بنابراین افتتاح هر گونه پروژه ای در آن حوالی می تواند استفاده های تبلیغی خوبی هم داشته باشد.

گفتنی است، هرچند هنوز هم در بیمارستان حشمتیه علی رغم تأکیدهای فراوان محمد کلاته معاون سابق فرماندار جایی به عنوان پارکینگ تعبیه نشده است، اما کسانی که این روزها از مقابل بیمارستان حشمتیه عبور کرده باشند، عملیات پر سرعت ساخت و ساز محوطه بیرونی بیمارستان را مشاهده کرده اند. عملیاتی که به نظر می رسد عزم جدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای به بهره برداری رسانیدن آن تا پایان امسال ، پشت آن وجود دارد.

اسرارنامه در ادامه متن کامل اظهارات علیرضا مسلم در خبرگزاری مهر ، درباره زمان احتمالی افتتاح بیمارستان حشمتیه و اطلاعات او درباره میزان بودجه مورد نیاز برای تجهیز و پیشرفت های فیزیکی انجام شده، را منشتر می کند:

بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار دیماه امسال افتتاح می شود

سبزوار- رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه سبزوار در دیماه سال جاری خبر داد.

دکتر علیرضا مسلم در گفتگو با مهر اظهار داشت: بیمارستان حشمتیه طی برگزاری مراسمی هشتم دیماه همزمان با میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه بنا نیست این بیمارستان به صورت نمادین افتتاح شود ادامه داد: همزمان با مراسم بهره برداری ارائه خدمات نیز در این مرکز درمانی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بیمارستان ۹۷ درصد است که تا ۱۵ مهرماه کارهای عمرانی آن پایان می یابد.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله مهم در افتتاح این بیمارستان تامین تجهیزات می باشد اظهار داشت: برای تامین تجهیزات بیمارستان حشمتیه حدود ۳۰  میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بود که  ۱۰ میلیارد تومان آن را وزارتخانه از طریق هیئت امناء ارزی اختصاص داد که وسایل به انبارهای دانشگاه منتقل شده  است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در ادامه با بیان اینکه حدود ۸ میلیارد تومان را از محل منابع داخلی  دانشگاه تامین کرده ایم خاطر نشان کرد: ۱۲ میلیارد تومان در حال حاضر کسری بودجه داریم.

وی با اشاره به سفر دکتر دیناروند معاون وزیر به سبزوار و بازدید وی از این بیمارستان از پیگیری مسئولان شهرستان جهت تامین این مبلغ  از سوی  وزارتخانه خبر داد.

مسلم درباره تامین نیروی انسانی بیمارستان نیز اظهار داشت: در این رابطه مجوز جذب  ۳۶۰  نفر را اخذ کردیم که  یک و نیم برابر سهمیه در مرحله گزینش هستند که تا پایان آذرماه  این کار نهایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

گفتنی است بیمارستان حشمتیه سبزوار، قدیمی ترین بیمارستان خراسان بزرگ است که بر اساس استانداردهای نوین علم پزشکی آن روزگار ساخته شد. تا پیش از بیمارستان حشمتیه سبزوار که حدود یکصد سال قبل زیر نظر دکتر قاسم غنی از پزشکان و سیاستمداران برجسته معاصر ساخته شد، شفاخانه هایی به شکل سنتی در مشهد و برخی دیگر از شهرهای خراسان وجود داشت و از همین رو با ساخت بیمارستان حشمتیه این بیمارستان تا مدت ها مرکز اصلی مراجعه بیماران از نواحی شرقی کشور بود.

بیمارستان امام رضا(ع) مشهد که از دیگر بیمارستان های قدیمی خراسان محسوب می شود، چند سال بعد از بیمارستان حشمتیه سبزوار ساخته شد.

بیمارستان حشمتیه در سال 86 به دلیل فرسوده شدن ساختمان آن کاملا تخریب شد و عملیات بازسازی این بیمارستان تاریخی مجدداً درسال های اخیر از سر گرفته شد.

عده ای معتقدند تخریب ساختمان قدیمی بیمارستان حشمتیه اشتباهی مدیریتی بوده است، زیرا این بیمارستان با قدمت نزدیک به صد سال می توانست به موزه ای برای بهداشت و درمان خراسان تبدیل شود و بعد در جای دیگری از شهر که مشکلات ترافیکی نیز ایجاد نکند، طبق نیت واقف بیمارستان دیگری ساخت و به صورت وقف عام از آن بهره برداری کرد.

اینک از ساختمان قدیمی بیمارستان حشمتیه تنها درب جنوبی آن باقی مانده که دوستداران توسعه سبزوار امیدوارند حداقل این درب قدیمی حفظ شود تانمادی از قدمت دیرینه حشمتیه باشد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

معاون فرماندار سبزوار: بهره برداری از بیمارستان حشمتیه تا زمان رفع مشکلات آن به صلاح نیست

نظرت را بنویس
comments

مفتح

الان که به هر دلیلی افتتاح این پروژه به تعویق افتاده این دانشگاه می تواند در زمان افتتاحیه آن با برگزاری یک بزرگداشت از بانیان و موسسین و موقوفین بیمارستان حشمتیه که به عنوان اولین بیمارستان مدرن خراسان در صد سال پیش بوده را داشته باشند تا همگان به عظمت دیروز و اهمیت امروز دیار سبزوار بهتر واقف شوند و در عین حال تقدیری باشد از انسانهای فریخته ای چون دکتر قاسم غنی ( بانی و واقف این بیمارستان ) در ضمن شنیده ها حکایت از آن دارد که همایشی در زمینه وقف قرار در آبان ماه یا آذر ماه برگزار گردد می تواند دانشگاه در این زمینه دخیل باشد

- بابا حرف زدن و وعده و وعيد که ماليات نداره. اي کاش مالياتي هم براي حرف زدن هاي بيخودي و بي جاي مسئولان داشتيم تا کمتر صحبت کنند. کاملا مشخصه که اين بيمارستان هنوز خيلي کار داره و به اين زودي ها آماده نمي شود چرا هر روز هي حرف مي زنند و وعده هاي الکي مي دهند؟ حتي اگر افتتاح شود افتتاح صوري است چون بيمارستان هنوز نه تجهيزات دارد و نه نيرو. بيمارستان هنوز فقط ساختمان است پس اينقدر وقت مردم را با اين حرف ها نگيرند. لطفا دوستان مختصر شعوري هم براي مردم قائل باشند و با حرف ها و کارهايشان اينقدر به شعور آنها توهين نکنند.

سلام اخر 93، هفته دولت ،مهر، اذر و حالا دی 94 و ... این جناب مسلم هم انگار مردم را مسخره کرده و هالو گیر اورده تا حالا ده بار هی برای افتتاح بیمارستان وقت تعیین کردند. این یعنی چی؟ اگر نمی توانند به هر دلیلی بیمارستان رو تمام کنند لااقل هی پشت سر هم حرف نزنن و قول و وعده ندهند و روی اعصاب مردم را نروند. بابا حرف زدن که اجباری نیست هر وقت تمام شد و مطمین شدند حرف بزنن.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما