سوسن تسلیمی و علیرضا شجاع نوری در عکسی دیده نشده از سریال سربدارن

عکسی دیده نشده از سریال «سربداران»/ سوسن تسلیمی و علیرضا شجاع‌نوری در یک نما
 علیرضا شجاع‌نوری بازیگر و تهیه‌کننده سینمای ایران که این روزها فیلم «محمد رسول الله (ص)» با بازی او در نقش عبدالمطلب در حال اکران است عکسی از سریال «سر بداران» را منتشر کرد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این عکس او به همراه سوسن تسلیمی بازیگر فیلم‌هایی چون «باشو غریبه کوچک»، «شاید وقتی دیگر» و … دیده می‌شود.
«سربداران»یکی از سریال‌های محبوب تلویزیون ایران در دهه‌ی 60 شمسی بود، کارگردان این سریال محمد علی نجفی بود و داستان آن به زمان تسلط مغول‌ها بر ایران و مبارزه‌ مردم با این قوم باز می‌گشت.

شجاع نوری این عکس را در صفحه‌ اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است.

منبع: خبرآنلاین

*     *      *

لازم به ذکر است که یکی از افتخارات کهن شهر سبزوار این است که اولین سریال فاخر تاریخی پس از انقلاب که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شد، به بخشی از تاریخ پرافتخار این شهر اختصاص دارد که پایتختی حکومت سربداران را برعهده داشت.

گفتنی است مردم سبزوار و برخی دیگر از نواحی خراسان در قرن هشتم هجری در برابر بیداد یکصدساله مغولان به رهبری پهلوان عبدالرزاق باشتینی و شیخ خلیفه مازندرانی و شیخ حسن جوری ایستادگی کردند و اولین حکومت شیعه 12 امامی با روشی غیرسلطنتی(پادشاهی غیرموروثی) را در ایران راه اندازی کردند.

سریال سربداران که در اولین سالهای وقوع انقلاب و در بحبوحه جنگ تحمیلی بر اساس این برش از تاریخ سبزوار ساخته شد، با حضور بسیاری از بازیگران مطرح و ستارگان دیروز و امروز سینما و تلویزیون ایران ساخته شد و تجربه موفقی برای تولید سایر آثار تاریخی در تلویزیون شد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

همه به احترام موسیقی سربداران ایستادند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما