مروری اجمالی بر کارنامه 8 ساله محمدرضا محسنی ثانی در جایگاه نمایندگی سبزوار / از پیشرفت 65 درصدی راه آهن تا کمبود صنایع تبدیلی، اخذ مجوز منطقه ویژه اقتصادی، فرصت استخدام 700 نفر در بیمارستان حشمتیه ، رشد دانشگاهی سبزوار ، ارتقاء بخش ها به شهرستان و ...

سحر وحدت که از جوانترین خبرنگاران سبزوار و از معدود خانم هایی است که در حال حاضر درحوزه رسانه ای سبزوار فعالیت می کند، به تازگی مصاحبه ای مفصل با محمدرضا محسنی ثانی یکی از نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی انجام داده که روز گذشته به عنوان تیتر یک روزنامه همشهری ویژه خراسان رضوی منتشر گردیده است.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این مصاحبه در واقع مروری سریع به کارنامه 8 سال حضور نماینده مردم در خانه ملت و دستاوردهای منطقه ای او است که البته با همکاری سایر  مسئولان و نمایندگان وقت دیار سربداران تحقق یافته است.
محسنی ثانی در این گفتگو علاوه بر اشاره به دستاوردهای مثبتی نظیر اجرایی شدن پروژه راه آهن سبزوار و پیشرفت 65 درصدی این پروژه ، اخذ همه مجوزهای مورد نیاز برای احداث منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، شهرستان شدن بخش های سابق سبزوار، تجدید ساخت بیمارستان حشمتیه و استخدام حدود 700 نفر نیروی کار برای این بیمارستان فوق تخصصی غرب خراسان رضوی، بازگشایی LC فولاد سبزوار و سرعت یافتن برخی پروژه های صنعتی نظیر داروسازی طاها و ... در عین حال به برخی نقاط ضعف که ضروریست در آینده روی آن ها بیشتر کار شود نیز اشاره کرده است و به طور مثال کمبود صنایع تبدیلی در سبزوار را یکی از نیازهای مهم بخش صنعت شهرستان در حال حاضر دانسته است.
اسرارنامه در ادامه متن کامل اظهارات محسنی ثانی در گفتگو با خبرنگار روزنامه همشهری در سبزوار را منتشر می کند:

 
  سبزوار پل تجاری کشور با آسیای میانه است

نویسنده: سحروحدت خراسان ‌ـ خبرنگار همشهری

واقع شدن سبزوار در مسیر تهران – مشهد و در نزدیكی اسفراین و بردسكن اهمیت ویژه‌ای را به این دیار داده است. كشاورزی و بازرگانی به عنوان مهم‌ترین ظرفیت شهرستان سبزوار از گذشته‌های دور تاكنون همواره مورد توجه بوده و همین سبب شده است تا توجه كمتری به مسئله صنعت شود. از ابتدای انقلاب نیز با وجود تلاش‌های صورت گرفته، سبزوار در زمینه شاخصه‌های اقتصادی رتبه خوبی نسبت به دیگر شهرستان‌ها نداشت و همین باعث شده بود تا این شهرستان جایگاه خوبی در استان نداشته باشد. در حقیقت تلاش حقیقی برای ارتقای شهرستان سبزوار از 8 سال گذشته آغاز شد.
 در این ارتباط، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی اظهار‌كرد: مهم‌ترین پروژه‌ای كه در 4 سال اخیر در این شهرستان به نتیجه رسید اتمام بیمارستان حشمتیه بوده است.
 «محمد رضا محسنی ثانی» در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری افزود: این بیمارستان با اعتبار 80 میلیارد تومان ساخته شده كه تا پایان سال عملیات تجهیز آن نیز به اتمام می‌رسد و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 وی با بیان اینكه یكی از دغدغه‌های مهم ما برای راه‌اندازی این بیمارستان مسئله تأمین نیرو برای آن بود، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز استخدام 350 نفر نیروی پزشكی و 350 نفر در بخش‌های خدماتی از وزیر بهداشت و درمان گرفته شده است كه گامی مهم در بهره‌برداری از این بیمارستان به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان غرب استان خراسان رضوی است.
 رئیس كمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد شاخصه‌های عمرانی سبزوار افزود: داورزن، خوشاب، جوین و جغتای كه از بخش‌های تابعه سبزوار بودند با پیگیری‌های صورت گرفته در 8 سال گذشته از سبزوار جدا شده و به شهرستان تبدیل شدند. این مسئله در رشد شاخصه‌های منطقه سبزوار بزرگ و توزیع متوازن امكانات و اعتبارات و توسعه منطقه مهم ومؤثربود.
 محسنی ثانی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه سبزوار بزرگ و نیاز شهرستان به حضور سرمایه‌گذاران در این منطقه به پیگیری‌ها برای گرفتن مجوز استقرار دفتر سرمایه‌گذاری در سبزوار اشاره كرد و افزود: این دفتر بعد از مشهد در سبزوار به عنوان تنها شهرستان استان راه‌اندازی شد كه ظرفیت مهمی در توسعه منطقه است.
 وی با بیان اینكه این شهرستان دارای مزیت‌های خوبی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است عنوان كرد: وجود زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی غنی در سبزوار به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان غرب خراسان رضوی و نزدیك بودن این شهرستان به كشورهای آسیای میانه شرایط خوبی را در حوزه حمل و نقل كالا از سبزوار به این كشورها فراهم كرده است.
 وی با بیان اینكه سبزوار امروز پل اقتصادی برای ارتباط با كشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود، گفت: صدور مجوز دفتر سرمایه‌گذاری شهرستان برای نخستین بار و استقرار آن قطعا در معرفی قابلیت‌ها، مزیت‌های اقتصادی، ظرفیت‌های صنعتی و معدنی به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی مؤثر است. نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینكه این شهرستان قابلیت اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی را نیز دارد، گفت: وجود 240 كارخانه و كارگاه در منطقه، معادن غنی و نیروگاه‌های برق و زیرساخت‌های مهمی مانند بزرگراه، خطوط آهن و فرودگاه فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران و اجرای طرح‌های اقتصادی ایجاد كرده است.
 
ضعف‌های صنعتی سبزوار
 وی در ادامه با اشاره به مشكلات حوزه صنعت عنوان كرد: مهم‌ترین ضعف‌های منطقه در حوزه صنعت، نبود صنایع تبدیلی و فراوری است. وجود معادن مختلف در منطقه و كشت برخی محصولات كشاورزی مثل زعفران و پسته در شهرستان، ضرورت ایجاد كارگاه‌ها و كارخانه‌های فراوری و صنایع تبدیلی را در منطقه را بالا برده است تا از صادرات مواد خام و محصولات فراوری نشده منطقه جلوگیری كند.
 وی بابیان اینكه توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان سبب رونق اقتصادی و افزایش میزان اشتغال در منطقه خواهد شد، ادامه داد: البته دراین زمینه پیگیری‌هایی شده و امروز بخش زیادی از صنایع مستقر در شهرك صنعتی شماره 2 سبزوار از جنس صنایع تبدیلی هستند، با این وجود ما باز هم نیاز‌مند استقرار واحدهای صنعتی بیشتری در این عرصه هستیم.
 محسنی ثانی در ادامه با اشاره به پیشرفت 65‌درصدی طرح خط آهن سبزوار نیز عنوان كرد: این طرح در دی سال 88 با اعتبار 88 میلیارد ریال آغاز و تحویل پیمانكار شد كه با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و قول دولت وقت قرار بود هرچه سریع‌تر به پایان برسد.
 وی با بیان اینكه مشكلات اعتباری دولت سبب شد تا پروژه خط آهن سبزوار با مشكلات جدی در زمینه تأمین اعتبارات مواجه شود، گفت: در آذر سال گذشته 10 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه كار به پیمانكار پرداخت شد.
 نماینده سبزوار بابیان اینكه 58 میلیارد ریال نیز از محل ماده 180 به حساب مشترك پیمانكار واریز شد، افزود: مجوز خرید اوراق مشاركت به ارزش ریالی 20 میلیارد تومان گرفته و به پیمانكار ابلاغ شده است.
 وی با بیان اینكه در حال حاضر 25 كیلومتر از این پروژه 45 كیلومتری زیرسازی و در مرحله آماده‌سازی برای ریل‌گذاری است، ادامه داد: در لایحه بودجه سال 94 نیز اعتبار200 میلیارد ریالی برای ادامه كار پروژه پیش بینی شده كه در صورت تخصیص صد‌درصدی اعتبارات این پروژه، تا پایان سال شاهد تغییر و تحول خوب در این زمینه خواهیم بود. نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به گرفتن مجوز منطقه ویژه اقتصادی سبزوار و تأیید آن از سوی دولت و شورای نگهبان ادامه داد: در سال‌های اخیر مدیریت سیاسی استان در این زمینه تعلل‌هایی داشت كه با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه مشكلات این حوزه نیز حل شده تا هفته آینده مجوزهای لازم برای آغاز كار این منطقه داده خواهد شد.
 وی با بیان اینكه ساخت این منطقه از مهم‌ترین مطالبات مردم سبزوار بود، عنوان كرد: مجوزهای لازم برای اجرای این پروژه در سال 89 گرفته شده و قرار است این پروژه در 30 كیلومتری شرق سبزوار و در محل اراضی همجوار با روستای زعفرانیه ساخته شود.
 محسنی ثانی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی پروژه شركت داروسازی طاهای سبزوار نیز افزود: «طاها» از مهم‌ترین كارخانه‌های منطقه است كه امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.
 وی با اشاره به وضعیت شركت فولاد سبزوار نیز گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ال سی 280 میلیون یوروی فاینانس چین برای طرح فولاد سبزوار باز شد كه در این زمینه 150میلیارد تومان به عنوان سهم آورده دولت اختصاص یافته است و امیدواریم در نیمه دوم سال شاهد بهره‌برداری از بخش احیای آن باشیم.
 محسنی ثانی بابیان اینكه از مهم‌ترین نیازهای طرح فولاد سبزوار گازرسانی به آن بود، افزود: در این زمینه نیز پیگیری شد و خط لوله 30 اینچ از محدوده سبزوار و از خط انتقال 45 اینچ منشعب شد كه پس از طی مسیر 45 كیلومتر به این كارخانه خواهد رسید و سوخت مورد نیاز آن را تأمین خواهد كرد.
 وی بابیان اینكه برای اجرای این طرح اعتبار ریالی 130 میلیارد تومان و اعتبار ارزی 4 میلیون یورو تخصیص داده شده است، افزود: پیمانكار این طرح مستقر شده است و با پیگیری‌ها و قول‌های داده شده قرار است این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
 رئیس كمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بابیان اینكه سبزوار به قطب بزرگ دانشگاهی و پزشكی شرق كشور تبدیل شده است، گفت: وجود 16 واحد دانشگاهی و 15 دانشكده مختلف و تحصیل 30 هزار دانشجو در شهرستان سبب شده تا سبزوار در زمینه توسعه علمی دارای جایگاه خوبی باشد و دانشمندان و نیروهای توانمند و متعهد خوبی را تحویل جامعه دهد.
 وی با اشاره به پروژه ساخت نیروگاه برق سبزوار ادامه داد: مجوز نیروگاه هزار مگاواتی برق سبزوار در گذشته گرفته شد اما مدت‌ها در انتظار اختصاص اعتبارات بود.
 محسنی‌ثانی با بیان اینكه متأسفانه این پروژه چند سالی متوقف مانده بود، اضافه كرد: با پیگیری‌های صورت گرفته وزیر نیرو قول داد كه از محل اعتبارات سال گذشته سهم این وزارتخانه در صندوق توسعه ملی، اعتباری را برای اجرای این پروژه اختصاص دهد.
 وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه برق سبزوار گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ال سی این پروژه باز شده و تا چند روز آینده طرح وارد فاز اجرایی می‌شود.
 نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه این نیروگاه برق در محدوده 25 كیلومتری سبزوار ‌ـ  داورزن ساخته می‌شود، گفت: برق تولید شده از این مجموعه نیاز ضروری كارخانه‌های مستقر در منطقه، شهرك‌های صنعتی سبزوار و صنایع كوچك است.

 

گفتنی است نام سحر وحدت در فهرست خبرنگاران و اصحاب رسانه دیار سربداران که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه جمع آوری می شود، درج شده است.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه این فهرست روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

محسنی ثانی: به رئیس جمهور درباره مشکلات پدیده شاندیز هشدار دادیم

نظرت را بنویس
comments

فرهاد فقط نمي دانيم چرا همه کارها در شش ماه آخر نمايندگي درست مي شود. شش آخر نمايندگي بعد از هشت سال يک دفعه ال سي نيروگاه باز مي شود، شش ماه آخر نمايندگي بودجه راه آهن بعد از 50 سال داده مي شود، شش ماه آخر نمايندگي روستاها مهم شده و راه ها اسفالت مي شود، شش ماه آخر نمايندگي مشکل فولاد سبزوار حل مي شود، شش آخر نمايندگي کشورهاي خارجي فايناس مي دهند، شش ماه آخر نمايندگي يک دفعه لوله گاز به سبزوار مي رسد،‌ شش ماه آخر نمايندگي صنايع تبديلي يکي يکي در شهرکها راه اندازي مي شود،. خلاصه جالب است شش ماه آخر نمايندگي يکهو همه چيز رو به راه و همه مشکلات حل مي شود. اميدواريم همه اين ها مانند نمايش وهن آلود راه اندازي پتروشيمي سبزوار در اسفند 90 نباشد. يادتان هست که آن سال همين نمايندگان محترم با کلي عکس و تبليغات تريلي راه انداختند که اين ها تجهيزات کارخانه است. چقدر مصاحبه کردند و قول دادند که فاز اول کارخانه تا چند ماه ديگر شروع مي شود و غيره. کجاست همه اينها. متاسفانه اگر ما حافظه تاريخي خوبي نداريم اما خوشبختانه حالا ديگر شبکه جهاني اينترنت هست و همه چيز را در حافظه اش نگه مي دارد براي همين خيلي مواقع دست آدم را رو مي کند. خلاصه: نمايندگاه محترم براي براي راي آوردن هر کاري مي خواهند بکنند و هر حرفي مي خواهند بزنند اما لطفا فقط مختصر عقلي و خورده هوشي هم براي مردم قائل شوند. و لطفا لطفا با اين کارها به شعور مردم توهين نکنند. همين و همين.

افضلی

از بین همه مواردی که دکتر محسنی اشاره کرده اند شهرستان کردن بخش های سابق واقعا کار با اهمیتی بود که فقط و فقط با نفوذ و اشنایی ایشان با راه و چاه های وزارت کشور امکان داشت علی الخصوص درباره شهرستان شدن بخش های خوشاب و داورزن اگر نفوذ و ÷گیری محسنی نبود به سرانجام نمی رسید حتی جوین و جغتای هم نیمه تمام باقی مانده بود و با ور.د دکتر محسنی به مجلس طلسم این موضوع شکسته شد منطقه ویزهاقتصادی هم واقعا خوشحالشم کرد ولی خیلی درباره منطقه ویزه مطمئن نیستم قطار را هم تا صدای بوقش را در سبزوار نشنوم فعلا خیلی جدی نمیگیرم شهرکهای صنعیت سبزوارم دمتون گرم قبلا چند بار که رفتم هیچی نداشت ولی الان واقعا ترقی کرده

دارینی

مطلب روراست و سر راستی نبود البته جانب داری هم دیده میشد و در بیشتر اظهارات بزرگ بینی و بزرگ نمایی بود و صد البته دردی رو از هزاران درد مردم این شهرستان که به امیدی نماینده انتخاب کردند دوا نمیکنه. کاش برای یکبار هم شده روی منیات پا بزاریم و از مردم بخواهیم ما را و عملکردمان را نقد کنند مطمنن حرف بسیار خواهد بود و البته تشکر ولی اینگونه صحیح نیست با بزرگ گویی و تیترهای چندخطی که از کادر بیرون زده برای مردم نقشه راه تعیین کنیم. از شما که صبورانه انتقادات را میشنوید هم تشکر میکنم کارتان قابل تقدیر است اما بی طرفی را نیز مدنظر بگیرید. موفق باشید

آقای دکتر محسنی با سلام خدمت شما امیدوارم از نقدهای اغلب غیرمنصفانه و تک بعدی که بعضی دوستان وارد میکنند دلخور نشوید. شب گذشته برنامه ثریا را از شبکه یک سیما تماشا کردم می دانم که پدر گرامی شما و تعدادی دیگر از نیک مردان متدین سبزوار از سرمایه گذاران و بانیان صندوق قرض الحسنه جاویدان بوده اید که حالا امروز این موسسه به عنوان صندوق برتر شرق کشور معرفی می شود و اقشار زیادی ازمدرم از ان وام گرفته اند وغیر از ان هم منشا خدمات بسیار زیاد دیگری بوده اید که همه جای تشکر دارد اما نقدهای رده سنی جوان تر را نیز به دل نگیرید.اکثرا خسته و زخم خورده از سال ها بی مهری مسئولان وقت نسبت به سبزار هستند و مسلما تا دوباره اعتماد کنند کمی طول میکشد کارهای اساسی که شما در این چند سال به دور از خودنمایی های مرسوم برخی اقایان انجام دادید چند سال دیگر به ثمر می نشیند و شاید ان موقع برای قدردانی دیر باشد اما بدانید که خداوند بصیر خود ناظر بر همه زحمات و خدمات شما و دیگر دلسوزان شهر هست. موفق و موید باشید از طرف عبد حقیر خدا و همشهری دوستدار و اراتمند شما مرد بزرگ

سلام شاهرود که چیزی نیست زمانی که ما گرفتار کل کل های احساسی مضحک و رقابت های مسخره و بی حاصل با همسایه شرقی مان بودیم خیلی شهرها و مناطق و حتی شهرهای کوچکتر از سبزوار جلو افتادند. وقتی ما گرفتار دعواها و سیاسی کاری بودیم و به خاطر منافع شخصی و جناحی و چیزهای بیهوده دیگر سر و کله همدیگر می زدیم و وقتی ما سرمان را مثل کبک زیر برف کرده و از اطرافمان غافل بودیم انها از ما جلو زدند. جالب این که فکر می کردیم اگر ما غفلت کنیم بقیه هم درجا می زنند و کاری نمی کنند. کندی و کم کاری و بی خبری و غفلتی که مسولان سبزوار دارند در کتمتر جایی می توان پیدا کرد

سلام دوستان قرار نبود مطلب اين قدر طولاني شود اما سوالات و ابهاماتي بود که به ذهنم رسيد. اين ها مسائلي است که وجود دارد و مسئولان بايد روشن کنند. فکر کنيم خودش يک مقاله شد و شما مي توانيد به صورت جداگانه (و نه توي نظرات) منتشر کنيد تا نمايندگان و مسئولان براي روشن شدن ابهامات توضيحاتي بدهند. ببخشيد و با تشکر _____________ همه اين ها درست و دست نماينده هاي محترم درد نکند و خسته نباشند؛ اما چند تذکر و چند نکته قابل تامل: 1- تا همين يکي دو ماه پيش همه مسئولان از جمله خود آقاي محسني مي گفتند راه آهن سبزوار 25 درصد پيشرفت دارد (جستجو کنيد خبرهايش هست) چي شد يک دفعه 25 درصد شد 65 درصد. اگر يادتان باشد اول بار حدود دو ماه پيش خود آقاي محسني در نشست خبري اش به اشتباه گفت: 65 درصد. اين درصد آنقدر عجيب بود که دفتر خودش يک روز بعد اين آمار را اصلاح کرد و گفت اشتباه در گفتار بوده است و همان 25 درصد درست است. (اين را هم مي توانيد با يک جستجوي ساده پيدا کنيد و توضيح دفتر جناب محسني هم حتما در دفترشان وجود دارد) حال چه شده است يکباره مي گويد راه آهن سبزوار 65 درصد پيشرفت کرده است؟ آيا اين قابل باور است؟ 2- همه مسئولان از جمله خود آقاي محسني بارها اعلام کردند که تکميل راه آهن سبزوار بيش از 90 ميليارد تومان اعتبار لازم دارد. از سوي ديگر همين مسئولان محترم بارها گفتند تا سال گذشته تنها 3 يا 4 ميليارد تومان اعتبار به راه آهن سبزوار داده شده بود. اما با تلاش نمايندگان محترم امسال حدود 15 ميليارد تومان اختصاص يافته است. (همه اين ها را با يک جستجو مي توان يافت) از اگر همه اين ها درست باشد آيا با 15 ميليارد تومان مي تواند راه اهن 65 درصد پيشرفت داشته باشد؟ آيا اين معقول است؟ اين چيز عجيبي نيست و با يک يک حساب سرانگشتي و جمع و تفريق ساده مي توان فهميد. يعني نمايندگان محترم قبل از صحبت و اعلام آمار يک جمع و تفريق ساده هم نمي کنند؟ تازه اين در حالي است که همه اين 15 ميليارد تومان اختصاص يافته محقق شود. و تازه اين در صورتي است که باز خود همين نماينده هاي محترم و ديگر مسئولان اعلام کردند که بخشي از اين اعتبار را به پيمانکار که از قبل طلبکار بوده است، داده اند. قبلا هم مصاحبه اي با پيمانکار طرح داشتيم که گفته بود يک سال کار کرده و هيچي نداده اند و ما پول يک سال را طلب داريم. بنابراين آيا پيشرفت 65 درصد راه آهن با اين مقدار اعتبار معقول است؟ 3- اگر ساخت ايستگاه راه آهن را هم جزوي از طرح بدانيم دست کم 15 تا 20 درصد طرح شامل ساخت ايستگاه مي شود. اين که روشن است که براي ايستگاه هنوز هيچ کاري نشده است و هنوز هم معلوم نيست ايستگاه چيست و کجا بايد باشد. بنابراين باز هم هر طور حساب کنيم باور پيشرفت 65 درصدي راه آهن خيلي دور از ذهن است و اصلا قابل باور نيست. 4- گفته مي شود که راه آهن سبزوار سراسري است و يا اين دستکي که بعد از 50 سال قرار است ساخته شود به خط سراسري وصل مي شود. در اين باره هم دو نکته وجود دارد: الف: اول اين که مسئولان کشوري اين مسئله را گفته اند که يک نمونه اش احمد صادقي مدير عامل سابق شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور است که 12 بهمن 91 در مصاحبه هاي صريحا گفته بود: طرح شما براي احداث اين خط چيست؟ آيا قرار است فاصله سبزوار تا ايستگاه راه آهن تهران- مشهد يک قطار فرعي کار کند؟ "چون اين خط صرفا براي استفاده اهالي شهر سبزوار و احتمالا شهرهاي اطراف آن است ترانستي (قطار محلي) بايد بکار گرفته شود که متناسب با جمعيت اهالي و روزهايي که قطار به ايستگاه مقابل مي رسد باشد و قطار براي اين شرايط برنامه ريزي و انجام شود." اين را هم با يک جستجوي ساده مي توانيد پيدا کنيد. عهد بوق نيست که حرفي را بزني و گم شود بنابراين لطفا هر چه هست واقعيت را به مردم بگوييد. اگر با مردم صادق باشيم و واقعيت را بگوييم آنها قبول مي کنند و ما هم فردا که اين اتفاق افتاد شرمنده و خجالت زده مردم نخواهيم بود. ب:‌ اگر واقعا اين دستک قرار است هب شبکه سراسري وصل شود چرا کسي درباره ادامه مسير اين خط بعد از سبزوار چيزي نمي گويد. اين خط قرار است از سلطان آباد تا سبزوار بيايد اما از سبزوار به کجا قرار است وصل شود؟‌ اگر اين خط قرار است به شبکه سراسري وصل شود بايد بعد از سبزوار ادامه يابد و به خط تهران - مشهد وصل شود. اما مشخص نيست (يا حداقل مسئولان محترم تا حالا چيزي درباره ادامه خط نگفته اند) کجا و به چه صورت قرار است اين دو خط به هم برسند؟ علاوه بر اين آيا قرار است قطار تهران -مشهد از مسير اين خط به سبزوار بيايد و بعد دوباره در نيشابور وارد خط سراسري شود؟ اگر قطارها از اين مسير بيايند پس خط فعلي که جوين مي گذرد چه مي شود؟ آيا بلااستفاده خواهد ماند؟ اگر گفته شود اين خط قرار است به خط شمال- جنوب که از بجنورد به سمت کاشمر و تربت مي رود، وصل شود که اين هم بر فرض درست بودن يک وعده سر خرمن بزرگي است که معلوم نيست که محقق شود؟ چون هنوز از اين خط شمال- جنوب هيچي ساخته نشده و تنها در حد يک طرح است که معلوم نيست چند سال ديگر ساخته شود. بنابراين اگر بگوييم دستک سبزوار به خط شمال - جنوب وصل مي شود باز هم يک قطار محلي (حداقل تا زماني که آن خط ساخته شود) خواهد بود. بعد از کلي وعده و وعيد نمايندگان و مسئولان در همه اين سال ها و بعد از 50 سال مي خواهيم يک دستک 45 کيلومتري خط راه آهن بسازيم اما اين همه ابهام وجود دارد. چرا نمايندگان محترم و مسئولان به اين ابهامات پاسخ نمي دهند؟ اين ها سوالات و ابهاماتي است که نمايندگان و مسئولان بايد خيلي روشن و شفاف درباره همه آنها توضيح دهند. اگر واقعا خط راه آهني در کار است بايد اين مسائل روشن باشد و توضيح دهند؟ 5- و اما درباره وصل شدن متروي مشهد به نيشابور قبلا مسئولان استاني گفته بودند. اما يکشنبه يا دوشنبه همين هفته يعني 22 شهريور هم وزير راه و شهرسازي در سفرش به مشهد براي ساخت اين خط تاکيد کرده بود. چون مشهد براي سال 2017 بعنواه شهر فرهنگي جهان اسلام انتخاب شده است، گفته بود هر چه سريعتر بايد زير ساخت هاي لازم براي مراسم آن سال در مشهد ساخته شود که يکي از آنها همين خط قطار شهري مشهد به گلبهار، بينالود و نيشابور است. اين را با يک جستجوي ساده مي توانيد پيدا کنيد. بنابراين چندان هم دور از دسترس نيست و با توجه به موافقت مسئولان کشوري و استاني چه بسا متروي نيشابور حتي جلوتر از قطار سبزوار هم ساخته شود. حالا خواهيم ديد. 6- با همه اين ها بايد واقع بين باشيم و واقعيت را به مردم بگوييم. واقع بين که باشيم قطار سبزوار اگر تا 4 يا 5 سال آينده يعني تا پايان دوره بعد نمايندگي به نتيجه برسد جهاد کرده ايم. براي همين همان طور که نمايندگان دوره هاي قبل با قول هايي براي ساخت راه آهن از مردم راي گرفتند، و اين دور هم مي خواهند باز با وعده هاي قطار راي جمع کنند. اگر تلاش کنند و راه آهن را به نتيجه برسانند مطمئن باشند دوره بعد نمايندگي ( يعني ان شا الله انتخابات 98) هم مي توانند با قول و مراسم افتتاح راه آهن راي مردم را بگيرند.

مفتح

جناب عالی که حتی نام ناشناس هم روی خود نگذاشتی و اینقدر از راه آهن سبزوار با نام دستک تکرار می کنی اولا : به قول جناب قالی این راه آهن فقط دستک ولی آیا می دانید که باز هم سبزوار اولین شهریست که قطار مختص به خود دارد مانند فرودگاه که برای اولین فرودگاه در کشور می باشد که بخش خصوصی و به همت مردم ایجاد کرد و به دولت کریمه که در آمد نفت دارد تحویل داد آیا می دانید که فرودگاه سبزوار اولین فرودگاه در کشور می باشد که تمام املاک آن بدون استثانات می باشد آیا خبر داری که کارخانه بزرگ سیمان سبزوار که باز هم به همت سبزواریها ایجاد شد بزرگترین تعداد سهام داران را در بخش صنعت به خود اختصاص داده است پس بدان که این راه آهن هم باز هم هم به همت مردم به این مرحله رسیده و به کوری چشم همه کسانی که قادر نیستند توسعه سبزوار را ببینند سعی در مخدوش نمودن افکار مردم با بزرگ نمایی کردن این موضوع دارند که این فقط دستک است که حرف بیهوده بوده چرا که دوما: راه آهن شمال جنوب از چند مسیر در حال اجرا و مطالعه می باشد یکی از مسیر سبزوار به کاشمر و تربت که ادامه آن به جنوب کشیده شده است و مسیر سبزوار نیز در حال اتمام می باشد و مسیر دوم از بجنورد به اسفراین و جوین که این مسیر هم عملیات عمرانی ان سالها شروع شده و در حال اجرا می باشد پس بازم در آینده خواهید دید که این سیاهی برای ذغال می ماند و سبزوار به موقعیت واقعی خود که توسط دوست نماهای دشمن هموچون برخی نمایندگاه سابق که دوباره حوس نمایندگی به سرشون زده اما گور خوانند امروز عصر ارتباطات می باشد و در صورت ورود به عرصه انتخابات تمام خیانت های آنها برای مردم با تمام امکانات و ضرفیت ها بر ملا و بازگو خواهد شد همه مدارک خوشبختانه جمع آوری شده و در زمان خود برای عموم انتشار و توزیع خواهد شد. سوما : گاهی یک توان پنهان مانده وقتی به فعل تبدیل می شود جناب دستکی شاهد شکوفایی بسیاری از پتانسیلهای دیگه هستیم که ان شاا... راه آهن سبزوار اینگونه هست شک نکن وگرنه افرادی چون تو اینقدر از رسیدن سبزوار به راه آهن وحشت نداشتید . باقی باشد تا خودت کمی فکر کنی ذهنت از پلمپی در بیاد

سبزواری

اقا جان شما که اینقدر با بدبینی و سیاه نمایی نظر میدی درباره راه اهن سبزوار و خیلی از ادله ای هم که اوردید اصلا درست نیست بگید ببینم این گفته معاون وزیر راه و شهرسازی هم دروغه؟ حالا فرض می کنیم محسنی خواسته برای خودش تبلیغات کنه و نوشابه باز کنه ولی دیگه معاون وزیر راه وقتی خبرش توی سایت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور اینقدر نسبت به پیشرفت پروزه های سبزوار مثبته ایا میتونید اینم رد کنید شما؟ بفرمایید خودتون بخونید و ادرسشم میذارم که مستقیم به سایتش برید و ببینید ﺳﻪشنبه 17 شهریور 1394 09:03 گامی دیگر برای تحقق در تا در بودن شبکه ریلی؛ ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر ساخته می‌شود معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن سبزوار گفت:‌ در راستای حفظ حقوق شهروندی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی، ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر طراحی و ساخته‌ می‌شود که راحتی و آسایش مردم در بهره‌برداری از این خط‌آهن را به همراه خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه علی نورزاد، در سفر به استان خراسان رضوی از پروژه‌های آزادراه حرم تا حرم و راه‌آهن سبزوار بازدید کرد و دستوراتی برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه‌ها صادر کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از اتصال شهر سبزوار به شبکه ریلی گفت: راه‌آهن اتصالی سبزوار به شبکه ریلی کشور از ایستگاه سلطان‌آباد منشعب و به شهر سبزوار متصل می‌شود. این ایستگاه تشکیلاتی بوده و در آینده به منظور اتصال مسیر خلیل‌آباد- کاشمر- سبزوار طراحی‌ می‌شود. نورزاد با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر در تا در بودن شبکه ریلی تاکید کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی، ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر طراحی‌ می‌شود که راحتی و آسایش مردم در بهره‌برداری از این خط‌ آهن را به همراه خواهد داشت. وی با اشاره به طول 45 کیلومتری این خط‌ آهن افزود: عملیات زیرسازی این طرح از سال 90 آغاز شده است که با توجه به محدودیت منابع مالی حدود 15 کیلومتر از زیرسازی این مسیر با پیشرفت فیزیکی 94 درصد انجام شده است و 15 کیلومتر دیگر مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی 41 درصد در حال احداث است. نورزاد با اشاره به هزینه‌های ارزیابی و آزادسازی مسیر و همچنین تهیه مصالح به منظور اجرای تقاطع‌های موجود اظهار داشت: برای اجرای این طرح تا کنون 97 میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام آن به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از روند احداث آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار- نیشابور- مشهد که عملیات اجرایی آن خرداد ماه سالجاری آغاز شد بازدید کرد و گفت: این بخش از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار تا مشهد به طول 223 کیلومتر با هدف اتصال شبکه آزادراهی به مشهد مقدس و تکمیل بخش دیگری از کریدور بین‌المللی شرق به غرب آغاز شده است. وی احداث این آزادراه را گام دیگری در مشارکت دولت و بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: این آزادراه با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش خصوصی احداث می‌شود که دوران مشارکت آن24 سال شامل 4 سال مطالعه و ساخت و 20 سال بهره برداری است. نورزاد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود روزانه 5 هزار و 600 تردد در سال 1398، 9 هزار و 200 تردد در سال 1408 و 15 هزار تردد روزانه در سال 1418 از این مسیر صورت گیرد. معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش 30 کیلومتری مسیر، 60 دقیقه‌ای زمان سفر، 500 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین و گازوییل و در مجموع صرفه‌جویی اقتصادی معادل 18 هزار و 520 میلیارد ریال را از مزایای احداث این آزادراه برشمرد. http://www.cdtic.ir/p/ShowContent.aspx?id=3320&title=%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87--%D8%B1%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D8%A2%D9%87%D9%86-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF-

سلام - به نظر شما فرق نماينده شاهرود با نمايندگان سبزوار چيست؟ نيروگاه سيکل ترکيبي شاهرود جرو طرح هاي مهر ماندگار در دولت قبلي بود و سال 91 با حضور رئيس جمهور افتتاح شد. اما نيروگاه سبزوار 8 سال است که هيچ کاري نشده است. سه بار کلنگ زني کرديم اما هنوز فقط يک تابلو زنگ زده دارد. طرح نيروگاه سبزوار قبل از شاهرود بود اما آنها نيروگاه شان را سه سال پيش افتتاح کردند و ما هنوز دنبال اين هستيم که ال سي باز کنيم. خنده دار نيست. ما هي به دانشگاه هاي مان پز مي دهيم اما نمي دانيم که دانشگاه همين شاهرود دو برابر دانشگاه حکيم سبزواري است. دانشگاه شاهرود بيش از 15 هزار دانشجو دارد (برويد توي سايت دانشگاه شاهرود و ببينيد). ما نمي دانيم که دانشگاه آزاد شاهرود هم بسيار بزرگتر از دانشگاه آزاد سبزوار است. دانشگاه ازاد سبزوار که جزو اولين دانشگاه هاي استان بوده بعد 30 سال هنوز تنها 4 رشته دکتري دارد. ما اين ها را نمي دانيم که هي پز مي دهيم. ما به دانشگاه هاي شهرستان پز مي دهيم اما نمي دانيم که سطح علمي دانشگاه هاي شاهرود بسيار بالاتر از دانشگاه هاي ماست. برويد توي سايت دانشگاه شاهرود و مراکز علمي و پژوهشي و مراکز رشد آن را ببينيد. ما سرمان را زير برف کرديم و به يک رقابت کاذب و مسخره با شهر شرقي خود دلمان را خوش کرديم و از اطراف مان خبر نداريم. ما چون اينها را نمي دانيم پز مي دهيم. اين ها فقط چند دو سه نمونه بود تا تلنگري باشد براي خودمان و مسئولان مان. اين ها در حالي است که شاهرود شايد نصف سبزوار باشد و فقط يک نماينده دارد. حال دوباره مي پرسيم: فرق نماينده شاهرود با نمايندگان سبزوار چيست آنها اين همه جلو رفته اند و سبزوار اين قدر عقب مانده است؟ پاسخ اين سوال را بايد نمايندگان محترم بدهند چون با نماينده شاهرود در مجلس همکار هستند؟

واقع نگری

برادر / خواهر گرامی سلام خدمت شما برای اینکه مقایسه شما کامل تر و منصفانه تر شود، چه طور است بیاییم به جای مقایسه فقط نمایندگان سبزوار با نماینده شاهرود ، یک مقدار افق دیدمان را وسیعتر کنیم و کلا استان سمنان را با استان خراسان رضوی مقایسه کنیم. 1- آیا می دانید استان سمنان استان کم جمعیتی با حدود 700 هزارنفر جمعیت و 8 شهرستان است؟ اما استان خراسان رضوی استان پرجمعیتی با حدود 6 میلیون نفر جمعیت و 30 شهرستان است. این یعنی میزان رقابت و درگیری بین شهرستان های استان خراسان رضوی برای گرفتن بودجه و امکانات حدودا 7 برابر بیشتر از سمنان است در حالی که هر دو استان با این همه تفاوت در جمعیت و تعداد شهرستان و ... فقط یک استانداری و یک استان و از هر اداره کلی فقط یک مورد دارند؟ 2- آیا می دانستید در استان سمنان برخلاف معمول شهر مرکز استان پرجمعیت ترین و بزرگترین شهر آن استان نیست. بلکه شهرستان شاهرود پرجمعیت ترین شهر استان است و از همین بابت همیشه زبان ادعای شاهرودی ها حتی بر سر سمنانی ها هم دراز است اما در استان خراسان رضوی شهر مشهد یکی از کلانشهرهای کشور است که خواه نا خواه همه انتظار دارند بیشتر امکانات به مشهد اختصاص داده شود به خصوص که حرم مطهری رضوی هم آنجاست و همه ساله سیل زائران روانه آن شهر می شوند. 3- آیا می دانستید بعضی از ادارات کل استان سمنان از سال ها قبل در شهرستان شاهرود واقع شده اند نظیر اداره کل راه و ترابری و تبلیغات اسلامی که حتی بعداز ادغام دو وزارتخانه مسکن و راه که وزارتخانه جدید راه و شهرسازی ایجاد شد، در استان سمنان به خاطر پرهیز از اختلاف بین سمنان و شاهرود هنوز این دو ا داره کل ادغام نشده اند درست برخلاف استان خراسان رضوی که همه امکانات و ادارات کل به صورت متمرکز در مشهد استقرار یافته اند. این موضوع یعنی خود به خود شهرستان شاهرود از بعضی جنبه ها مرکزیت استان سمنان را دارد. 4- آیا می دانستید استان سمنان با این همه کم جمعیتی تا کنون 2 نفر از رئسای جمهور کشور را در خود پرورش داده است. محمود احمدی نژادو حسن روحانی هر دو از استان سمنان هستند و همین باعث رسیدگی های بیشتر به این استان کویری کشور شده است 5- آیا می دانستید تعداد نمایندگان شهرستان شاهرود در مجلس با تعداد نمایندگان شهرستان سمنان به عنون مرکز استان سمنان برابر است و هر دو شهرستان یک نماینده دارند؟ درست برخلاف خراسان رضوی که کلانشهر مشهد دارای 5 نماینده و شهرهایی نظیر سبزوار و نیشابور دارای 2 نماینده در مجلس هستند که از نصف هم کمتر است درنتیجه با در نظر گرفتن همه این تفاوت ها که بین استان سمنان و خراسان رضوی وجود دارد و به خصوص موقعیت ممنازی که شهرستان شاهرود داشته است انجام مقایسه بین عملکرد نمایندگان دو شهر سبزوار و شاهرود اصلا صحیح نیست و یک مقایسه نابرابر و غیرمنصفانه محسوب می شود.

علیرضا.ح.ن

مسئول محترم سایت اسرارنامه چرا شما جواب کامنتهارو خودت میدی ؟ بزار مردم و دوستاران دکتر محسنی خودشون جواب بدن!!! البته اگه برای سایت شما سود یا منفعتی نداره!!!

همشهری

ای بابا جناب اقایی که بدون نام این چند نقد قبلی رو به صورت مسلسلوار فرستادی یعنی تو این 8 سال گذشته هیچ اتفاق خوبی تو سبزوار نیافتاده ؟ چه قدر سیاه بینی اخه .نقد خوبه ولی دیگه موج منفی دادن خوب نیست

مفتح

جناب محسنی یکی از معدود نمایندگان تاریخ سبزوار می باشد که از ابتدای تاسیس مجلس در ایران که سبزوار از دوره دوم دارای دو نماینده بوده بدون هیاهو توانست یک وفاق و وحدت بیسابقه ای را در شهرستان سبزوار بوجود بیاورد چرا که آنطور که از بزرگان سبزوار شنیدم سبزوار از دوران پهلوی تا قبل از ایشان همواره اختلاف بین دو نماینده موجب عقب گرد این شهرستان می شده و حتی در برخی دوره ها بعضی از نماینده ها بجای اینکه به دنبال آرامش و پیگیری توسعه شهرستان باشند با اختلاف افکنی و مانع شدن در سر راه پروژه های سبزوار از قبیل راه آهن نه تنها نمایندگی این شهرستان را نمی کردند بلکه دشمن این مردم بودند ولی خوشبختانه بزرگترین خدمت دکتر محسنی چه دوره قبل و با بروغنی و چه در این دوره با سبحانی ایجاد بلاترین سطح وفاق در سطح سبزوار بزرگ و حرکت به سمت و سوی توسعه زیر بنایی این منطقه بوده است خسته نباشی

آقا شما چقدر دفاع میکنی از انتقادا کار رسانه ها انعکاس اخباره نه طرف و جهت شخص خاصی رو گرفتن و فک نمیکنم در صلاحیت شما باشه که جواب انتقاد مردمی که این نمایندگانو انتخاب کردن بدید بزارید خود نماینده پاسخ بده نه شما عزیز جان

نزدیک انتخاباتو و باز مصاحبه های فرمایشی و ... متاسفم خیلی جهت داره مصاحبه بی طرفی نیست

حسن نيشابور و بينالود داره با مترو به مشهد متصل مي شود آن وقت ما دلمان را خوش کرديم که به اين که بعد از 50 سال ( 50 سال کم نيست يک عمر است) مي خواهيم يک خط محلي بکشيم. خطي که به گفته صريح مسئولان راه آهن تنها يک قطار محلي خواهد بود و به شبکه سراسري وصل نمي شود. تازه اگر همين خط محلي وصل شود که هنوز بعد نيم قرن معلوم نيست. ما از اين وعده و وعيدها تا دلتان بخواهد شنيديم و گوشمان پر است. يادتان هست اسفند 90 هم که انتخابات بود همين نماينده هاي محترم و بسياري ديگر راه آهن را روياي تحقق يافته سبزواري ها مي دانستند و حتي از شنيده شدن بوق قطار سخن گفتند. راستش بوق آن قطار آنقدر بلند و گوش خراش بود که گوش مان کر شد و ديگر اين قولهاي سر خرمن مسئولان را نمي شنويم؛ بويژه که سر خرمن اين قول ها انتخابات هم باشد. بله ما گوش هاي مان از اين وعده هاي متعدد و گوشخراش آقايان پر و کر شده است و تا با چشم خودمان قطار را نبينيم باورمان نمي شود.

سلام اي کاش کارهايي که نمايندگان نکردند هم ليست مي کرديد. چقدر کارها مي شد کرد و مي توانستند بکنند و چه فرصت ها بود اما به خاطر غفلت و اهمال و کم کاري نشد.

ببخشيد اقاي محسني که گفته بود در انتخابات شرکت نمي کند پس اين همه رفت آمد و صحبت و مصاحبه و تبليغات چيست؟ نکنه در عرض همين دو سه هفته دوباره به تکليف رسيدند و ما خبر نداريم.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما