رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان سبزوار:

سبزوار از کمبود فضای آموزشی در سکونتگاه‌های غیررسمی رنج می برد

میلاد کلاته که از جوان ترین خبرنگاران سبزوار است و اخیراً پس از مدتی کار روی مجله اینترنتی سبزوارنما که خیلی زود به تعطیلی کشیده شد، به خبرگزاری مهر و  روزنامه قدس وارد شده است، امروز درخبرگزاری مهر گزارشی از مراسم افتتاح یک آموزشگاه 6 کلاسه در روستای خسروجرد را منتشر کرده و به نقل از اظهارات مسئولان حاضر در این مراسم، کمبود فضاهای آموزشی درسکونت گاه های غیر رسمی سبزوار را یادآوری کرده است.

گفتنی است، شهرداری سبزوار از حدود یک سال قبل گام های موثری برای احیای بافت های فرسوده شهری سبزوار برداشته و قرار است با دریافت برخی حمایت های ملی و البته حمایت هایی از سوی سازمان های جهان مربوطه در مدت کوتاه مشکلات سکونتگاه های غیر رسمی این شهر را برطرف نماید.

البته شهرداری در این مسیر تنها نیست و فرمانداری شهرستان ونیز دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این پروژه با اهمیت حضور فعال خواهند داشت.

اینک با توجه به نقش مهم آموزش از سنین کودکی در شخصیت افراد، باید امیدوار باشیم مسئولان شهرستان سبزوار در طرح توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی توجه کافی را به ساخت فضاهای آموزشی مورد نیاز داشته باشند و دراین بین البته ازتوان خیران بخش خصوصی نیز یاری بجویند.

اسرارنامه در ادامه متن کامل گزارش میلاد کلاته را در رابطه با مراسم امروز افتتاحیه یک واحد آموزشی در روستای خسروجرد سبزوار منتشر می کند:

رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان سبزوار:
سبزوار از کمبود فضای آموزشی در سکونتگاه‌های غیررسمی رنج می برد
 
سبزوار- رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان سبزوار گفت: اصلی‌ترین مشکل آموزش‌وپرورش شهرستان کمبود فضای آموزشی در سکونتگاه‌های غیررسمی است. 
به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی بینش عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح آموزشگاه ۶کلاسه برکت روستای خسرو گرد با اشاره به اینکه در روستاهای شهرستان سبزوار فضای آموزشی وضعیت بسیار مطلوبی دارد افزود: مشکل فضای آموزشی در روستاها کاملاً برطرف شده است ولی متأسفانه در سطح شهرستان به‌ویژه در مناطق سکونتگاه‌های غیررسمی و شرق این شهرستان با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم .
 
وی با توجه به اینکه در سال جاری تعداد دانش آموزان در سراسر کشور با افزایش همراه است، اظهار داشت: طبق جدیدترین آمار وزارت آموزش‌وپرورش در سال جاری بالغ‌بر ۱۳ میلیون دانش‌آموز خواهیم داشت که نسبت به سالیان گذشته با افزایش چشمگیری روبرو بوده است .
 
وی اضافه کرد: در شهرستان سبزوار نیز بالغ‌بر ۴۰۰ دانش‌آموز اضافه خواهند شد و با توجه به کمبود محیط آموزشی ناچار هستیم چندین کلاس را در کانکس‌های آموزشی برگزار کنیم.
 
رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان سبزوار اعتبار هزینه شده برای احداث این آموزشگاه را بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: این آموزشگاه در فضایی به متراژ ۴۲۲ متر ساخته‌شده است و همچنین متراژ فضای آموزشی این مجتمع بالغ‌بر هزار و ۵۰۰ مترمربع است.
 
توسعه کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش است
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز در این مراسم بابیان اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به موضوع اقتصاد مقاومتی دارند افزود: حوزه‌ زیر بنایی و مشارکت در اقتصاد مقاومتی موجب شکل‌گیری بنیاد برکت شده است که نشان‌دهنده‌ نگاه دقیق و جامع مقام معظم رهبری است .
 
احمد برادران با اشاره به اینکه بحث زیرساخت‌ها و بسترسازی در کشور نیازمند توجه بیشتری است، خاطرنشان کرد : یکی از مهم‌ترین بسترهای توسعه در جامعه توجه به حوزه‌ی آموزش‌وپرورش هست که خوشبختانه امروزه در قالب افتتاح مدارس در سطح استان خراسان رضوی تجلی پیداکرده است .
 
وی اضافه کرد: از آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک‌نهاد اجتماعی در تربیت آینده‌سازان این کشوری‌ات می‌شود و قطعاً اولین دغدغه  موضوع کمبود فضای آموزشی در سطح کشور است .
 
وی با توجه به اینکه نقشی را که آموزش‌وپرورش در توسعه‌ی پایدار کشور دارد بسیار آشکار است، تصریح کرد: توجه به آموزش‌وپرورش یعنی توجه به آینده‌ کشور و همچنین غفلت از آموزش‌وپرورش یعنی غفلت از آینده‌ کشور است .
 
فرماندار ویژه شهرستان سبزوار از حضور بخش خصوصی و خیرین مدرسه‌ساز در آموزش‌وپرورش ابراز امیدواری کرد وگفت: با حمایت خیرین و بخش خصوصی در راستای تحقق فرهنگ مدرسه‌سازی باید فرصتی ایجاد شود تا کمبودهای آموزشی را از بین ببریم .
 
*     *     *
 
 
گفتنی است نام میلاد کلاته در فهرست خبرنگاران و اصحاب رسانه دیار سربداران که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه در حال گردآوری است، درج شده است.
 
برای مطالعه این فهرست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما