با احداث تونل های محور درگز - دوغایی

مسیر ترانزیت سبزوار به گمرک لطف آباد در مرز ترکمنستان کوتاه تر می شود

آغاز عمليات اجرايي تونل‌هاي محور درگز – دوغايي در خراسان رضوي
 
موج-مديرکل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي گفت: وزير راه و شهرسازي پنجشنبه ۲۶ شهريور ماه براي بازديد از برخي پروژه‌هاي در حال ساخت استان و همچنين براي افتتاح آغاز عمليات اجرايي تونل‌هاي محور درگز–دوغايي به اين استان سفر مي‌کند.
 
به گزارش خبرگزاري موج، محمد رضا اخوان عبداللهيان،مديرکل راه و شهرسازي استان خراسان رضوي با اشاره به سفر وزير راه و شهرسازي به اين استان گفت: در اين سفر عمليات اجرايي تونل‌هاي محور درگز–دوغايي آغاز خواهد شد.
 
وي در ادامه با اشاره به اهميت اين محور در اقتصاد کشور و رونق واردات و صادرات و ترانزيت افزود: افزايش ايمني اين محور و کاهش تصادفات، روان سازي تردد، افزايش سطح سرويس در راه اصلي و کوتاه شدن مسير ترانزيت سبزوار- سلطان‌آباد - دوغايي- کبکان - درگز - لطف‌آباد (گمرک) از اهداف اجراي اين پروژه است.
 
اخوان عبداللهيان همچنين گفت:اين مسير داراي ۳ تونل کوچک و بزرگ است که کوتاه‌ترين تونل اين مسير ۲۱۱ متر طول دارد. طولاني‌ترين آن نيز با ۳ هزار و ۵۴۵ متر طول دارد. 
 
 
گفتنی است در چند سال اخیر عملیات احداث بزرگراه ترانزیتی سبزوار - سلطان آباد - قوچان و درگز تا مرز ترکمنستان آغاز شده است تا بدین ترتیب مبادلات تجاری و بازرگانی بین دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان  تسهیل شده و بر امنیت مسیرهای آن افزوده شود.
 
لازم به ذکر است سبزوار از گذشته تا امروز همواره از قطب های مهم اقتصادی و تجاری در شمال شرق کشور بوده است. در سال های اخیر نیز با مطرح شدن احداث منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار، اهمیت تجاری و بازرگانی این شهر افزایش یافته است.
 
بزرگراه ترانزیتی لطف آباد - قوچان - سبزوار از مسیر سبزوار به دیگر نواحی داخلی کشور هدایت می شود.
 
سبزوار در حال حاضر در کنار مشهد و تربت حیدریه یکی از مراکز ثقل حمل و نقل شمال شرق کشور است که از هر سه امکانات حمل و نقل هوایی، جاده ای، بزرگراهی ودر آینده نزدیک ریلی و آزادراهی برخوردار است.
 
سبزوار ، تربت حیدریه و مشهد نقاط ثقل مواصلاتی شمال شرق ایران
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما