به مناسبت روز شعر فارسی

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران به دیدار حمید سبزواری رفت

همزمان با روز شعر و ادب فارسی احمد مسجدجامعی، برنامه تهرانگردی خود را به دیدار با برخی شاعران اختصاص داد.
 
به گزارش خبرنگار ادبیات ایسنا، مسجدجامعی - عضو شورای شهر تهران - در برنامه هفتگی تهرانگردی‌اش با برخی شاعران دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
او هدفش از این دیدارها را خارج کردن روز شعر و ادب فارسی از حالت مرده دانست.
 
مسجدجامعی ابتدا به نشر ثالث رفت و در آنجا شاهد رونمایی از ترجمه مجموعه شعر افتخارعارف - رئیس موسسه فرهنگی اکو - بود. در این مراسم، شاعرانی مانند مفتون امینی، سهیل محمودی، فواد نظیری (شاعر و مترجم)، علی زارعان و اندیشه فولادوند شعرخوانی کردند. همچنین حامد فومنی - فرزند مرحوم شیون فومنی - دو شعر از کتاب‌های پدرش خواند.
 
در ادامه، مسجدجامعی به خانه عبدالجبار کاکایی رفت و با این ترانه‌سرا دیدار کرد. کاکایی در این دیدار درباره ترانه سخن گفت و چند ترانه نیز خواند.
 
ادامه این تهرانگردی به خانه - موزه مهدی اخوان ثالث واقع در خیابان زرتشت اختصاص پیدا کرد که نوع دکوراسیون و تغییرات بنیادی و اساسی خانه و همچنین نبودن هیچ اثری از آثار و لوازم شاعر در این مکان، سبب شد تا این عضو شورای شهر تهران تأسف خود را از موضوع اعلام کند.
 
دیدار با ادیب برومند، فریبا مقصودی - تنها زنی که قرآن و شاهنامه فردوسی را خوشنویسی کرده است - و حمید سبزواری از دیگر برنامه‌های تهرانگردی مسجدجامعی در روز شعر و ادب فارسی بود. این برنامه در نهایت، به انجمن شاعران ایران ختم شد.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

سلام - اي کاش مسئولان شهر ما هم تحرکي و تفکري داشتند و خانه استاد سبزواري در سبزوار را به خانه شعر و سرود انقلاب اسلامي تبديل مي کردند. که از همه نظر براي سبزوار خوب بود. اين خانه موزه بايد در زادگاهش سبزوار راه اندازي شود. مسئولان بايد قبل از اين که تهراني ها کاري کنند اسناد کتاب ها و کارهاي استاد را براي خانه موزه اش در سبزوار بگيرند. چنانکه خودش چند سال پيش گفته بود بود خانه اش در سبزوار به مرکز فرهنگي تبديل شود. اما متاسفانه باز هم مسئولان هيچ پيگري نکردند.

علی مزینانی عسکری

باسلام وعرض ادب آلبوم امان زهجر استاد سیدمصطفی جلالی پور کاندیدای بهترین اثر موسیقی سنتی سال شد شاهدان کویرمزینان http://shahedanekavir.blog.ir/
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما