وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار حمید سبزواری رفت / مسئولان سبزوار برای پدر سبزواری شعر انقلاب چه برنامه ای دارند؟

این روزها با انتشار اخبار ناخوش احوالی پدر شعر انقلاب مسئولان مختلف فرهنگی کشور به دیدار استاد حمید سبزواری می شتابند.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه هرچند حمید سبزواری با سروده های خاطره انگیز انقلابی اش سرمایه ای متعلق به همه ایرانیان است، اما در عین حال بارها و بارها عشق و ارادت خود را به زادگاهش سبزوار نشان داده است به طوری که منزل پدری خود در این شهر را وقف فعالیت های هنری وادبی شاعران سبزوار کرده در مناسبت های مختلف با سبزوار و سبزواری ها در ارتباط بوده و از همه مهمتر اینکه وقتی در دوران قبل از انقلاب مجبور شده است فامیل مستعاری برای خود انتخاب کند، از بین همه آن انتخاب هایی که می توانست داشته باشد، نام زیبای سبزوار را برای فامیلی خود برگزیده است.
 
بدین ترتیب هرچند حمید سبزواری برای همه ایرانیان و کسانی که دل در گروارزش های انقلاب و امام و شهدا دارند، هنرمند قابل احترام و محبوبی است، اما حق ویژه ای به گردن سبزواری ها دارد که البته یک مرتبه در سال 91 با برگزاری نکوداشتی ملی و با شکوه سعی کردند بخشی از این حق را ادا کنند که البته برگزاری آن همایش کار ارزشمندی بود اما مسلماً کافی نبود.
 
لازم به ذکر است، حمید سبزواری از آن دسته بزرگانی است که آوازه نامش می تواند آورده های فرهنگی زیادی برای سبزوار داشته باشد،البته به شرط آنکه مسئولان دیار سربداران به ویژه مسئولان حوزه فرهنگی این شهر هوشیار باشند و از برکت وجود استاد حمید سبزواری چه در دوران حیات و چه بعد از آن نهایت استفاده را ببرند تا خدای ناکرده مانند حسرتی که در ماجرای درگذشت دکتر حسین قندی پدر تیتر ایران و روزنامه نگار برجسته سبزواری برای همشهریانش در سبزوار پیش آمد، این بار در ارتباط با پدر شعر انقلاب نیز تکرار نشود.
 
اینک در حالی که هنوز هیچ یک ازمسئولان فرهنگی سبزوار از برنامه های خود برای دیدار با استاد حمید سبزواری یا برنامه های دیگری در این زمینه با رسانه ها صحبتی نکرده اند، اسرارنامه در ادامه خبر عیادت دکتر علی جنتی با استاد سبزواری را به نقل از خبرگزاری مهر منتشر می کند:
 
 
شب گذشته با همراهی معاون فرهنگی؛
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عیادت حمید سبزواری رفت
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته به همراه سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی خود به عیادت حمید سیزواری شاعر انقلابی کشورمان رفت و با وی گفت و گو کرد.
 
 
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن آرزوی توفیق و سلامتی برای سبزواری، گفت: مقام معظم رهبری همواره به حوزه فرهنگ و ادب توجه ویژه دارند و آن را هدایت می‌کنند و مشوق بوده اند. جلسات و نشست‌های هر ساله ایشان با اهالی شعر و ادب نشان دهنده علاقه شخصی شان به این حوزه است.
 
جنتی ادامه داد: حمید سبزواری جزو شاعرانی است که در انقلاب همواره پیشتاز بوده است و عمر پر برکت وی برای انقلاب اسلامی ایران منشاء خیر و تولید آثار ارزنده ای بوده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آثار و سروده‌های سبزواری ادامه داد: با جمع آوری اشعار وی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی چاپ این آثار را دارد و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نمی‌کند.
 
در ادامه سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حمید سبزواری، گفت: ایشان علاقه خاص و ویزه ای نسبت به حمید سبزواری دارند و فرموده اند که همچنان جوانانه شعر می‌سراید.
 
در بخش دیگری از این دیدار، فرزند حمید سبزواری گفت: پدرم برای انقلاب اسلامی ایران مبارزات فراوانی کرده است و بیش از ۹۰۰ ترانه برای انقلاب سروده است. بسیاری از اشعار پدرم چاپ نشده است و همواره خودشان نیز گفته است که همه آرزویم این است که اشعارم از آرشیو سازمان صدا و سیما دریافت و چاپ شود.
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
نظرت را بنویس
comments

مفتح

یکی از اقداماتی که مسئولین سبزواری می توانند برای این بزرگ مرد انجام دهند تاکید و پیگیری برای تثبیت اینکه حمید سبزواری پدر شعر انقلاب نامیده شود هر چند همینگونه می باشد ولی این مهم بایستی به همت ما سبزواریها انجام گیرد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما