بیستمین جلسه نقد عکس سبزوار برگزار می شود

بیستمین جلسه نقد عکس سبزوار به همت سید علی حسینی فر در محل نگارخانه سپنج برگزار می شود.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، جلسات نقد عکس سیدعلی حسینی فر از حدود 8 ماه قبل هر دوشنبه بعد از ظهر – به استثنای برخی هفته ها- به صورت رایگان و آزاد برای عموم علاقه مندان برپا شده است.
 
حسینی فر جلسات هفتگی نقد عکس را به سبب علاقه ذاتیش به این هنر و تلاش برای ارتقاء سطح عمومی هنر عکاسی در سبزوار دایر کرده است.(برای آشنایی بیشتر با این هنرمند عکاس دیار سربداران هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.)
 
از زمان تأسیس نگارخانه سپنج سبزوار در اواخر سال93 و برپایی چند نمایشگاه آثار هنری، برگزاری کلاس های نقد عکس، یکی دیگر از فعالیت های مفیدی است که در این نگارخانه تازه تأسیس دیار سربداران در حال انجام است.
 
گفتنی است جلسه هفته گذشته نقد عکس در نگارخانه سپنج با حضور تعدادی از علاقه مندان به این حوزه برگزار شد و عکس هایی از سیدعلی حسینی فر و بهروز اکبری از هنرمندان عکاسی سبزوار به نقد گذاشته شد و چند مورد از بهترین عکس ها توسط حاضرین انتخاب شدند.
 
در ابتدای این جلسه حسینی فر توضیحاتی درباره عکاسی نجومی و شرایط و استانداردهای آن ارائه کرد.
 
وی سپس به قابلیت بسیار فراوان مناطق کویری بخش روداب سبزوار برای جذب گردشگران و راه اندازی تورهای عکاسی کویر اشاره کرد و گفت: در دشت های برخی روستاهای جنوبی بخش روداب که از شهر سبزوار و سایر شهرهای بزرگ اطراف فاصله زیادی دارند، بهترین شرایط برای عکاسی نجومی در شب فراهم است زیرا آلودگی های نوری اطراف شهرها در این نواحی مشاهده نمی شود.
 
در این جلسه همچنین درباره برخی برنامه های نرم افزاری که توسط عکاسان حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند، بحث شد و آموزش هایی دراین زمینه توسط حسینی فر ارائه گردید.
 
گفتنی است علاقه مندان به شرکت در جلسات هفتگی نقد عکس در صورت تمایل می توانند عکس های گرفته شده خود را به وسیله فلش یا CD به کلاس بیاورند تا از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی اعضای حاضر قرار گیرد.
 
لازم به ذکر است ساعت برگزاری جلسات نقد عکس نگارخانه سپنج از ابتدای مهرماه همزمان با تغییر ساعت رسمی کشور، تغییر کرده و در ساعت 6 بعد از ظهر تشکیل می شود. نگارخانه سپنج در خیابان دانشگاه - نبش خیابان مهارت واقع شده است. 
 
عکس هایی که در ادامه مشاهده می کنید، توسط یکی از هنرمندان حاضر در جلسه آقای محمد برزنونی گرفته شده است:
 
 
 
 
 
 
کوچه پس کوچه پیوندها
 
کلیک کنید:
 
 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما