ما کُهنِه نیستیم ، کُهَنیم / به مناسبت شب یلدا

"یلدا این جشن باستانی دیرپای" ، یادداشتی خواندنی و پرمغز به قلم یکی از همشهریان عزیز سبزواری است که مجله اینترنتی اسرارنامه ، به مناسبت نزدیک شدن به شب یلدا تصمیم دارد تا ساعاتی دیگر در همین وبسایت نسبت به انتشار آن اقدام نماید.
پیش از انتشار مطلب یلدا این جشن باستانی کهن ، مقدمه ای کوتاه در معرفی مختصری از نویسنده این مطلب ، ارائه می کنیم :

آقای حسین خسروجردی یکی از همشهریان اهل قلم و فرهیخته سبزواری است که هرچند در حال حاضر در مشهد سکونت دارد ، اما علائق و پیوندهای عاطفی و اجتماعی خود را با خطه سربداران سرزمین کهن آبا واجدادیش نگسسته است.
وی مدتی است که از طریق بخش نظرات ، به جمع مخاطبان ، نظردهندگان و البته مطلب نویسان افتخاری اسرارنامه اضافه شده است.
هرچندمتأسفانه شناخت کاملی از شغل ، سن ، رشته تحصیلی ، علائق حرفه ای و ... آقای خسروجردی در اختیار تحریریه اسرارنامه نیست ، اما از روی نوشته های قوی و متقن ایشان می توان به عمق اطلاعات عمومی و اطلاعات تخصصی وی در برخی زمینه ها پی برد.
حسین خسروجردی در دهه های گذشته جزء فعالان عرصه نویسندگی مطالب فرهنگی مرتبط با سبزوار بوده است. به طوری که وی در حدود سال های میانی دهه 1370 با نشریه محلی توس همکاری می کرده و تعدادی از مطالب ارزشمندی که از وی در آن نشریه منتشر شده است ، پس از گذشت چندین سال ، همچنان خواندنی وجالب توجه است.
از ویژگی های سبک نویسندگی آقای خسروجردی تا حدودی می توان به زبان فاخر وی اشاره کرد ، که البته این زبان فاخر هرچند متون این نویسنده را کمی پیچیده و تخصصی می کند ، اما در در نقطه مقابل متن هایش قوت و استحکامی ستودنی می بخشد.
در روزهای اخیر (نیمه دوم آذر91) یکی از اولین مطالب ارسالی توسط این نویسنده سبزواری در مجله اینترنتی اسرارنامه با بیش از 350 بازدیدکننده در روزهای ابتدایی انتشار در ردیف پربازدیدترین مطالب این وبسایت قرار گرفت. آمار بازدید این مطلب همچنان درحال افزایش است.
مطلب مورد ذکر به برابری سطح تاریخی و فرهنگی دو شهر سبزوار و نیشابور در طول عمر چندهزارساله منطقه خراسان اشاره داشت ، که انصافاً مطلبی مستند ، کامل و دقیق بود.
شما مخاطبان گرامی می توانید برای مطالعه این مطلب درمجله اینترنتی اسرارنامه ، به پیوند زیر مراجعه نمایید :

سبزوار و نیشابور دو شهر هم  تاریخ و هم چند


همچنین شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مطالعه مطلب زیبای "یلدا این جشن دهقانی دیرپای" به قلم آقای حسین خسروجردی ، روی اینجا کلیک کنید.
پیروز باشید...

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
از یلدای باستانی تا یلدای قرآنی در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

رضا حارث آبادی

بنام خدا و با سلام واحترام خدمت شما دوست محترم و زحمتکش اسرارنامه درخصوص مطالب آقای حسین خسروجردی باید بگویم ایشان از دوستان بسیار صمیمی من هستن که چندین و چند سال است که با ایشان در ارتباط هستم و خوشحال کم که اسرانامه نیز در خصوص انتشار مطالب این نویسنده گرانقدر سبزواری همت گمارده است ضمن مطالب مربوط به ایشان را با ذکر منبع در وبلاگم قرار دادم در صورت امکان ایمیل شما را می خواستم تا بتوانم چند عکس از جناب حسین خسروجردی برایتان ارسال نماییم موفق ، پیروز و سربلند باشد . رضا حارث آبادی دوم دیماه یکهزار وسیصد نود ویک هجری خورشیدی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما