شهادت 11 تن از حجاج سبزواری در فاجعه جانکاه منا / جدیدترین اسامی جانباختگان، مصدومان و مفقودان

وبسایت محلی سبزوارنیوز خبر داد:
 
در چهارمین روز از حادثه خونبار منا:
11 شهید، 3 مصدوم و یک مفقودی از سبزوار
 
سبزوار نیوز/ مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی در چهارمین روز از حادثه خونبار منا در عربستان تعداد شهدای سبزواری در منا را 11 نفر، سه مصدوم و یک مفقودی بیان کرد.
عباس خداشاهی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار سبزوار نیوزگفت: تعداد 560 زائر در قالب چهار کاروان از شهرستان سبزوار به خانه خدا مشرف شدند که حادثه دیدگان از کاروان 19289 به سرپرستی آقای علوی زاده بودند که یازده زائر سبزواری از این کاروان متاسفانه  جان خود را در این حادثه از دست دادند.
 
وی ابراهیم میان آبادی، حسین نورانی، هادی ذاکری، سید جعفر کهنه، علیرضا باغانی، علی اکبر باغانی، رجب علی جمعه اربانی، علی اکبر حسینی، علی رجبی محمد آباد، علی اضغر شهرآبادی و احمد عباسی را از شهدای منا عنوان کرد.
 
همچنین حسین مجدی، مریم شاه محمدی و محمد شاه محمدی جز ء مصدومین و محمود دشتی نیز از مفقودین است که تاکنون خبری از وی به دست ما نرسیده است.
 
خداشاهی در مورد وضعیت حال زائرین در بیمارستان های عربستان نیز گفت: در نخستین روز از این حادثه تلخ سران عربستان اجازه ورود به هیات پزشکی اعزامی از ایران را برای رسیدگی و کمک رسانی به زائران نمی دادند .
 
مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت حال مصدومین در بیمارستان های عربستان بسیار ضعیف بود که در این راستا مجوزهای لازم  توسط نمایندگان ایران برای سرکشی از بیمارستان ها اخذ شد  و هیات پزشکی سازمان حج و زیارت برای مداوای مصدومین ، شناسایی اجساد و ... وارد عمل شد.
 
وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی در حادثه جانگذار زائرین در منا بالاترین امار فوت شدگان را به خود اختصاص داده افزود: تاکنون اسامی 47 نفر مفقودی ، 7 نفر مصدوم و 38 نفر شهید به سازمان حج و زیارت اعلام شده است.
 
خداشاهی  ضمن عرض تسلیت این حادثه خونین به جامعه ایران گفت: تمامی همکاران اعزام شده از ایران پیگیر  شناسایی اجساد و  مفقودین این حادثه هستند  ملت عزادار ایران دعا کنند اوضاع روحی و جسمی زائران در سفر وحی بسیار نامساعد است به لحاظ کم بدون تعداد نیروهای اعزامی و اختیاراتی که در کشور عربستان به ایرانیان نمی دهند مشکلات زیادی برای ما بوجود اورده و دست  ما در خدمت رسانی به زائران بسته است.
 
وی ادامه داد:  هنوز زمان بازگشت شهدای حادثه منا از سرزمین وحی مشخص نیست  به لحاظ  زمانبر بودن کارهای اداری در عربستان هنوز هیچ برنامه‌ای از سوی سازمان حج و زیارت در این رابطه به ما اعلام نشده است اما در تلاش هستیم تا پایان هفته اجساد مطهر شهدای این حادثه به ایران منتقل شود.
 
خداشاهی نیز در پایان به سلامتی جسمی آقای علوی زاده مسئول یکی از کاروان های سبزواری که روز گذشته خبر مفقود بودن وی از سوی رسانه های مطرح شده بود اشاره کرد.
 
دفن اجساد مطهر جان باختگان حادثه منا در گلزارهای شهدا
 
گفتنی است نخستین گروه حجاج  مکه مکرمه روز دوشنبه 6 مهرماه از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد ایران می شوند امسال 64 هزار و 100 حاجی در قالب 223 پرواز به خانه خدا اعزام شدند.
 
لازم به ذکر است با درخواست حجت الاسلام و المسلمین شهیدی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  با تدفین جان باختگان فاجعه منا در گلزارهای شهدا، موافقت کرده و فرمودند "دفن پیکر این عزیزان در گلزارهای شهدا کار شایسته ای است".
 
منبع: سبزوارنیوز
 
گفتنی است برخی از منابع خبری دیگر تعداد 11 نفر شهید سبزواری را در حادثه منا صحیح نمی دانند و معتقدند حجاج سبزواری که تا به این لحظه با قطعیت تمام درمیان جانباختگان قرار گرفته اند اند،8 نفر به نام های "احمد عباسی"، "علی رجبی محمدآباد"، "رجبعلی جمعه آریانی"، "علی رضا باغانی"، "علی اکبر حسنی"، "علی اکبر باغانی"، "محمد شاه محمدی" و "محمود دشتی" می باشند.
 
 
 
 
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما