تا به این لحظه :

جدیدترین آمار جان باختگان، مفقودان و مجروحان سبزواری حادثه منا / تعداد 8 کشته قطعی است

با گذشت 7 روز از وقوع فاجعه منا، هنوز وضعیت برخی حجاج مفقود شده، مشخص نیست و همین موضوع باعث ارائه آمار متفاوتی از تعداد جانباختگان این فاجعه غم بار جهان اسلام شده است.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه البته هرچه زمان بیشتری می گذرد امیدها برای زنده بودن مفقودان این حادثه کمتر می شود، اما به هرحال طبق جدیدترین گزارشی که توسط وبسایت سبزوارنیوز منتشر شده است، تا به این لحظه فقط درگذشت 8 نفر ازحجاجی سبزواری در فاجعه منا به صورت قطعی تأیید شده است.
 
البته سبزوارنیوز دو روز گذشته خبر دیگری را درگفتگو با یکی از مقامات مسئول منتشر کرده بود که به شهادت 11 تن از حجاج سبزواری اشاره می کرد که همچنان نیز در آرشیو موجود است،(منبع) اما این وبسایت صبح امروز گزارش  جدیدتری را روی خروجی قرار داده که بر همان تعداد 8 کشته، 4 مفقودی و 2 مجروح سبزواری در فاجعه منا صحه گذاشته است.
 
اسرارنامه ضمن آرزوی رحمت و بخشایش برای جانباختگان و صحت و سلامتی برای مفقودان و مجروحان این حادثه خونین، متن جدیدترین گزارشی را که درباره آمار قربانیان سبزواری فاجعه رمی جمرات در منابع معتبر رسانه ای درج گردیده است را منتشر می کند:
 
واحدی:سخنگوی ستاد اجرائی حادثه منا در استان خراسان رضوی
آخرین آمار جان باختگان، مجروحین و مفقودین حادثه منا اعلام شد
 
سبزوار نیوز/ سخنگوی ستاد اجرائی حادثه خونین منا در استان خراسان رضوی امار این لحظه تعداد جان باختگان سبزواری در عربستان را 8 نفر، 4 مفقود و 2 مجروح اعلام کرد.
محمد حسن واحدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سبزوار نیوز گفت: با تفکیک اجساد مطهر جان باختگان استان خراسان رضوی در عربستان 55 نفر فوتی است که از این رقم 25 نفر از نیشابور، 16 نفر مشهد، 7 نفر از سبزوار، یک نفر از خوشاب ، 2 نفر تایباد، 3 نفر فیروزه و یک نفر از کاشمر است.
 
وی افزود: از زائرین اعزامی برای مناسک حج امسال از استان خراسان رضوی در حادثه منا 32 نفر مفقود شده اند که 21 نفر نیشابوری، 7 نفر مشهد و  4 نفر سبزوار هستند .
 
همچنین 7 نفر از زائران مجروح شده اند که 4 نفر از نیشابور، 2 نفر از سبزوار و یک نفر از زائران از مشهد مقدس است که با اتمام دوره درمان و مساعد شدن حال زوار از بیمارستان ایران در عربستان ترخیص خواهند شد.
 
سخنگوی ستاد اجرائی حادثه خونین منا در استان خراسان رضوی افزود: شهرستان های نیشابور، مشهد و سبزوار در استان خراسان رضوی در مراسم حج امسال به ترتیب بالاترین رقم جان باخته را داشته است.
 
واحدی با اشاره به تغییر تعداد آمار جان باختگان از زبان رسانه ها گفت: به لحاظ حجم گسترده کار و تعداد نیروی اندک در عربستان ممکن است آماری به اشتباه اعلام شود موثق ترین اخبار سایت اصلی حج و زیارت است که آمار جان باختگان و مفقودی های این حادثه را که در روز عید قربان قلوب همه  مسلیمن جهان را متاثر ساخت  از این سایت اعلام می شود.
 
وی ادامه داد: کار اتمام شناسایی اجساد در کشور عربستان رو به اتمام است نماینده ای از سازمان حج و زیارت به تهران اعزام شده است ما منتظر ورود اجساد جان باختگان مظلوم به تهران هستیم که با حضور ریاست جمهوری تشیع خواهند شد اجساد حادثه منا توسط نمایندگان استان ها تفکیک   و به فرمانداران  تحویل داده خواهد شد.
 
واحدی با بیان اینکه تا این لحظه هیچ خبری مبنی بر تاریخ دقیق انتقال جان باختگان  اعلام نشده اظهار کرد: متاسفانه دولت عربستان کارشکنی زیادی بر عدم خروج اجساد از کشورش دارد .
 
سخنگوی ستاد اجرائی حادثه خونین منا در استان خراسان رضوی افزود: با تهمیدات انجام شده 26 دستگاه اجرائی در استان آماده استقبال باشکوه از اجساد مطهر این حجاج هستند بعد از انجام عملیات تفکیک اجساد، جان باخته ها در خیابان امام رضا(ع) تشییع می شوند و بعد برای طواف و نماز به حرم مطهر امام رئوف ثامن الحجج(ع) منتقل می شوند .
 
واحدی از خانواده های جان باختگان حادثه منا در کشور عربستان خواستار شد که برای تحویل گرفتن جسد عزیران خود به تهران مراجعه نکنند  تمامی اقدامات توسط مدیران کشور و استان پیگیری می شود .
 
وی در مورد مفقودین نیز گفت: تا این لحظه هیچ خبری از زوار مفقود شده از حادثه منا به دست ما نرسیده این افراد تاکنون به کاروان های خود مراجعه نکرده اند 10 اکیپ از ایران در جستجوی پیدا کردن سرنخی از مفقودین است .
 
واحدی افزود: مردم  عزادار ایران دعا کنند تا هر چه سریعتر وضعیت مفقودین مشخص شود و خانواده های این عزیزان از دلواپسی خارج شوند .
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما